Waar heb dat nou voor nodig?

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
Ongeveer een jaar geleden is mijn toerenteller overleden (RIP). Dank voor uw medeleven. Een nieuwe moest maar liefst 435 Uiro kosten.(schande)
Dus daar heb ik maar bier van gekocht, en gedacht dat het rijden zonder teller wel zou wennen. In voorkomende noodgevallen zou ik ze zelf wel tellen.
Maar nu rij ik dus een jaar zonder en wat denkte? Missum niet, geen moment. Doe nm alles op GEVVVVOEL. 8-)
Denken jullie hem ook (als het zou moeten) te kunnen missen?
Groeten van Sjekbiekwik

*D
 
Alleen leuk om te zien hoe snel die naald omhoog vliegt in vergelijking met de TDI, verder doe je het allemaal wel op gevoel denk ik

Mark
 
alleen als ik de motor warm rij let ik op dat ik beneden de 4000 blijf. als ie dan eenmaal op 80 graden zit gebruik ik ze allemaal :P
 
Op het gevoel is prima maar met name in de bergen vind ik ff checken wel fijn omdat ik geneigd ben te lage toeren te draaien.
 
tenzij er iemand met nog meer herrie bij me in de buurt rijd gebruik ik hem niet. Dan doe ik alles gewoon op gevoel en op gehoor.
Vind hem eigenlijk gewoon nutteloos. Mijn gevoel zegt wanneer ik moet schakelen. Niet zo'n maf wijzertje.

(maar het staat wel vet cool gaaf zo'n helicoptercockpit met allemaal metertjes :z )
 
ik vind het hartstikke leuk om naar te kijken als hij omhoog vliegt, maar je kan toch rijden of ben je een mietje?

veel koekblikkers zitten in hun auto ook maar de hele tijd naar die teller te gapen, als ik moet schakelen hoor ik het wel :9
 
kompleet nutteloos apparaat rij op AN 650 burgman en die heeft een automaat en de mogelijkheid om zelf te schakelen is begrenst door toeren begrenzer...
 
Ik heb nieteens een toerenteller, dus missen doe ik hem ook niet (heb er trouwens ook geen in mijn koeokblik zitten, moet dus alles op gevoel doen.

Zo interessant zijn die toeren niet vind ik.
 
Nergens voor nodig als je ervaring hebt met je motor. Maar wel lekker om naar te kijken als je ff lekker optrekt.

en alle auto's eruit trekt })


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
op een 2-takt kan je er toch zeer fijn mee spelen hoor, hoezo ik doe hem pijn met 13000rpm in z'n 1?
 
Mijn vorige motor, een ZX10, was erg gevoelig voor het toerengebied: onder een bepaald toerental was er nietand thuis, en dat is erg lastig als je een moeilijke bocht in duikt en je kunt je er niet uit "trekken". Dan val je als het ware er in.

Mijn huidige motor, de ZZR1100, heeft daar helemaal geen last van. Het toerenberijk is van heel laag (zeg 1000) tot bovenin en vermogen is altijd aanwezig en betrouwbaar. Zo soepel zelfs dat ik in het dagelijks verkeer vaak vergeet terug te schakelen: de motor pikt het toch wel op. Op deze motor zou de toerenteller dus gemist kunnen worden..... Hoewel soms kan ik aan de verhouding tussen de toeren en de km/h's zien of ik nou al wel of niet in z'n zes zit.....


MAzzel,

Roland
 
Ik vind dat ding altijd hoogst onacuraat.

Meestal doe ik ter vergelijking mijn huidige snelheid gedeeld door de wielomtrek en dat verreken ik dan weer met de versnelling waar ik in rij. Kom ik altijd op een heel ander getal uit.
Nog een bijkomend voordeel van die methode is dat de kilometerteller geen rood gebied heeft. Dus daar hoef je dan ook geen rekening mee te houden :)
 
Mijn eerste motor was een Rickman Honda. Daar zat wel een km teler op, maar geen kabel en een naaf zonder bevestiging daarvoor.Heb hem nooit gemist en je rijdt juist lekkerder doordat je puur op het geluid van het blok en je eigen gevoel rijdt.
 
ik had geen snelheidsmeter totaan vorige week. Dat rijd ook vaagjes :) . Je denkt dat je 80 rijd maar je rijd maar 60. 120 is 140 en 140 gaat nog hoger..
 
Terug
Bovenaan Onderaan