Waar en bij wie vind ik een goede reisverzekering

Martinus tussengas

MF veteraan
9 okt 2007
3.459
0
Zoals de titel al zegt: waar en bij wie vind ik een goede reisverzekering.
Ik wil komende zomer flink gaan touren samen met mijn vriendin waaronder naar de Moezel en Luxemburg.
Nu wil ik graag weten dus of er speciale reisverzekeringen zijn voor motorrijders.
We zijn allebei lid van de ANWB maar dan alleen voor in Nederland.

We willen dus gewoon goed verzekerd zijn als er iets gebeurd (pech,ziekte enz. ) in het buitenland.
Waar we het over eens zijn in ieder geval dat we een doorlopende verzekering willen zodat we het hele jaar onbezorgd kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Idd, als jij voor die ene vakantie een reis en kredietbrief haalt bij de ANWB, kan je volgend jaar voor bijna hetzelfde bedrag all-in nemen. Dat zullen ze je waarschijnlijk wel uitleggen als je er naar vraagt.
 
tsja.. dat is maar net afhankelijk van wat jij wilt.. kijk eens bij je huidige ziektekostenverzekering wat die aanbieden??

een reis-en kredietbrief zou ik niet doen is vreselijk duur en de meesten hebben toch al een creditcard dus waarom zou je dat dubbel doen.. die rkb is nl geen verzekering alleen een kredietmogelijkheid in geval van panne... overigens neemt ook niet elke garage in het buitenland die cheques aan!!!

zelf heb ik alles afgesloten bij de fbto.. maar dat is omdat we 21 jaar geleden opeens bedachten dat we ook nog een verzekering voor het huis moesten hebben en die een leuke aanbieding hadden... in de loop der jaren hebben ze ons altijd prima geholpen en zelfs een keer een hotelovernachting terugbetaald nadat we hals over kop naar huis moesten omdat onze dochter in spanje een open armbreuk had opgelopen.. de vouwwagen opzetten was toen geen optie...

ik geloof dat ik voor een doorlopende reisverzekering incl. winter- en onderwatersportdekking zo'n 40 euro per jaar betaal voor een gezin van 5...
 
is een reisverzekering tegenwoordig nog wel nodig...

ik bedoel: je bent toch in de hele EU verzekerd tegen ziektekosten oid ?

laatst iets gelezen dat nederlanders het meest (over)verzekerde volk is :)

je kan zelfs je no-claim laten verzekeren |(
 
Laatst bewerkt:
ja, zag de bui al hangen ;) maarja toen had ik het topic al geopend... Bedankt voor het verplaatsen.
 
Tja, wat is goed? Goedkoop? Volgens mij kan je bij elke maatschappij wel een 'goede dekking' krijgen.

Moet zelf ook nog een reisverz. afsluiten en ik denk dat ik dat bij Univé ga doen.
 
tsja.. dat is maar net afhankelijk van wat jij wilt.. kijk eens bij je huidige ziektekostenverzekering wat die aanbieden??

een reis-en kredietbrief zou ik niet doen is vreselijk duur en de meesten hebben toch al een creditcard dus waarom zou je dat dubbel doen.. die rkb is nl geen verzekering alleen een kredietmogelijkheid in geval van panne... overigens neemt ook niet elke garage in het buitenland die cheques aan!!!

zelf heb ik alles afgesloten bij de fbto.. maar dat is omdat we 21 jaar geleden opeens bedachten dat we ook nog een verzekering voor het huis moesten hebben en die een leuke aanbieding hadden... in de loop der jaren hebben ze ons altijd prima geholpen en zelfs een keer een hotelovernachting terugbetaald nadat we hals over kop naar huis moesten omdat onze dochter in spanje een open armbreuk had opgelopen.. de vouwwagen opzetten was toen geen optie...

ik geloof dat ik voor een doorlopende reisverzekering incl. winter- en onderwatersportdekking zo'n 40 euro per jaar betaal voor een gezin van 5...

De crediet coupons zijn er met ingang van dit jaar niet meer. De redenering is zoals je al aangeeft dat veel mensen toch al een creditcard heeft.
Dit is echter niet het enige dat de RKB biedt. In geval van pech in het buitenland is het gewoon ontzettend makkelijk dat je via Nederlands sprekende personen het e.e.a. kunt regelen i.g.v. een ongeluk of pech.
Ook als je benodigde onderdelen niet voorradig zijn in het land van bestemming dan kun je via de RKB de benodigde delen op laten sturen. Ook kun je er vervangend vervoer bij kiezen, in dat geval krijg je echter géén motor maar een auto. Als de reparatie dan niet binnen een bepaalde tijd kan worden uitgevoerd kun je toch nog thuiskomen. Vooral makkelijk als je op zondag met pech in bijvoorbeeld Oostenrijk bent gestrand en maandag weer moet werken.
Ik heb er twee keer naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt. Daarbij is het ook niet zo heel erg duur.
Eigenlijk heeft de RKB niet echt met een reisverzekering te maken.
Ik heb overigens een doorlopende reisverzekering bij de ANWB.
 
Laatst bewerkt:
is een reisverzekering tegenwoordig nog wel nodig...

ik bedoel: je bent toch in de hele EU verzekerd tegen ziektekosten oid ?

laatst iets gelezen dat nederlanders het meest (over)verzekerde volk is :)

je kan zelfs je no-claim laten verzekeren |(

Ziektekosten zullen het probleem ook niet zijn, vervangend vervoer en repratriering enzo zijn gedekt door WW europadekking en IRK. De reisverzekering geldt voor alle andere onverwachte kosten of verlies van bagage enzo, deze hebben ook een vervangendvervoer optie enzo.
 
Het gaat me erom dat als er wat met mijn motor of met mij gebeurd, panne,ongeluk ofzo dat alles goed verzekerd is, bij een reisburo werd al vertelt dat in sommige landen andere prijsen voor medische behandelingen worden genomen en je ziekenfonds nederlandse prijsen hanteerd. Verder is het handig als je motor b.v. moet worden afgesleept dat dit geregeld en vergoed word.

Tot nu toe denk ik er inderdaad over om mijn ANWB uit te breiden...

In ieder geval bedankt voor de reakties zover :)
 
- Doorlopende reisverzekering hoort gewoon standaard te zijn. Die van mij loopt bij mijn bank als onderdeel van mijn pakketverzekering.
- Internationale Reis- en Kredietbrief van de ANWB is geen reisverzekering, en kan niet vervangen worden door een creditcard oid. Met de IRK kun je in geval van pech of ongeval de alarmcentrale van de ANWB bellen waarna zij alles verder voor je regelen. Afslepen naar een dealer bijvoorbeeld. Of repatriering naar huis. Of vervangend vervoer. Of een tolk in het ziekenhuis. Zij regelen ook alles verder met je andere verzekeringen, zodat je maar 1 contact hebt. Echt duur is het niet, en het is een echte aanrader.
- Als het goed is heb je van je ziektekosten verzekeraar een pas gekregen met de gegevens daarop. Dit is een Europese verzekeringspas, en als je waar ook in de EU medische hulp nodig hebt kun je met die pas deze krijgen zonder dat je iets hoeft te betalen. Dmv die pas wordt alles direct met je verzekering geregeld.
 
een reis-en kredietbrief zou ik niet doen is vreselijk duur en de meesten hebben toch al een creditcard dus waarom zou je dat dubbel doen.. die rkb is nl geen verzekering alleen een kredietmogelijkheid in geval van panne... overigens neemt ook niet elke garage in het buitenland die cheques aan!!!
Weet jij überhaupt wel wat een IKR is, wat het doet en wat het kost? Volgens mij heb je geen benul waar je het over hebt. Dacht nou niet dat 36 euro per jaar voor de uitgebreide versie zo vreselijk duur was. Natuurlijk kun je alles zelf regelen als je al je talen vloeiend spreekt, maar niet voor 36 euro. Het is gewoon erg makkelijk, zeker in het geval van een ongeluk, om na 1 telefoontje je niet meer zorgen hoeven te maken over administratieve rompslomp en regeleralij en je je bezig kunt houden met herstel van jezelf of partner/kind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan