Waar ik ZIEK van word :(

JT

MF'er
14 jun 2001
45
0
Van die pappies of mammies (maar toch vaker de eerste) die hun kindje van een jaar of 10 achter op de motor zetten en dan zonder motorkleding, net zoals zichzelf. IK KAN ER ZO PISSIG OM WORDEN GVD !!!! :( :( :( :( |( |( |( want :

1.) Zo'n kind heeft helemaal niet het geld om een motorpak te kopen en dat zou belachelijk zijn als ze dat moesten doen,ALS nummer 2 al nie van toepassing is, wat het altijd wel is :
2.) Zo'n kind heeft geen enkel benul hoe gevaarlijk het is !!!

_________________
Op je 18e een 1300 cc rijden roelt gewoon :] !!! TOTDAT je 2 meter onder de grond tussen 6 planken ligt |( !!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: JT op 2001-07-27 10:54 ]
 
hehehe, dit zit echt wel hoog bij de 'geklede' bikers precies..
is denk ik al het 3e topic hierover.. telkens iemand zo'n gevaarlijke toestand tegenkomt met een kind wordt er hier over gepost.

 
1.) Zo'n kind heeft helemaal niet het geld om een motorpak te kopen en dat zou belachelijk zijn als ze dat moesten doen,ALS nummer 2 al nie van toepassing is, wat het altijd wel is :
2.) Zo'n kind heeft geen enkel benul hoe gevaarlijk het is !!!


[ Dit Bericht is bewerkt door: JT op 2001-07-27 10:54 ]

Dan wil ik er nog wel een derde aan toe voegen.....
Een kind doet het niet vrijwillig, en kiest er ook niet voor, dat doen papa en mama wel voor hem / haar.

Gelukkig treed de politie wel heel erg hard tegen dit soort ouders op...
het kan wat mij betreft niet hard genoeg zijn....
 

Dat je zelf geen kleding draag oke, moet je in principe zelf weten.
Maar dat je ook gaat beslissen over een ander, tja dat gaat er bij mij niet in.
 
Heb zelf een cbr600 en neem mijn zoon van 5 wel eens een enkele keer mee achterop (rondje om het blok). Ben ik nu ook achterlijk of een asshole ?
Weet alleen dat mijn zoontje het prachtig vind om langs zijn vriendjes te rijden bij pappa achterop en dan heel mans diezelfde vriendjes gedag te zeggen ! Zoonlief geeft zelfs commentaar...... "he pap, kan het niet effe harder?"
Ik rijd namelijk stapvoets en hij heeft een helm op.

C.U.


:j
 
Heb zelf een cbr600 en neem mijn zoon van 5 wel eens een enkele keer mee achterop (rondje om het blok). Ben ik nu ook achterlijk of een asshole ?
Weet alleen dat mijn zoontje het prachtig vind om langs zijn vriendjes te rijden bij pappa achterop en dan heel mans diezelfde vriendjes gedag te zeggen ! Zoonlief geeft zelfs commentaar...... "he pap, kan het niet effe harder?"
Ik rijd namelijk stapvoets en hij heeft een helm op.

C.U.

Dat zal je me niet horen zeggen, als je inderdaad niet te ver gaat, zeker niet te hard gaat, en je heel bewust blijft van alle gevaren, en die zover mogelijk omzeilt. Maar houdt er rekening mee dat er blikrijders bij zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn, en jou als nog onderuit kunnen vegen.......
Ik neem mijn nichtje van 5 ook wel eens mee, voorop de tank, voetjes op de cilinderkoppen zodat ze goed en stevig zit, en handjes op het stuur, en natuurlijk helm op. Ik ga nooit verder dan een blokje om in de woon wijk met een MAX snelheid van 30 Km/h. ( geldt daar, en houd ik me dus ook aan ) Je zal me met haar dan ook niet op de 50 Km/H wegen zien.
Ook ik ben me heel bewust van het gevaar. misschien zegt het ook wat dat ze zelf niet bij haar vader achterop wilt, maar wel bij mij.

Maar toch.....Je neemt geen kinderen mee de doorgaande weg op...
Hooguit in een zijspan.....met alle kleding en in de riemen
 
ehhe, ik denk dat dit ook weer iets moeilijker ligt als je eige kind naar je aan't staren is met van die grote ogen oftie nu eindelijk eens 1 keertje 1 klein toertje rond het blokje om mee mag rijden met dat WOOOOW-machine waar pa (of ma) regelmatig op rijdt.


 
Laat die kinderen er dan even een keertje opzitten, motor op de
standaard en laat ze effe zitten.
Lijkt mij de meest veilige methode.
Alleen heb ik dat al een keertje gedaan, bij mijn nichtje, zij heeft
wel een paar mooie krassen op mijn bodywork gemaakt.
Kijk hier dus voor uit...!! :+ :+
 
Laat die kinderen er dan even een keertje opzitten, motor op de
standaard en laat ze effe zitten.

Als een kind om een lollie zeurt, zal het de eerste keer misschien nog tevreden zijn met een kleurrijk stokje dat ze mag vasthouden, maar dat blijft zo niet hoor

 
Kinderen niet achterop meenemen is misschien ook wat vergaand. Je kan ook motorkleding kopen voor de kleintjes. Er zijn dacht ik zelfs niergordels waarmee je je kind vast kunt maken aan jezelf, zodat het kind niet achterover van de motor af valt. Natuurlijk is dit niet verstandig voor de hele kleintjes, maar als ze wat ouder zijn, is dit wel een redelijke oplossing, vooral voor ouders zonder alternatief vervoer.

Zonder goede kleding is kinderen meenemen nooit een goed idee, ongeacht de snelheid. Ook op de tank, het stuur vasthoudend, glijdt een kind makkelijk heen en weer (valgevaar). Doe je dit toch, let dan extra op en rij zeker niet harder dan fietstempo.

 
Tuurlijk houd ik rekening met max.snelheid, ik zit er vet onder met mijn stapvoets tempo. En ja meestal komt het gevaar van de automobilist die je niet ziet (is zelfs in 70% van de auto/motorongevallen zo) maar die blik in mijn zoon zijn ogen makes it worthwile !!
Ennuh ondanks alles blijf ik stapvoetsrijden en zeeeeeer voorzichtig want het blijft linkesoep.

C.U.



:j
 
Tuurlijk houd ik rekening met max.snelheid, ik zit er vet onder met mijn stapvoets tempo. En ja meestal komt het gevaar van de automobilist die je niet ziet (is zelfs in 70% van de auto/motorongevallen zo) maar die blik in mijn zoon zijn ogen makes it worthwile !!
Ennuh ondanks alles blijf ik stapvoetsrijden en zeeeeeer voorzichtig want het blijft linkesoep.

C.U.



:j

Ja, jouw verhaal is toch anders, ik heb het over die gasten die toch wel 50 en harder rijden.
 
Gasten die 50 of harder rijden met een kind achterop wat te klein is of onbeschermd qua kleding zijn in mijn ogen FOUT !
Motorrijden is een groot deel je verantwoording nemen (denk aan je snelheid }) denk aan je geluidsoverlast }) )maar ook je passagier valt als die achterop zit onder jouw verantwoording !

C.U.


:j
 
Gasten die 50 of harder rijden met een kind achterop wat te klein is of onbeschermd qua kleding zijn in mijn ogen FOUT !
Motorrijden is een groot deel je verantwoording nemen (denk aan je snelheid }) denk aan je geluidsoverlast }) )maar ook je passagier valt als die achterop zit onder jouw verantwoording !

C.U.


:j
Daar denk ik sowiezo aan. Mijn passagier...met iemand achterop rijd ik
ALTIJD voorzichtiger.
In de auto net zo...ik speel liever niet met een andermans leven.
Door gevaalijk te rijden in het verkeer...!!!
Zo denk ik er over...mezelf bewijzen de motor hoef ik niet, ik rij motor,
vind ik stoer genoeg.
8-) 8-) 8-)
 
Het is soms zowiezo ongelooflijk om te zien hoe onvoorzichtig sommige ouders omspringen met hun koters... :(

Laatst nog gezien, meisje van 2 jaar ofzo die uit een kano viel tijdens een kanotocht, en natuurlijk geen zwemvest aan. |(
 
Ja maar na verloop van tijd ben je dat gejengel ook flink beu... Dan maar effe afkoelen in het water })

Gruwelijk stom van die ouders natuurlijk. Je vraagt je soms af of ze geen regels moeten maken of je wel of geen kinderen mag nemen... Sommige mensen zijn gewoon TE stom voor kinderen |(
 
Klopt HELLdesker, op zo'n moment als je zoiets ziet gebeuren, kind los in de kano, ouders laten kano van miniwaterval af, kano kiepert om, kind in water van meter diep ofzo, duurt 10 sec. voordat ze het kind weer opvissen, dan heb je zin om er heen te lopen en ze eens goed de waarheid te vertellen.

Ongelooflijk is het. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan