Waar kan ik het best een accu kopen?

coopr

Rookie
26 aug 2010
10
0
Mijn loodaccutje is helemaal aan diggelen en moet dus een nieuwe accu kopen. Het gaat om een accu voor een Yamaha r6 uit 2001 dus hoef geen zwaare Odyssey accu voor abs en andere toeters en bellen. Maar de voorkeur gaat toch uit voor een gel accu.

Heeft iemand een idee welke (gel)accu een goede prijs kwaliteit verhouding heeft? En welke webshop e.d ik hem het voordeligste kan bestellen of kan ik het beste gewoon naar de motorzaak op de hoek? ;)
 
Wie wat verkoopt: LMGTFY

Tja kwaliteit de ene zweert bij Yaesu accu's die andere weer bij Vatra, gewoon een accu zoeken voor een goede prijs en dan via bovenstaande site zoeken naar eventuele recensie als je het merk niet kent.
 
aan lmgtfy links heb ik niet zo heel veel.. was zelf ook al op onderzoek gegaan. Ik snap je reactie wel maar door dat er zoveel keuze is en ik er geen verstand van heb vraag ik om wat ervaringen. Ben nieuw in de motor scene maar bijvoorbeeld voor kevers heb je de volgende website http://www.paruzzi.com/ en daar kun je werkelijk alles kopen voor je kever verschillende kwaliteit e.d. vaak voor een normale prijs. Is er niet zo'n site voor motoren? waar je voordelig je spullen kunt bestellen ipv een motorzaak die het alleen recht heeft binnen een straal van 100 km ofzo ;)
 
full
:+


full
 
Bedankt zulke sites zocht ik dus.. maar blijkbaar is het wel lastig om zulke websites te vinden op google want hij komt niet voor in de top hits bij de normale zoek termen zoals "yamaha motorfiets onderdelen" motor onderdelen e.d.. dus als je er nog meer weet graag?

Daar kan ik in ieder geval meer mee als de nutteloze reacties van sommige mensen(alfa gtv bijvoorbeeld) post dan niks ipv die offtopic onzin. Ik vraag gewoon om serieuze reacties?

De accu was op zich redelijk te bereiken 2 imbusjes voor het zadel. het meest lastigste werk is die rubberen strip die de accu op zijn plaats houdt los te halen en vast te zetten. :(
 
Hangt een beetje af van wat je wil. Een dure merk accu of eentje waar geen exotische naam op staat maar drie keer goedkoper is en even lang meegaat. Laatste (gesloten) accu die ik gekocht heb was €39.-
En mijn accu's gaan altijd minimaal vijf jaar mee.
Denk wel dat ik nu de Yuasa (schrijf ik dat wel goed ?) aanhangers tegen het zere been schop.
Overigens komen mijn accu's niet van de motordealer.
 
Maar hoe komt hij dan voor 0,00 euri van Ureterp in Aalten?
Was je toevallig in de buurt?
Ja :P.
Ik heb een schademotor daar gekocht, om op te knappen, en een hele zwik onderdelen.
Er zat geen accu bij de schademotor, gewoon gevraagd, en gekregen :).
Ik kom inderdaad niet voor de gein daar in het hoge Noorden.
Mazdatje + aanhanger Aalten - hoge noorden - Aalten is 1 volle tank benzine,begin v/d dag, en bij terugkomst brand het lampje.
 
Mijn loodaccutje is helemaal aan diggelen en moet dus een nieuwe accu kopen. Het gaat om een accu voor een Yamaha r6 uit 2001 dus hoef geen zwaare Odyssey accu voor abs en andere toeters en bellen. Maar de voorkeur gaat toch uit voor een gel accu.

Heeft iemand een idee welke (gel)accu een goede prijs kwaliteit verhouding heeft? En welke webshop e.d ik hem het voordeligste kan bestellen of kan ik het beste gewoon naar de motorzaak op de hoek? ;)
goed en goedkoop Mototravel.nl shop nette zaak en niet te duur. gr wim
 
thanks voor de reacties zitten zeker goede shops tussen. in iedergeval genoeg materiaal om te vergelijken.. nu alleen de keuze gel of weer gewoon terug lood.. het is uiteindelijk toch alleen maar voor recreatief gebruik...
 
Ja :P.
Ik heb een schademotor daar gekocht, om op te knappen, en een hele zwik onderdelen.
Er zat geen accu bij de schademotor, gewoon gevraagd, en gekregen :).
Ik kom inderdaad niet voor de gein daar in het hoge Noorden.
Mazdatje + aanhanger Aalten - hoge noorden - Aalten is 1 volle tank benzine,begin v/d dag, en bij terugkomst brand het lampje.

Heel fijn dat je bij je aankoop een accu hebt gekregen, maar je doet nu alsof Boonstra een filantropische instelling is die accu's uitdeelt aan iedereen die er 1 nodig heeft.
Maar dat zijn ze niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan