Waar je woont, waar je rijdt?

Waar je woont, waar je rijd?

  • Maakt me niets uit (rondje om de kerk)

    Stemmen: 45 48,9%
  • Rij gemakkelijk richting de grens?

    Stemmen: 11 12,0%
  • Als we richting de eifel ofzo gaan overnachting pakken!

    Stemmen: 27 29,3%
  • Kom minimaal 4-6 in de eifel per jaar!

    Stemmen: 1 1,1%
  • Kom makkelijk meer dan 8 x per jaar in de eifel!

    Stemmen: 8 8,7%

  • Totaal aantal stemmers
    92

ruudjuh

Die hard MF'er
26 aug 2008
900
0
Sint Odilienberg
Ik zit me wel eens af te vragen, woon zelf in het zuiden van het land (limburg)!

Nu hebben we zelf zo'n 2 jaar ons rijbewijs met de nodige km's ;)

En nu moet ik toch wel zeggen dat ik blij ben dat we dicht aan de grens van Duitsland/Belgie zitten dit natuurlijk voor naar de ardennuh/eifel/moezel enz enz te gaan,
als we 's avonds gaan rijden rijden we vaak de zelfde route (rondje om de kerk), waar je na een paar weken toch wel echt moe van word gewoon omdat het steeds het zelfde is B|
Al wil je als het goed weer is toch na het werk even lekker uitwaaien,
Dus zodra het goed weer is rijden we in het weekend gelijk richting de eifel b.v. en maken makkelijk 400 km op een dag makkelijk te doen heen en terug

Maar hoe zit het voor jullie daar boven in het land is het makkelijk te doen richting de duitse grens,of moeten jullie al snel een overnachting pakken?

:] ;)
 
woon in enschede. en dan ook nog eens lekker aan de goede kant . lekker tegen het bos aan en met wind tegen maarliefst 5 minuten van de grens met duitsland. maar ook de ardennen laten we niet links liggen vanaf hier zo"n 3 uur tuffen en we zijn in Spa
 
zevenaar, Gelderland. zit een kleine 10 min van de duiste autobahn :P dus wel lekker om hem daar open te trekken.

maar voor de eifel is toch wel 1 overnachting nodig als je goed rond wilt rijden daar.
 
k woon in de emmeloord, flevoland en als ik ik naar deutschland ga (ben nog niet geweest) dan zal ik denk ik wel een overnachting daar pakken :]
 
Ik woon 15 kilometer van Leeuwarden, een dagje Eifel is voor mij dan niet haalbaar.
Ben niet iemand die in het weekeinde ook nog eens veel gaat rijden, ik zit elke dag op de motor.
 
Laatst bewerkt:
Pffftt... het boeit me niet...
Als ik zin heb, rij ik ff op en neer naar het Sauerland... is een rondje van 1000 km...
Zie het probleem niet... rij zo de grens over, ook al is dat 100 tot 150 km weg...
 
Ik woon in Heiligerlee. Da's niet zo ver van de Duitse grens. Ik ben dan ook regelmatig op de motor te vinden in Emden, Leer, Bremen en Greetsiel. Die laatste is een mooi oud dorpje met een haventje waar je (naar Duitse begrippen) vreselijk lekker kunt eten voor weinig!

Maar .... richting Louwersmeer, Groningen, Friesland en Drenthe rijden is hier ook een genot. Veel polderlandschap, mooie weggetjes en dus veel te zien.
 
Typisch Zeeuws...te besodemietert om een landkaart te kopen..en dan zeggen dat je dwalen zo leuk vind.. ;)

3X struikelen en ik ben over de Belgische grens.

En ik rij nooit hetzelfde rondje.... ik raak alrtijd de weg kwijt en ga lopen dwalen. :D

Ook leuk :P
 
Laatst bewerkt:
Je hebt hier in Grunn'(en Fryslan)ook heel veel mooie(bochtige) wegen en weggetjes in een prachtig landschap. Zoveel dat ik vanuit thuis elke keer wel een andere tocht kan maken. Je leert de omgeving wel kennen na verloop van tijd. En over de grens in Duitsland zijn in het noorden ook wel mooie routes te vinden. Ik ken de Eifel en Ardennen vooral van de tijd dat ik in Limburg woonde en is inderdaad erg mooi rijden. Wel erg druk bij mooi weer in de weekeinden, vind ik. Om die reden en door de afstand kom ik er bijna nooit meer. Als ik er heen wil plan ik een meerdaagse tocht en neem ik een klein tentje en slaapzakje mee. Kan ik desnoods bij mijn zus in Jabeek in de tuin kamperen..
 
Ik woon in Groningen, dus een dagje op en neer naar de Eifel wordt lastig.
Eigenlijk elk jaar wel een keer met een groepje die kant op en dan een paar dagen.
Verder rij ik veel in de drie noordelijke provincies... Is ook mooi
 
woon in de buurt van hoorn in noord-holland. en rij rustig de 5 landentocht vanaf huis mee of een tourtje vanuit halverwege België naar noord-Frankrijk. maar ja doe ook niet moeilijk over een dagje rijden van 4:30 tot 21:30 en daartussen maar 4 uur stil te staan. met vakantie haalde ik zelfs de 24 uur per dag rijden totdat me benzine opwas en de tankstations dicht.
 
woon in de buurt van hoorn in noord-holland. en rij rustig de 5 landentocht vanaf huis mee of een tourtje vanuit halverwege België naar noord-Frankrijk. maar ja doe ook niet moeilijk over een dagje rijden van 4:30 tot 21:30 en daartussen maar 4 uur stil te staan. met vakantie haalde ik zelfs de 24 uur per dag rijden totdat me benzine opwas en de tankstations dicht.

Je kan niet 24uur per dag rijden...............

Of je moet net zoals straaljagers bijgetankt worden?

:P
 
Ik rij graag bij ons in de buurt. Ik woon al in zuid-duitsland dus bergen zijn om de hoek :-). Ik kan richtig de rijn of lekker de bergen (Pfälzer-Wald) in.
 
Typisch Zeeuws...te besodemietert om een landkaart te kopen..en dan zeggen dat je dwalen zo leuk vind.. ;)


Ons bin zuunig ejj! ( Ben trouwens geen echte zeeuw ;) )

Maarre, ja.... als ik voor mijn plezier ga rijden vind ik verdwalen niet erg. :)

Als ik ergens op tijd moet zijn is het lichtelijk frustrerend. :X
 
In het midden van het land,op en neer naar de Eifel is wel te doen in 1 dag maar een weekend is leuker.En ik hou van leuk dus gaan we dan ook altijd een lang weekend.
En anders is het van hier altijd makkelijk want je kan alle kanten op,wat we dus ook doen.
 
Woon in de randstad. Precies tussen Rotterdam, Amsterdam en Utrecht in.
Noemen ze "het groene hart" Best wel een stukje van de grens af..
Voor mij enkel rondjes om de kerk.

Ook werkt niet mee dat m'n banden vervangen moeten worden en er extra ringen in m'n voorvork moeten worden gezet.

Belangrijkste is nog dat de 2 kids nogal wat tijd krijgen. Kan (ok, ok, MAG) niet echt zomaar een paar dagen achter elkaar weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan