waar gaan Total Loss motoren heen?

Die van mij werd 3 jaar gelden opgekocht door een sloperij (omg. Eindhoven)...
...en 1½ jaar geleden vond ik'm terug op een Finse site,....te koop bij een dealer in de buurt van Helsinki.

importeren is in finland vrijwel onbetaalbaar, vandaar dat de finnen heel handig zijn met het importeren van wrakken en onderdelen.
 
Ze gaan naar marktplaats.nl

Verkoper: Boonstra Motoren

Advertentie: Lichte rijdbare schade
 
Als je met de motor plat gaat moet je het ook wel goed doen heh , zodat ze het bordje lichte/rijdbare schade weg kunnen flikkeren :+
 
@ topic starter, er zijn meerdere motorslopen in Nederland.
Als je via google ff rondkijk vind je ze vrij snel.:Z Niks wazigs mee.
Zijn alleen mensen die denken verstand te hebben van schademotors en als na een koop dan blijkt dat het toch meer werk/geld kost dan gedacht is de de verkopende partij (motorsloop/schadevoertuig handelaar) de gebeten hond en wordt beschuldigd van oplichting.


Misschien moeten mensen eens gaan kijken wat Total Loss nu werkelijk betekend :W
Een schade fiets of een fiets die TL is hoeft na reparatie helemaal niet onveilig te zijn.

Je heb namelijk 2 soorten total loss.

1- technisch total loss.
Het voertuig heeft dan dusdanige schade dat het niet veilig is om te repareren en het voertuig dan vervolgens weer te laten deelnemen.
Hierbij kan je denken frame schade/rijwiel gedeelte schade

2- financieel total loss.

Hierbij zijn de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde.
Voor al met sportfietsen met veel kuipwerk en kuip- en subframes lopen de onderdeelkosten vaak snel op tel daarbij het arbeidsloon en eventuele leenmotor tijdens de reparatie en je schiet al snel over de dagwaarde.
Technisch is er dus weinig mis met de fiets maar toch TL.

Wat nu rijdbare schade is vat elke verkoper anders op.

Als een schadefiets GOED is herstelt kan hij soms beter zijn dan nieuw.
Sommige reparateurs werken met krappere tolleranties dan fabrieken.

Helemaal mee eens. mijn motor overigens uiteraard niet uit oktober 2009, maar oktober 2008. had oa. een kras op de aluminium achterbrug en op het frame en die delen zouden vervangen moeten worden om hem weer nieuw te krijgen.
Echter met een lakstiftje kom je al heel ver en het frame was niet krom en da achterbrug was behalve de kras ook nog goed. Dus economisch totall loss. Als een nieuwe eigenaar die delen dus niet vervangt en optisch een beetje bijwerkt heeft die dus goedkoop een technisch zgan. motor voor weinig :Y
 
... en in sommige gevallen wordt die gewoon weer opgelapt en doorverkocht ...
waarna de nieuwe eigenaar er later achterkomt dat het frame krom is of ander verborgen gebreken. maw je bent belazerd door dat soort ogenschijnlijke goede motorfietszaken.
 
wat is dat toch met die Boonstra. ik hoor daar het ene na het andere wazige verhaal over. lijkt wel een echte louche buisiness daar. -O- kan toch nooit lang goed gaan zou ik zeggen..... B|

mwah, ik vind het wel meevallen hoor, ik heb daar al vaker onderdelen gehaald, als het nergens te vinden is heb je grote kans dat ze hat daar wel ergens hebben liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan