Lukraak
Rookie
Weet niet of dit al eens ter sprake is gekomen of niet. Heb me dit al meermaals afgevraagd. Zit er een verhaal ofzo achter de naamgeving van motoren? Of gewoon "lukraak" uit het niets gegrepen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goede vraag, heb me dit ook al afgevraagd.
Dit meen je niet, tochG van Geweldig
S van Super
X van eXtreem
R van Race
Dat het verzonnen is..uiteraard..Maar zulke woorden voor een 600 Lijkt wel het over een GSX-15000 gaat.Z = Zeer
X = Xtreme
6 = 'Cilinder inhoud'
R = Racing
Volgens mijn verzinnen ze maar wat hoor.
Zal wel nergens een betekenis voor hebben.
Edit: dus Honda's VTR en VFR zijn hiermee verklaard. (Alhoewel R in VFR van racen )
Hoezo niet racen met een VFR?
En BTW, bij de eerste modellen VFR was de snelheidsmter afneembaar om gemakkelijker om te bouwen tot racer
Ik denk zelfs specifieker een RVF rc45.Kwil niet vervelend doen maar dat ding op het piccie is een RVF.
Maareh die VF1000's zijn volgens mij wel gebruikt bij de Amerikaanse superbikes.
Ik heb het eerste model VFR, maar mijn km teller is gewoon een gehele klokkenunit met km teller, toerenteller, temp, etc; niets kan er apart makkelijk vanaf zonder hamer... Er zijn wel altijd 'R' versies geweest van de 'F'. Buitensporig veel duurder voor een paar kilo's minder,iets meer vermogen, andere kuip en andere vering.Hoezo niet racen met een VFR?
En BTW, bij de eerste modellen VFR was de snelheidsmter afneembaar om gemakkelijker om te bouwen tot racer
Ooit eens gehoord dat CBR zou staan voor Circuit Bike Racer, echter lijkt me zo overdreven voor een CBR1000F.
Neej klopt wel... de F staat dan voor Fake.
Sorry, maar jij hebt niet het eerste model van de VFR. Jij hebt model'88 en dat is de tweede generatie VFR, de eerste modellen zijn van '86. Daarop zijn de instrumenten veranderd in 1 blok.Ik heb het eerste model VFR, maar mijn km teller is gewoon een gehele klokkenunit met km teller, toerenteller, temp, etc; niets kan er apart makkelijk vanaf zonder hamer... Er zijn wel altijd 'R' versies geweest van de 'F'. Buitensporig veel duurder voor een paar kilo's minder,iets meer vermogen, andere kuip en andere vering.
Bij die laatste extra letter lijkt het me wel duidelijk dat de R voor sportief staat en de F voor toer. Bij de eerste (meestal drie) letters is het volgens mij de ene keer wat logischer dan de andere keer. Bij de MH 900 E snap ik dan de eerste helft weer wel maar de E niet .
Einsprit?