Waar heen??

Stockcarroy

MF'er
20 mei 2006
61
0
Horst (Limburg, NL)
Om ff met de deur in huis te vinden, we willen met een man of 7 weer een weekeind met de motor er op uit. Gewoon lekker racen eh rijden (alle sportmotoren).

Zijn al vaak naar de Eiffel geweest, net als Sauerland, als ook de Harz. Wie heeft nog een leuke suggestie? Trefwoorden, 2 overnachtingen in hetzelfde hotel, zo min mogelijk autobaan, mooie bochtige wegen met GOED asfalt.

Thx voor de suggesties. Oh ja, we wonen in regio Venlo, dus Eiffel, Ring etc is allemaal bekend. (niet minder mooi, maar al vaak gedaan)
 
Luxemburg :) ,mooie wegen,vergelijkbaar met de eifel,veel bezienswaardigheden
 
Westerwald (tussen Eifel en Sauerland)
Weserbergland (vóór de Harz)
Hunsrück (ten zuiden van de Moezel)
Rhön (Hessen/Bayern)
Taunus/Lahn (ten oosten van de Rijn thv Koblenz)
Thüringerwald (nét oude Oost Duitsland)
Fränkische Schweiz (Noord Bayern/Franken)
Luxemburg
Belgische Ardennen
Franse Ardennen
Zwarte Woud
Vogezen

keuze genoeg lijkt me :]
 
Laatst bewerkt:
Ik vind Luxemburg ook ideaal voor een weekendje. Niet te ver weg en toch er helemaal uit. Autobaan hebben ze daar al weinig, en de heen en terugweg kan je natuurlijk zelf zonder snelweg plannen. Je kan in Luxemburg prachtig rijden, maar je zit ook zo in de Ardennen. Ik ben vaak in Diekirch en Ettelbruck geweest, zijn ook gezellige plaatsen, maar ik pak altijd een camping dus hotels heb ik weinig tips voor je.
 
Westerwald (tussen Eifel en Sauerland)
Weserbergland (vóór de Harz)
Hunsrück (ten zuiden van de Moezel)
Rhön (Hessen/Bayern)
Taunus/Lahn (ten oosten van de Rijn thv Koblenz)
Thüringerwald (nét oude Oost Duitsland)
Fränkische Schweiz (Noord Bayern/Franken)
Luxemburg
Belgische Ardennen
Franse Ardennen
Zwarte Woud
Vogezen

keuze genoeg lijkt me :]
Belgische ardennen zou ik overslaan als je goed wegen wil.
 
Thuringer Wald, lijkt me wel wat. Dwars door Sauerland, van Meschede daar heen.

Wie kan me wat meer vertellen over het Thuringer wald, qua wegen, hotels, routes etc. Alles welkom!

Thx
 
Wegen zijn fantastisch, slapen kun je er prima en is nog qua prijs zeer goed te doen

Kijk eens in de buurt van Zella-Mehlis, Suhl, maar zeker ook Oberhof.

Motorhotels kun je op mijn site vinden (zie onderschrift) en de weg Oberhof-Zella-Mehlis zul je ws vaker dan eens rijden :-)

Ik zal eens kijken wat ik nog aan gps-routes heb. Zoja, dan zet ik ze deze week op de site
 
Ik vind Luxemburg ook ideaal voor een weekendje. Niet te ver weg en toch er helemaal uit. Autobaan hebben ze daar al weinig, en de heen en terugweg kan je natuurlijk zelf zonder snelweg plannen. Je kan in Luxemburg prachtig rijden, maar je zit ook zo in de Ardennen. Ik ben vaak in Diekirch en Ettelbruck geweest, zijn ook gezellige plaatsen, maar ik pak altijd een camping dus hotels heb ik weinig tips voor je.
De streken rond esch-sur-Sure zijn ook erg mooi, en je hebt er een aangenaam hotel liggen dat heel motorvriendelijk is. Kan alleen niet meer op de naam komen.
Belgische ardennen zou ik overslaan als je goed wegen wil.
Tegenwoordig valt het wel mee hoor, al kun je ze natuurlijk nog niet met jullie wegen vergelijken.
 
De streken rond esch-sur-Sure zijn ook erg mooi, en je hebt er een aangenaam hotel liggen dat heel motorvriendelijk is. Kan alleen niet meer op de naam komen.Tegenwoordig valt het wel mee hoor, al kun je ze natuurlijk nog niet met jullie wegen vergelijken.
Ik ben belg en om optimaal gebruik te maken van het belgische wegennet gebruik te maken heb ik een allroad besteld... :]
 
Om ff met de deur in huis te vinden, we willen met een man of 7 weer een weekeind met de motor er op uit. Gewoon lekker racen B| eh rijden (alle sportmotoren).

Zijn al vaak naar de Eiffel geweest, net als Sauerland, als ook de Harz. Wie heeft nog een leuke suggestie? Trefwoorden, 2 overnachtingen in hetzelfde hotel, zo min mogelijk autobaan, mooie bochtige wegen met GOED asfalt.

Thx voor de suggesties. Oh ja, we wonen in regio Venlo, dus Eiffel, Ring etc is allemaal bekend. (niet minder mooi, maar al vaak gedaan)

Gebruik je verstand en boek een circuitdag of dagen bij bijvoorbeeld the race academy.
Neem een circuit in Frankrijk (Ales). Dat is goed aan te rijden vanuit Nederland.
En daar kun je twee dagen je lekker uitleven met je racemotor. :]
Heb je grote kans dat je nog met z'n zevenen weer heel thuis komt ook ;)
The Race Academy - Home
 
Ik geloof niet helemaal of dit antwoord de vraag van TS beantwoordt... ten tweede: als ze van een circuit komen, zitten ze nog zoveel vol met adrenaline, dat ze dat op de openbare weg moeten ontladen (geloof me, ik weet waar ik over praat)... dus dat heeft absoluut een averechtse werking!
 
De Admoraalridder... :P
Hij heeft wel gelijk.
Dat komt er van
Helaas is het zo dat er in Duitsland steeds meer mooie wegen afgesloten worden voor motoren op zaterdagen, zondagen en feestdagen.
Er zijn inmiddels ook al wegen die altijd gesloten zijn voor motoren.
E.e.a wordt veroorzaakt door "collega" motorrijders die denken zich op die wegen te kunnen gedragen als coureurs. Met als gevolg te veel dodelijke ongelukken en veel geluidsoverlast.
Onder de volgende link vindt je een overzicht van de betreffende wegen.
Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - Weekend afsluitingen van wegen voor motoren in Duitsland

Kijk en zo worden de mooie motorwegen verknald door motorrijders van het type A.
Zelfs de Hells angels hebben dat niet voor elkaar gekregen
 
Ik geloof niet helemaal of dit antwoord de vraag van TS beantwoordt... ten tweede: als ze van een circuit komen, zitten ze nog zoveel vol met adrenaline, dat ze dat op de openbare weg moeten ontladen (geloof me, ik weet waar ik over praat)... dus dat heeft absoluut een averechtse werking!

Mijn ervaring is trouwens heel anders. In mijn wilde jaren reed ik regelmatig een dagje op een circuit zodat ik mij daarna op de openbare weg weer kon gedragen.
Zodra ik het gevoel kreeg om de Kawa op de openbare weg flink de sporen te geven boekte ik snel een circuitdagje zodat ik helemaal uit kon leven.
full
 
Hij heeft wel gelijk.
Dat komt er van
Helaas is het zo dat er in Duitsland steeds meer mooie wegen afgesloten worden voor motoren op zaterdagen, zondagen en feestdagen.
Er zijn inmiddels ook al wegen die altijd gesloten zijn voor motoren.
E.e.a wordt veroorzaakt door "collega" motorrijders die denken zich op die wegen te kunnen gedragen als coureurs. Met als gevolg te veel dodelijke ongelukken en veel geluidsoverlast.
Onder de volgende link vindt je een overzicht van de betreffende wegen.
Hèt WayPoint GPS Forum • Toon onderwerp - Weekend afsluitingen van wegen voor motoren in Duitsland

Kijk en zo worden de mooie motorwegen verknald door motorrijders van het type A.
Zelfs de Hells angels hebben dat niet voor elkaar gekregen
.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan