Waar GSX-R, FZR, YZF, ... vandaan komen???

Ik heb in de kast nog iets gevonden, ik hoop dat het zichtbaar genoeg is, het is al een oude:
1986_vfr_750_5.jpg

Dit is de presentatie fiche van het allereerste model VFR750F.
Ik sta ervan te kijken... Ik zie wel dat op deze fiche de amerikaanse versie staat, gezien de kleuren en toevoeging 'interceptor'. Kan het zijn dat in de USA andere tellers werden gemoteerd, misschien die van de 'R'? Ik ben eens naar een VFR meeting geweest, en alle oude vfrren hadden 'mijn' tellers.
 
Ik sta ervan te kijken... Ik zie wel dat op deze fiche de amerikaanse versie staat, gezien de kleuren en toevoeging 'interceptor'. Kan het zijn dat in de USA andere tellers werden gemoteerd, misschien die van de 'R'? Ik ben eens naar een VFR meeting geweest, en alle oude vfrren hadden 'mijn' tellers.
Ik weet niet of dat alleen op de amerikaanse modellen was. Ik heb het op die van mij ook zo en dat is een "G" en Europees model en de teller staat in km/u. Tevens was de originele kleur bij mij ook rood/wit/blauw. Nu is die ondertussen zwart/zilver, moest ik wel doen, de vorige eigenaar had hem nl in het groen :? gezet. Bij het schuren vond ik de originele onderlaag terug.
Nu zou ik hem terug weer helemaal in originele staat willen brengen qua kleur.
Dus als je eventueel tips hebt om originele stickers te vinden; graaaaag.
Ik heb ondertussen besloten om mijn Viffer toch maar bij te houden, ik kan er nu wat aan werken. Zolang ik er niet mee rij. Ik heb er altijd met heel veel plezier mee gereden en het idee om hem weg te doen...
 
Die tellers vind ik in ieder geval 1000 X mooier dan de mijne, ook die amerikaanse kleuren zijn gaaf, mooi projectje wordt dat. :)
 
deze kick ik ff omhoog, er zijn nog teveel begrippen in het ongewisse gelaten en misschien hebben nieuwe leden wel een antwoord.

mijn motor is natuurlijk: City Bike Racing = CBR
City Bike = CB
cbr400rr = race replica (denk ik)
VTR = V Twin Racing

Overigens zal niet elke R of S in elke type aanduiding hetzelfde betekenen natuurlijk.
 
aha dus dit srad is dus eigenlijk niets nieuws, mijn eerste fiets was een susuki Gt380, een tweetakt 3 cilindermachine met een Ram air system,
dus srad is dus schijnbaar niets nieuws

mooi he, mijn eerste was een GT550 Ram Air

Echter Ram air was geforceerde luchtkoeling van de cilinders, terwijl srad een air intake systeem is.
 
Eigenlijk niet helemaal on-topic, maar wat betekend dkm in bv een advertentie? Heb gezocht maar niks kunnen vinden via inet, dus probeer ik het hier :}

[edit]zie nu pas dat dit een oud topic is.... :z [/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan