Waar gaat Lorenzo naar toe in 2019?

Lorenzo gaat naar:

  • Petronas Angel Nieto

    Stemmen: 12 48,0%
  • Petronas Marc VDS

    Stemmen: 2 8,0%
  • Repsol HRC Honda

    Stemmen: 8 32,0%
  • Suzuki Ecstar

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25

iBr@ToR

Aan het typen...
19 apr 2004
4.869
807
Place your bets...

motogp-italian-gp-2018-podium-race-winner-jorge-lorenzo-ducati-team-8523582.jpg
 
Ik denk,s'avonds : naar huis of de kroeg (ligt eraan of ie de dag erop moet werken :) )
 
Laatst bewerkt:
Melandri heeft het ook geprobeerd (op 5 zelfs). :+

(Honda, Yamaha, Ducati, Hayate-Kawa, Aprilia)
Das dan denk wel de spekkoper ;)
Bautista heeft er inmiddels ook al 4 geprobeert en o.a. Crutchlow, Dovi, A. Espagaro, Redding en Abraham hebben ook al 3 merken "in the pocket" dus heel bijzonder is het nog niet..
(en dan tel ik ART en Aprillia nog als 1 merk..)
Zou het op zich wel verrassend vinden als Lorenzo bij HRC komt en persoonlijk zou ik liever Rea erop zien..
Als je ziet hoe Rea de SBK heeft gedomineerd zodra hij op een goede fiets zat denk ik dat hij op een goede GP-fiets ook wel wat voor elkaar krijgt ?
 
Lees net dat Yamaha petronas nog geen uitgemaakte zaak is.

Petronas wil absolute zeggenschap over het team, maar dat Angelo Nieto niet.
Die wil ook iets te zeggen hebben.
Bovendien heeft die de mogelijkheid om op dezelfde voet door te gaan met overjarige Ducati's.

Maar Nieto ligt nog overhoop met de Spaanse fiscus en petronas wil daar niet bij betrokken raken...


Mocht lorenzo naar Honda overstappen, maakt die dezelfde fout als naar Ducati te gaan...

Ook Honda is geen smooth motor.
En aangezien Honda al marquez heeft, die heul snel is op de Honda, denk ik niet dat ze de hele motor aanpassen aan de rijstijl van lorenzo.
Vraag maat aan dani en cal...
 
Das dan denk wel de spekkoper ;)
Bautista heeft er inmiddels ook al 4 geprobeert en o.a. Crutchlow, Dovi, A. Espagaro, Redding en Abraham hebben ook al 3 merken "in the pocket" dus heel bijzonder is het nog niet..
(en dan tel ik ART en Aprillia nog als 1 merk..)
Zou het op zich wel verrassend vinden als Lorenzo bij HRC komt en persoonlijk zou ik liever Rea erop zien..
Als je ziet hoe Rea de SBK heeft gedomineerd zodra hij op een goede fiets zat denk ik dat hij op een goede GP-fiets ook wel wat voor elkaar krijgt ?
Rea zou wel echt heel gaaf zijn!

Zowel voor de WSBK, maar ook als concurrent van Marquez hoewel moet blijken dat die het ook kan op een GP fiets.

Niets is vanzelfsprekend. Morbidelli zien we voorlopig ook nog weinig van en Rins maakt op mij vooralsnog ook geen beste indruk terwijl ze in de Moto2 beide heel goed waren.
 
99 zal wel voor een topteam (willen) gaan. ik Gok HRC :Y

Zoals ik iemand op facebook al zag melden "the first husband and wife team in MotoGP" :P

En dan Dani naar het Yamaha klantenteam...? Zou ook wat zijn, hij samen met Lorenzo op een Yamaha, dan heeft Yamaha 3 van de voormalige aliens in dienst, Vinales is imho net zo goed, dreamteam.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken geen Duits, maar volgens mij blijft hij bij Kawasaki :+
 
Rea of Lorenzo op de HRC honda zie ik gewoon geen goeie resultaten opleveren en vooral rea is voor Repsol niet interressant.

Lorenzo op een Petronas M1, daar blijf ik bij
 
Honda lijkt idd serieus waar te zijn. Over het algemeen is de motorsport site altijd wel redelijk betrouwbaar qua Silly season. En sky media Italië meldt het ook al. Lijkt erop dat die deal rond is en vanavond officieel bekend gemaakt worden.
 
Laatst bewerkt:
Die zagen we niet aankomen eerlijk gezegd.

Alsof die Honda makkelijker te rijden is :o
 
16:59 – Jorge Lorenzo wordt dinsdagavond gepresenteerd als teamgenoot van Marc Marquez bij HRC Repsol Honda voor 2019. Dat heeft Motorsport.com vernomen.

Het nieuwe contract tussen de Spanjaard en het Japanse merk werd ergens in de afgelopen dagen getekend, nog voor Lorenzo in Mugello zijn eerste overwinning voor Ducati pakte. De deal, die in de komende uren officieel gemaakt wordt, komt nadat de renstal dinsdagochtend bevestigde dat Dani Pedrosa na dit seizoen vertrekt na een verbintenis van achttien jaar, waarvan hij dertien seizoenen in de MotoGP reed.

Lorenzo, die voor zijn overstap naar Honda vier miljoen euro per seizoen krijgt, heeft gekozen voor HRC nadat hij eerder dicht bij een overeenkomst was met Yamaha om voor een satellietteam te rijden met Petronas als hoofdsponsor. Zelfs zonder Lorenzo lijkt dat project met de oliemaatschappij en energiedrankenfabrikant Monster van de grond te komen. Franco Morbidelli wordt daar de eerste rijder terwijl het nog niet bekend is wie de tweede coureur wordt.

Honda had in eerste instantie het plan om Johann Zarco vast te leggen, hij besloot echter te kiezen voor KTM. De HRC-teambazen zetten daarna hun geld in op Joan Mir, maar kozen het voorcontract niet om te zetten in een definitieve verbintenis. De regerend Moto3-kampioen komt volgend seizoen uit voor Suzuki.

Met de komst van Lorenzo bij Honda heeft dat team rijders met zes wereldkampioenschappen achter hun naam, Lorenzo schreef de titel in 2012 en 2015 op zijn naam terwijl Marquez in 2013, 2014, 2016 en 2017 won.

Lorenzo tekent tweejarige deal met Honda
 
Ben blij dat die volgend jaar niet op een Yamaha zit.
Dat is wel het type motor die hem ligt.

Op die moeilijke Honda kan die weer anderhalf jaar harken, zoals bij Ducati...

Marquez is hun 1e rijder en die heeft geen soepele motor nodig om te presteren.
Dus Honda kennende zullen ze de motor niet compleet veranderen.
En lorenzo heeft wel aangetoond dat zich aanpassen niet zijn sterkste punt is
 
En mocht het Jorge lukken minstens 1 race te winnen op de Honda (toch niet helemaal ondenkbeeldig zou ik zeggen) dan is hij de derde coureur in de historie van GP racen die in de zwaarste klasse op drie verschillende merken races hebben gewonnen. Dat is tot nog toe alleen Lawson en Capirossi gelukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan