Waar gaan we vandaag motorrijden?

Tjonge, grens over en hier zo het Munsterland in. Door te proberen ken ik al behoorlijk wat super-stuur-routes op m'n duimpje, en dat allemaal binnen 100 kms op-en-neer vanaf Enschede ;)
 
Het wegennet is net een spinnenweb.
Voordat je alle wegen hebt bereden in een straal van 100 km ben je wel even zoet lijkt me.

Maar goed rij zelf nooit met navigatie en GSM gaat uit. Heerlijk om te rijden en zelf je route te kiezen zonder een miep die zegt waar je moet afslaan. ook naar het buitenland blijft navislavi thuis. Er staan immers ook nog wel wegwijzers onderweg. Tot op heden altijd weer de weg naar huis gevonden ;)
 
Bedankt voor al jullie reacties. Vooral het idee van Kapiteinkoek spreekt mij wel aan. Ik had al gezocht naar een tweedehands motornavigatie. Maar dat was mij nog steeds erg prijzig. Ik had geen idee dat tweedehands navigatiesystemen voor de auto zoveel goedkoper waren.

Dus ik denk dat ik er daar eentje van aanschaf samen met een gps tasje voor op het stuur. Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70001548

http://www.4bikersandbikes.nl/a-27049843/tassen-rugzakken/kappa-gps-tas-voor-aan-stuur/

Daar heb ik meer vertrouwen in dan wanneer ik zelf ga knutselen.

Wat betreft het financiële plaatje heeft kapiteinkoek ook wel gelijk. Studeren en motorrijden is wel te combineren maar dan moet je ergens anders op bezuinigen. Of gewoon een bijbaantje hebben waarbij je veel uren kan werken. Veel vrienden van mij werken 1 of 2 avonden in de week. Op die manier draai je gewoon niet genoeg uren. Zelf heb/had ik de mogelijkheid om gewoon complete dagen van 8 uur te werken en dan is geld over het algemeen geen probleem. Alleen heeft de crisis daar nu ook toegeslagen waardoor ik nu even op reserves moet teren. En dan wordt het financieel allemaal net even wat moeilijker.
 
Hallo allemaal,

Sinds anderhalve maand ben ik de trotse eigenaar van m'n eigen motor. En bijna dagelijks maak ik een ritje van 20 a 30 km. Gewoon even lekker ontspannen op de motor. Alleen ben ik het ondertussen wel zat om steeds weer dezelfde routes te rijden. Wanneer je van je fiets overstapt naar een motor kom je er pas achter hoe weinig je eigenlijk kent van het wegennetwerk in de omgeving.

Ik woon in Hengelo (overijssel) en ik nu ben ik een beetje opzoek naar mooie routes hier in de omgeving. Ik heb een beetje gegoogled maar dan kom ik alleen maar routes tegen van 100+ km. Dat is wel mooi maar als student kan ik me de brandstofkosten van zulke ritten niet veroorloven.

Zijn er mensen die zich herkennen in dit probleem en misschien een oplossing weten? Ik heb al eens geprobeerd om gewoon ergens naartoe te rijden en wel te zien waar ik uitkom. Maar dan ben ik bij elke kruising zo aan het twijfelen over welke kant ik op zal gaan dat er eigenlijk geen sprake meer is van lekker ontspannen rijden.

als je nou eens al die 30 km rondje opspaart en 1 keer per week een echte rit doet.
30 km is voor mij te weinig om uberhaupt te gaan rijden.

In Twente zijn er genoeg wegen verder voor leuke rondjes. Hoeft niet eens zo gek ver te zijn. Je kan ook naar de "hangplek" van Mf oost gaan natuurlijk en met hen rondjes rijden.
 
Wat jij nodig hebt is een groep vrienden die graag toeren........ mag ik je voorstellen: Hét MF Motorweekend 2013

Natuurlijk gaat het om een jaarlijks weekend eropuit, maar we gaan ook vaak zomaar een stukje toeren. Noemen we "pre meet" of "aftermeet" ofzo :)

Ne echt, als ik zin heb in een toertje vind ik in deze groep altijd wel iemand die mee wil.
 
Bedankt voor al jullie reacties. Vooral het idee van Kapiteinkoek spreekt mij wel aan. Ik had al gezocht naar een tweedehands motornavigatie. Maar dat was mij nog steeds erg prijzig. Ik had geen idee dat tweedehands navigatiesystemen voor de auto zoveel goedkoper waren.

Dus ik denk dat ik er daar eentje van aanschaf samen met een gps tasje voor op het stuur.

Let op dat als je met een tomtom gaat rijden er een software versie op staat met Reisplanner. Die functie is op een gegeven moment verdwenen en later weer teruggekomen bij oa de tomtom one. Dus eerst even googelen en bij aankoop eerst controleren of die in de menu's te vinden is. Zonder reisplanner kan je in een tomtom namelijk geen routes laden.
 
Ik had hetzelfde probleem en ben na een tijdje ook maar gewoon ergens heen gaan rijden. Nou heb ik het geluk dat ik een telefoon met GPS heb, dus als ik het even niet meer wist stopte ik, keek ik even waar ik was en welke richting ik ongeveer uit moest. Tenzij je echt ergens heen moet vind ik dat persoonlijk leuker als een turn-by-turn navigatieroute met TomTom, je komt nog eens ergens en leert meteen de omgeving een beetje uit je hoofd kennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan