Waar hou jij van? 2 pitter of toch liever 4 of nog

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Naar aanleiding van wat topics ben ik benieuwd naar het volgende.Waar hou jij van? 2 pitter of toch liever 4 of nog anders? Waarom?

Ik hoor nauwlijkes niemand over het verschil tussen 2 en 4 cilinders (andere bestaan ook nog natuurlijk 1, 3, 6, ?). Bij mij is / zou 'het kontje' van een motor niet echt het doorslaggevende punt zijn... Ik zelf vind een 2 pitter lekker klinken, en mooier om te zien (als je motor kunt zien, daarom is misschien een TL1000S wel zo mooi...). Ik neem dan het lagere topvermogen en topsnelheid voor lief. Ach d'r zijn weer andere voordelen.

Maar wat vinden jullie daarvan? Of kies je niet zozeer voor een 2 of 4 cilinder of nog wat anders? Gaat het echt om het uiterlijk en prestaties? :?
 
Ik hou van een 4 cilinder... Vanwege het geluid. Het geluid van een 1 cilinder en 2 cilinder vind ik verschrikkelijk ( behalve als het weer 2 takt is.) Dat ik een minder slanke motor heb daardoor, neem ik voor lief. Al hoewel ik persoonlijk de R1 wel 1 van de mooiste motoren vind...
Een Speedtriple van Triumph vind ik ook erg mooi om te zien en te horen... maar toch blijf ik bij 4 cilinders...
 
jemmig poohbeer :+ wat was dat nu weer voor een vraag!

ik vind dat huilen van die 4- bijna even stoer als het brullen van 2 cilinders
 
Hebben we het alleen over geluid of hoe die rijdt.

Geluid vindt ik afhankelijk van de uitlaten, rijdend vind ik het ver in toeren doorjagen juist het mooie van een viercilinder, vooral dat CBR400RR die me vriendin vroeger had, daar kon je het blijven doen.
Met de R1 ga je in de tweede al bijna over de 200 heen, dus achter elkaar doortrekken tot de toerenbegrenzer tot je in je 6 zit lukt niet overal.


 
4 cilinders in lijn vanwege het geluid en de -vrijwel- trillingsvrije loop.
Alhoewel een 6 cilinder in lijn ook niet te versmaden is :P
 
2 cilinder loopt super soepel , 4 cilinder is peikeriger
geluid van beide met open pijp is wel oke ,maar een twin die bijna 11500 toeren kan draaien met een set superpijpen is toch wel het hoogte punt van db maken.en topsnelheid van een 4 cilinder groter t.o.v. twin ???????????????
heb nog geen 4 cilinder gezien die mijn ducje kabn bijbenen ,ook geen gsx,r 1000 of yammie r1,maar dat kan ook aan de mate van tuning liggen
ieder kiest wat hij leuk vind ,maar mijn voorkeur ligt bij bruikbaar vermogen,oftewel brede powerband.
ook vind ik 1 cilinders zeer toffe dingen heb er zelf twee een KTM supermotard en een race mono zelfbouw duc
greetzz redbull man =ducati freak
 
Ik ga helemaal met je mee Redbull man !!

Ik had voor mijn TL een Yamaha FZR400RR dat is wel het ultieme viercilinder geluid hoor.
Maar een twin loopt zo lekker bruut
Het was wel ff wennen van het ene uiterste naar het andere maar ik wil echt geen viercilnder meer :)


 
Aha, Ducati... Dat is het gewoon. Vind ik. Maar hoe hard loopt zo'n Duc dan? Ik ken geen standaard 2 cilinder die rond de 300 loopt, 4 cilinders wel. Of dat ligt aan de populairiteit...
 
Aha, Ducati... Dat is het gewoon. Vind ik. Maar hoe hard loopt zo'n Duc dan? Ik ken geen standaard 2 cilinder die rond de 300 loopt, 4 cilinders wel. Of dat ligt aan de populairiteit...
daemon gaat alleen rechtdoor?
fijn als je op zoutvlaktes woont, maar IRL is het ook fijn als ze sturen. Doet een R1 waarchijnlijk ook erg goed, redbull is natuurlijk nog niet de goeie bestuurder tegengekomen....
Dat ie uberhaupt op zijn duc zit met zo'n fijne SM in de schuur!
 
Ik houd heel erg van het krijsende 4 cilinder-in-lijn geluid wanneer die over de 10000rpm gaat. Ik vind het inlaatgeluid van een tweecilinder weer heel erg gaaf.
Mijn volgende motor wordt waarschijlijk een 2 pitter, gewoon omdat ik die nog niet heb gehad. Zat zelf te denken aan een SV650S of een TRX850.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-20 12:42 ]
 
Op 2001-06-20 01:23, schreef Daemon:
Aha, Ducati... Dat is het gewoon. Vind ik. Maar hoe hard loopt zo'n Duc dan? Ik ken geen standaard 2 cilinder die rond de 300 loopt, 4 cilinders wel. Of dat ligt aan de populairiteit...
daemon gaat alleen rechtdoor?
fijn als je op zoutvlaktes woont, maar IRL is het ook fijn als ze sturen. Doet een R1 waarchijnlijk ook erg goed, redbull is natuurlijk nog niet de goeie bestuurder tegengekomen....
Dat ie uberhaupt op zijn duc zit met zo'n fijne SM in de schuur!

Hmm... Als er één motor bekend staat om zijn perfecte stuurkarakter dan is het wel... juist geen R1 maar een Duc! Hiermee zeg ik niet dat een R1 dat niet kan, maar... Snap je.

En nee, ik ga niet alleen recht uit. Zit ook wel eens een bochtje in, maar ben wel blij al 50.000 te hebben gereden binnen twee jaar zonder schade, dus het zijn wel voorzichtige bochtjes :) . Heb een ongeveer 6 mm maagdelijk rubber over...

 
Op 2001-06-20 11:34, schreef GuZ:
Op 2001-06-20 01:23, schreef Daemon:
Aha, Ducati... Dat is het gewoon. Vind ik. Maar hoe hard loopt zo'n Duc dan? Ik ken geen standaard 2 cilinder die rond de 300 loopt, 4 cilinders wel. Of dat ligt aan de populairiteit...
daemon gaat alleen rechtdoor?
fijn als je op zoutvlaktes woont, maar IRL is het ook fijn als ze sturen. Doet een R1 waarchijnlijk ook erg goed, redbull is natuurlijk nog niet de goeie bestuurder tegengekomen....
Dat ie uberhaupt op zijn duc zit met zo'n fijne SM in de schuur!

Hmm... Als er één motor bekend staat om zijn perfecte stuurkarakter dan is het wel... juist geen R1 maar een Duc! Hiermee zeg ik niet dat een R1 dat niet kan, maar... Snap je.

En nee, ik ga niet alleen recht uit. Zit ook wel eens een bochtje in, maar ben wel blij al 50.000 te hebben gereden binnen twee jaar zonder schade, dus het zijn wel voorzichtige bochtjes :) . Heb een ongeveer 6 mm maagdelijk rubber over...
heb ooit eens een maatje van me gefopt met zijn zx9-r kawa die van hem liep op de teller wel 285 ,tewijl mij destijds standaard 748 sp gewoon er achter kon blijven en maar 255 aangaf op de teller
er zijn maar weinig 4 cilinders (en twins ) die over de 300 echte km rijden .
ik denk dat mijn duc momenteel ,met de juiste tandwiel verhouding bijna 300 km per kan halen ,maar dan is daar alles aan gedaan wat er te doen valt
.
wel is het voor een bv zzr1100/hayabusa/ mogelijk om dat te halen aalleen dan praat je over een motor met meer als 1000 cc .en ook het gewicht van die fietsen is te hoog voor een fijn stuur karater
mijn fiets heeft momenteel 130 pk op het wiel met een gewicht rijklaar van 175 kilo (bijna superbike replica qua blok)
en helaas voor R1 liefhebbers kunnen ze het niet volgen met hun"150pk"
en "170"kilo
maar ieder zijn eigen keuze en plezier ,zolang je maar motor rijdt toch ???????
greetzzzz redbullie ,die iedereen met een motor leuk vind
;) ;) ;) *D :P :loveit: })
 
Op 2001-06-20 01:23, schreef Daemon:
Aha, Ducati... Dat is het gewoon. Vind ik. Maar hoe hard loopt zo'n Duc dan? Ik ken geen standaard 2 cilinder die rond de 300 loopt, 4 cilinders wel. Of dat ligt aan de populairiteit...
daemon gaat alleen rechtdoor?
fijn als je op zoutvlaktes woont, maar IRL is het ook fijn als ze sturen. Doet een R1 waarchijnlijk ook erg goed, redbull is natuurlijk nog niet de goeie bestuurder tegengekomen....
Dat ie uberhaupt op zijn duc zit met zo'n fijne SM in de schuur!
bla bla bla ,meneer de ik wet het wel })
deze redbull raced en wint in zijn klasse ook regelmatig ,dus verdiep je eerst maar eens in wat je zegt voor je een oordeel velt
kijk maar op www.biggelaar-performance.com voor het bewijs
greeetzzz redbulli die op straat heer en meester is
:r :r :r
 
houden "we" het wel een beetje leuk?

voorlopiog is't nog vriendelijk bertv.. laat hen effe doen.. gaan ze dadelijk hun gelijk nog proberen te halen ergens. Wil'k wel eens zien.. Race'je (op circuit!) tussen 2 grote mensen met hun speeltje :)
 
Ik wilde net gaan vragen of ik mijn R1 nog wel mooi / leuker / fijner mocht vinden dan een Duc ....

Sorry dat ik het zeg, maar de vraag was toch waar HOU je van :?
Persoonlijk vind ik een Duc prachtig om te zien, maar het geluid is ... ( vul maar iets niet zo mooi's in.) Ik hou ook niet van het "karakter" van een twee-cilinder. Maakt verder niet dat mijn R1 beter is, of dat ik jullie kwijt rij ( dat doe ik zeker niet, vraag maar aan J.W }) ) Ik HOU van motoren zoals mijn R1 .... En tja het geluidje van een 4-cilinder is nou eenmaal :9~
 
maar ieder zijn eigen keuze en plezier ,zolang je maar motor rijdt toch ???????
greetzzzz redbullie ,die iedereen met een motor leuk vind .

Lezen jullie dit soort stukjes ook !
Kortom valt allemaal reuze mee guys!

Keep it that way 8-)
 
BTW, als je wil bewijzen dat je ECHT cohonas aan je lijf hebt hangen zeg je hier wanneer je naar België komt om poohbeer kennis te laten maken met een 2-pitter!
 
BTW, als je wil bewijzen dat je ECHT cohonas aan je lijf hebt hangen zeg je hier wanneer je naar België komt om poohbeer kennis te laten maken met een 2-pitter!
zal het nog maar een keer zeggen 9 july op zolder ,inschrijven bij continetal banden in barneveld (nederland)
daar mag je tegen/met mij rijden als je de ball.... er voor hebt
snelste tijd tot nu toe op zolder 1.49.0 ,en dat na 1 jaar rijden op circuit
assen snelste tijd momneteel 1.34.0
kijk maar of je 9 july komt kijken/rijden ,je bent welkom (in de vriendelijk vorm des woords )
greetzzz redbullie die graag kenis maakt met motor liefhebbers van alle merken/klasse
 
dat zolder gedoe is open voor publiek? Dan kom'k zeker een keertje kijken :) 'k Ben niet gek genoeg om zelf effe tussen al die kleppers te gaan crossen met me soesje dus enkel als bezoeker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan