Waar haal ik een mini kentekenverlichting

Hoekske

MF veteraan
7 feb 2003
7.943
0
Sint Willebrord
Wie weet waar ik zo,n heel klein kenteken lampje kan halen. Heb het een keer gezien op een R1. Ik denk dat het l.e.d. lampjes zijn.
 
tis een halogeen en doe ff de zoekfunctie gebruiken op bv rrr1 heeft het ook op zijn bike zitten suc6
 
Probeer het is bij Hein Gericke winkels, ik heb het bij gericke in Almere in ieder geval wel gezien. Hebben alleen geen internet-site, moet even via goudengids.nl kijken waar ze zitten.
 
Bij mij zijn het geen lampjes het is er maar 1 en iddd erg klein, ik heb het gevonden op een site in amerika www.libertek.com en besteld via een dealer in engeland www.rhencullen.co.uk. Hij geeft overigens goed licht.
full
 
Die powerleds kun je ook uit die zaklampjes slopen. Soms staan ze in de aanbieding voor 13-18 pleuro... Sloop het LED-je er uit en stop er 1 van 2,95 in. Zo maak je een neefje ofzo blij met een leuk klein lampje, en jij hebt een POWERLED.
 
Die powerleds kun je ook uit die zaklampjes slopen. Soms staan ze in de aanbieding voor 13-18 pleuro... Sloop het LED-je er uit en stop er 1 van 2,95 in. Zo maak je een neefje ofzo blij met een leuk klein lampje, en jij hebt een POWERLED.

euhhhhhhhh , en hoe ga je dat omzetten naar 12 Volt ?
 
ik rij dagelijks in het donker ( vroege , late of nacht shift )
Maar meestal als ze beginnen zeiken ( die met hun pet ) zoeken ze
tot ze iets gevonden hebben.
zo heeft mijn zwager onlangs problemen gehad omdat zijn " ORGINELE "
uitlaat volgens de politie niet orgineel was en te veel lawaai maakte.
Als je daar dan lichtjes geirriteerd van wordt zoeken ze wel tot ze iets vinden.
Dus een Ledje van 20 pleuro's en ze kunnen er niks meer van zeggen.
Nu die rode reflector nog :+ :+
 
je kan ook een 5mm witte powerled monteeren... dat ga ik iig doen. DAt ding is dus maar een halve cm en geeft genoeg licht om iemand in het daglicht vanaf 5 meter te verblinden })
 
OK alemaal vast bedankt voor de nuttige en nutteloze tips en info.

Het probleem is dat de fiets nog door de RDW bekeken moet worden dus moet er helaas een kenteken lampje op zitten. Als ik er dan toch iets op moet maken, dan gelijk iets leuks. Het is voor de motor van mijn vrouw en die heeft liever geen gez... met onze blauwe vrienden.
:} :} :}
 
Ik heb de mijne besteld via ebay.de. Kosten me bij elkaar 9 euro inclusief verzendkosten. Het zijn ledjes die je zo kan aansluiten.

beam2.jpg

beam1.jpg

beam3.jpg


Montage:

Die Super-Bolt-Beam LEDs werden direkt mit Anschlußkabeln und robustem Eelstahlschraubengehäuse geliefert. Das Anschlusskabel (ca. 100cm) hat eine Farbkennzeichnung ([+] ist rot, [-] schwarz), so dass eine Montage sogar für einen absoluten Anfänger kein Problem ist.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan