Waar is het respect voor ouderen gebleven?

Met die specs van de motor en de uitspraak "voor échte kerels die kunnen rijden" post jij hier wel even wat rondetijden op Assen van onder de 2:00,00 min...toch?
Er zijn mensen die met een luchtgekoeld 1-cilinder motortje van 500cc met slechts twee kleppen in de cilinderkop en trommelremmetjes voor en achter dat ook lukt.
Met 150 pk bij 168 kg, hele dikke schijfremmen voor en achter en heel breed plakrubber moet een amateur-coureur dat dan toch ook wel halen.

Jij mist het hele punt. -O-
 
Jij mist het hele punt. -O-

Geloof ik niks van. Hij kiest er voor om er even wat anders uit te lichten. :P
Maar de echte vraag is dan, waarom dan? O-)

Misschien gewoon om lekker te rellen, want daar is dit volgens mij een lekker topic voor.
Maar misschien is het om specifiek met jou een appeltje te schillen. })
 
Lijkt me toch wel totaal iets anders. Ik ken niemand die continu zijn ABS of tractiecontrole aanspreekt :? Ik rij ook niet anders op mijn motor vol met snufjes dan op de motoren die ik daarvoor heb gehad. Behalve dan de CB400F van '71, daarbij moest je rekening houden met het gebrek aan power boven de 100.

Da's bijzonder, want die is toch echt pas vanaf '75 geproduceert. :}

En ik denk dat er iets mis mee was want op een motor die 170kmu haalt merk je imho pas vanaf pakweg 120kmu dat het niet meer vlot accelereert. Misschien computer gestuurde automaat nodig om de juiste versnelling te kiezen? :+ ;)
 
Geloof ik niks van. Hij kiest er voor om er even wat anders uit te lichten. :P
Maar de echte vraag is dan, waarom dan? O-)

Misschien gewoon om lekker te rellen, want daar is dit volgens mij een lekker topic voor.
Maar misschien is het om specifiek met jou een appeltje te schillen. })


Hmmmm.... dat is natuurlijk nooit uit te sluiten. :+
 
Da's bijzonder, want die is toch echt pas vanaf '75 geproduceert. :}

En ik denk dat er iets mis mee was want op een motor die 170kmu haalt merk je imho pas vanaf pakweg 120kmu dat het niet meer vlot accelereert. Misschien computer gestuurde automaat nodig om de juiste versnelling te kiezen? :+ ;)
Oh dan zit ik ernaast qua datum. Laat me zoeken, momentje...Oja '79 was het, deze: Honda CB400F 1979 (belastingvrij)
'71 was mijn Suzuki AP50 :)

Hij liep prima dacht ik, maar accelereren van 100 naar bijv 140 ging traaaaag. Misschien was er iets mis mee, geen idee.
 
Oja '79 was het, deze: Honda CB400F 1979 (belastingvrij)
'71 was mijn Suzuki AP50 :)

Off-topic maarre:
Gilles schreef op op zaterdag 06 augustus 2011: :
Te koop, Honda CB400F uit 1979, wat betekent dat hij wegenbelastingvrij is.
Als Gilles deze motor eerder verkoopt dan ik de mijne, trakteer ik Gilles op een pizza.
:+
Suzuki SV650S 2006 - schadevrij - vraagprijs 4100 euro

Volgens mij heb je een pizza te goed!
 
ABS is verplicht gesteld. Ik vind het niet nodig. Kan de meerwaarde prima zien maar hoewel ik best wel eens blokkerende wielen heb (achter én voor), kan ik niet zeggen dat ik nu regelmatig dood ga of bij elkaar geveegd dien te worden.

Tegenwoordig rijdt iedere motor zichzelf, als 20 jaar geleden iemand heel hard reed wist je dat de rijder talent had. Ik ben blij dat ik hard heb leren rijden op het spaghettiframe van Bandit 1200's

En als ik ruilde met de eigenaar van een moderne fiets... verveelde ik me dood en scheet hij peuken.
Zo, heb je weer even flink de hand aan jezelf geslagen na het schrijven van dit stukje?
 
Hij liep prima dacht ik, maar accelereren van 100 naar bijv 140 ging traaaaag. Misschien was er iets mis mee, geen idee.

zal wel iets mis zijn geweest.
Ik ben op zo'n brommertje gestart in 82.
Als je hem goed op toeren houd en vaak roert in dat zesbakje wil zo'n ding echt wel.
Voor een vierhonderdje dan.
 
2-takt :) daar draait t toch om :P

Oud respect voldoende aanwezig hier :P
T20, 250 (&scrambler) T500 (&Titan) RGV 250 (VJ21 & 22)

En eigenlijk rijd ieder van deze motoren hier in de schuur leuker dan de overige motoren die ik onder mn kont heb :)
 
Ik ben het helemaal eens met Luuk87... Unroeld, House; oh nee, Unruled..., en niet alleen wat motoren betreft.

Dat nieuwerwetse gedoe, ik moet er niets van hebben. Ik stook op turf, al die nieuwerwetse dingen als kolen, ik moet er niets van hebben. Van kolen is het maar de vraag of ik ze volgend jaar nog kan krijgen, mij niet gezien. Turf heb ik zelf, niemand doet me wat. Koken doe ik op de turfkachel, een paar ringen er uit voor een grotere pan, elke morgen de asla legen, mica venstertjes erin kun je het vuur goed zien. Zo'n nieuwerwetse kolenkit ernaast, mij niet gezien. Pffff.

Aan mijn nieuwe koets heb ik weer een carbidlamp, dat nieuwe gedoe met die elektrische lichtjes, ik moet er niets van hebben. Altijd die batterij leeg, waardeloos. En altijd net als het je niet uitkomt.
Carbid kan ik zo bijvullen. Het kan allemaal alleen maar stukgaan en ik heb het niet nodig. Ik kan het met carbidlicht prima zien dus waarom die nieuwerwetse onzin.

De buurman heeft een tractor, verschrikkelijk; mijn paarden schrikken er van als ik met de hooiwagen onderweg ben. Laatst had ie een lekke band, kon ie mooi niet verder.... Gna gna...., nee; dan veel liever mijn paardenkar met houten wielen, die gaan tenminste niet lek.

Ik snap je helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Ga er even voor het gemak vanuit dat er een 6 bak bedoeld wordt... en dat is de vfr toch echt :Y

Ah... Jammer.

Zelf neem ik aan dat ie geen ode brengt aan gasschuiven als ie versnellingen bedoelt, maar het staat een ieder natuurlijk vrij dat anders te interpreteren.
 
Zo, 4 pagina's verder gelezen. Wat heb ik gezien: een en al gezeik. Echt waar niemand kan wat van elkaar verdragen en s de ene groep motoren niet kut is, dan is de andere groep dat wel. Motorrijden moet gevaarlijk zijn om het leuk te maken en technologie behoed je niet van ongelukken :X ( waar is de facepalm smiley als je hem nodig hebt )...
 
Achjah als ik zo mijn motoren vergelijk:
1. Kawa ex 250 F '89: kwam nog prima van zijn plek, leuk geluidje. Remde klote, zat prima, stuurde klote, grip.. Tja..
2. Cbr 600 F2 '91: stuurde als een heet mes door de boter, kwam prima van zijn plek af en ook gemaakt voor de lange rit maar ook daaraan merkte je dat alles oud was. Remmen veel zwaarder en moest met meer gevoel ( in noodsituaties ) voelde extreem zwaar aan
3. R1 '02: stuurt strak, veeeeeeel meer grip ( echt bizar ), makkelijker om te gooien op hoge snelheid. Voelt alsof je op je fiets rijd zo licht en je staat binnen no time stil als het moet.

Op deze manier kan ik niet wachten om wat jongers te gaan rijden!
Ik snap heel goed dat iemand oudere motorfietsen mooier vind ( dat blijft ook wel wat hebben natuurlijk) maar dat het gevaarlijk moet blijven om het spannend te houden. Zeg dat maar is een meer met een lach op je gezicht als je toch niet op tijd stil stond om een ongeluk te vermijden. Dat gaat er bij mij niet in. Dat je zo'n motor rijd omdat je een harde plasser krijgt bij bouwjaren waarbij de jaren 90 al heel jong klinkt ok, maar om het rijden daardoor wat gevaarlijker te maken omdat het dan spannend is. Haha, echt..
 
Nieuw is beter? Dat valt maar af te wachten. :+

In de regel is het natuurlijk wel zo. Maar of ze er mooier op worden... :N

Wat ik helemaal grappig vind is dat retro bikes nu een ding aan het worden zijn. Dat zie je bij Triumph, Moto Guzzi en Kawasaki. Ik heb er niet op gereden maar ik vind ze zwaar tegenvallen wat afwerking betreft (heb ze gezien op de beurs).
Voordeel is wel dat de olie nu in de motor blijft ipv er onder. :z
 
Over een paar jaar gaan we zeiken dat motoren van vroeger veel vetter waren, omdat de injectie niet perfect was. Nu noemen we het klote gasrespons, dan noemen we het karakter.

Wat jaren verder klagen we over het feit dat benzine echt zoveel beter was. Dat je je scheel betaald hoort er nu eenmaal bij, je moet wat over hebben voor je hobby!

Weer wat jaren verder klagen we over het feit dat de eerste elektrische motoren de echte motoren waren. Toen moest je in de winter je rit plannen, want je accupacks hadden plots maar de helft van de range. Range anxiety hoort bij echt motor rijden!
 
Over een paar jaar gaan we zeiken dat motoren van vroeger veel vetter waren, omdat de injectie niet perfect was. Nu noemen we het klote gasrespons, dan noemen we het karakter.

Wat jaren verder klagen we over het feit dat benzine echt zoveel beter was. Dat je je scheel betaald hoort er nu eenmaal bij, je moet wat over hebben voor je hobby!

Weer wat jaren verder klagen we over het feit dat de eerste elektrische motoren de echte motoren waren. Toen moest je in de winter je rit plannen, want je accupacks hadden plots maar de helft van de range. Range anxiety hoort bij echt motor rijden!
Zo waar. Het wordt tijd voor main stream elektrische motoren, want die nieuwe tesla met 2 motoren gaan we allemaal niet meer bij kunnen houden :N
 
al die moderne spullen...
de dag dat ze besloten hebben dat zelfs gaten in je cylinders niet goed zijn voor ons |(

maar ze doen maar, heb normaal gezien een voorraad onderdelen die langer zou moeten meegaan dan de voorraad aardolie 8-)
 
Heb het topic niet doorgenomen maar je OP wel gelezen. Ik dacht, dit iseen vent van 50+ die al helemaal zuur is en alles al heeft megemaakt...

Blijk je 27 te zijn!


Pppppppfffffffffffff
 
Terug
Bovenaan Onderaan