Waar is nog een goede zadelmaker te vinden?

Stabu

Rookie
30 apr 2020
9
4
Hoi Forumleden,

ik ben nu 2 jaar in het bezit van een mooie Yamaha Tracer 900 uit 2016
Alleen het comfort zadel vind ik maar niets. Na een uur rijden krijg ik veel last van mijn kont (het zadel is voor mij te hard).
Nu heb ik 2 jaar geleden al bij Top Sellerie een nieuw zadel besteld op de hoop dat deze wat comfortabeler ging zitten, maar ook dit zadel vind ik te hard.
Heb dit zadel al een keer zachter laten maken bij Top Sellerie tegen betaling maar nog steeds niet naar wens (bovenlaag is nu wel goed, maar onderlaag nog veel te hard)
Daarom is mijn vraag of er iemand hier misschien weet waar ergens in het land (het liefst in het midden) een goede zadelmaker zit die hier mij verder mee kan helpen?
 
Last van de heup?
Onderzijde zitvlak is daar gelinkt.

Ik dacht trouwens dat juist te zachte zadels na een uur gaan doorzitten. :)
Misschien is het zadel voor jou standaard aan de smalle kant bij de Tracer?
Mijn S1000RR heeft meer een driehoekige vorm en is breder. :)
 
Voor mijn eigen motor was alleen Seat concepts te krijgen en dan een veel te dure set die ik er zelf op kon maken. Dus naar de lokale bekleder gegaan (al adverteert hij voornamelijk met motorzadels). Van pijn na 45 minuten naar 3+ uur zonder probleem rijden en dat voor minder dan het setje van seat concepts.

Wel een paar dagen mijn zadel kwijt.

Het is in Zuid-Limburg dus geen idee of het voor jou relevant is, maar ik heb het laten doen bij Jowi Paulissen

In het begin sloot het zadel overigens niet lekker op de motor aan, maar dat is keurig opgelost toen ik terugging.
 
Miller in Zutphen is ook erg goed.
 
Kan topsellerie je dan niet helpen, als je uitlegt wat er aan mankeert?
Dat heb ik al een keer gedaan. Moet het zadel dan opsturen naar Frankrijk (op eigen kosten) en met bijbetaling van 80,- kan deze aangepast worden. Maar om te voorkomen dat dit een paar keer moet gebeuren, wil ik liever naar een fysieke zaak, zodat ik gelijk kan voelen en hun kan laten zien wat het probleem bij mij is. Heb nu al ruim 350,- betaald voor dit zadel en wil het nu goed opgelost hebben.
 
Last van de heup?
Onderzijde zitvlak is daar gelinkt.

Ik dacht trouwens dat juist te zachte zadels na een uur gaan doorzitten. :)
Misschien is het zadel voor jou standaard aan de smalle kant bij de Tracer?
Mijn S1000RR heeft meer een driehoekige vorm en is breder. :)
Dit zadel zit echt niet na een uur door. De bovenlaag is nu wel zacht, maar de onderlaag is zo hard dat ik daar last van krijg. Heb geen last van mij heup, maar van mijn zitbotjes. Zelf ben ik 1.90m en weeg 90 kg. Misschien is idd een breder zadel voor mij wat comfortabeler (ik vind (motor)scooterzadels wel altijd lekker zitten en die zijn meestal erg zacht)
 
Zit je niet te recht op de motor. Als je last van je zit botjes hebt. Ik heb ook een motor gehad waar ik er recht op zat. Nu weer een motor waar ik meer voor over zit. Niet extreem maar voor mij is het genoeg.
 
Het is al genoemd, maar ik herhaal het nog een keer, Tijger Leathers in Den Haag. Even bellen voor een afspraak en het zadel wordt aangepast terwijl je er op wacht. Pre-corona was dat 80 euro, en je kunt daarna terugkomen om het gratis aan te laten passen als het toch niet goed was. Het zal nu ietsje duurder zijn.
 
Heeft iemand hier op het forum ervaring met Boogaard Company in Son en Breugel? Ik ben ook al tijd aan het rondkijken voor een wat zachter zadel. Hoeft van mij geen nieuw te zijn, aanpassing mag van mij ook.
 
Dit zadel zit echt niet na een uur door. De bovenlaag is nu wel zacht, maar de onderlaag is zo hard dat ik daar last van krijg. Heb geen last van mij heup, maar van mijn zitbotjes. Zelf ben ik 1.90m en weeg 90 kg. Misschien is idd een breder zadel voor mij wat comfortabeler (ik vind (motor)scooterzadels wel altijd lekker zitten en die zijn meestal erg zacht)
Ik heb ook las van mijn zitbotje (staartbeen) ik had een multistrada 1260S waar ik na een uur zou afspringen van de pijn.
Nochtans is de multi super zacht qua zit en vering.
Nu een superduke 1290GT die op zich veel harder staat afgeveerd en waarvan het zadel veel harder is dan dat van de multi maar 0,0 last van mijn zitbotje.

Mijn Multistrada had zoals ze zeggen een kuipzit, die drukt achteraan tegen je zitbotje (staartbeen) de superduke GT heeft een plat zadel toch zeker het ergo zadel, waardoor er geen druk op je zitbotje komt.
BTW ik heb stuur risers laten plaatsen en mij stuur laten kantelen op de GT om rechter te zitten.
Ook de BMW 1250RS heeft een plat zadel (het sportzadel toch) waar ik ook moeiteloos uren op kon rijden (test gedaan) dus volgens mij ligt het aan de vorm van je zadel en niet de hardheid ervan..
 
Daar had ik een comfort zadel van
Sloot niet helemaal aan op de tank en comfort was het ook niet.
Maar ik had hem tweedehands.
Nog wel contact mee gehad, maar het was me even te ver voor een bezoek. O-)

En voor circuitrijden wil je eigenlijk helemaal geen inverend zadel omdat je snel wil verzitten.
Dus toen dat later belangrijker werd weer origineel gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan