Waar een Kawasaki Estrella brat/bobber laten bouwen?

Probleemkind

Rookie
17 mei 2020
7
1
Hey allemaal, ik heb het volgende plan, en zou graag horen of iemand advies heeft met wie ik in zee zou kunnen gaan.

Het plan: ik wil graag een lichte fiets met staande luchtgekoelde ééncilinder (250cc - 500cc), min-of-meer bratstyle. Na jaren van ouwe Vespa scooters rijdend te hebben gehouden, heb ik besloten dat ik even niet zelf aan een project wil beginnen. Vandaar dat ik ergens/iemand zoek waaraan ik dit kan uitbesteden.

Als basisfiets heb ik al jaren een oogje op de Kawasaki Estrella, een soort moderne, kleine kopie van de Engelse staande cilinders uit de jaren 60. Ik hou ervan als je een fiets van de zijkant bekijkt, je praktisch alleen maar 't blok ziet, lekker minimalistisch en kaal. Vandaar dat zo'n Estrella in bratstyle of kale bobber me wel aanstaat.

Het moet geen Instagram-fiets worden: hij is om te rijden en wordt mat-zwart. De combi van lichte, kale motorfiets in een bruut jasje is een tegenstelling die me wel bevalt 8-)

Nu is de Estrella nauwelijks te vinden in Nederland, maar in Duitsland is 'ie nog makkelijk te vinden. Dus die zal moeten worden ingevoerd.

Mijn budget is ergens tussen de €4000 en €5000.

Bij wie moet ik zijn? Advies wordt gewaardeerd! Ik zit overigens net onder Eindhoven, bij voorkeur zou 't in de buurt zijn.

Editje: wat afbeeldingen toegevoegd. (Wél van Instagram, en wellicht van een groter budget 😝 )

1589729864549.png

IMG_3194-1400x933.jpg
3TftYebHqykcsoKWC7TESfPWVZ_tzDNIAkpUt4osnUNKCVT6mQX_0dgiCJtykJVIGAaROmYQYmw8M9iUYTK1o1cnwJXqFbZsPCbN7ZK7ynZkCzGXhVFyR-jifqDKmixBT_Ko
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook op de website van Benelli voor de Imperiale 400. Dan heb je een nieuwe voor dat geld.
 
Hey, die is ook wel leuk. Maar wel zonde om die meteen kaal te strippen en te verzagen!
 
Inderdaad een optie. Maar goed, dan blijft de vraag: waar kan ik er daarna mee terecht?
 
Leuke basis die Estrella. Heb je hem al, want het is niet een heel courant model volgens mij.
 
Hey bedankt, dat zijn goeie startpunten!

Ik heb de fiets nog niet. Ik wil eerst eens babbelen met een bouwer, en afhankelijk van 't advies hem zelf halen of gewoon alles bij de bouwer neerleggen. Is mij om het even.

Ja, zo'n Estrella is vaak al 20 jaar oud, dat wel.

Overigens, ik vind het wel echt mooi als het blok gewoon metaalkleur is. Dus niet zwart wat je ook veel ziet. Geen idee waarom mijn hersens dit verschil zo belangrijk vinden, maar here we are ¯\_(ツ)_/¯
 
Terug
Bovenaan Onderaan