Waar kan ik het beste heen voor gsxr '01 motorproblemen

Dopey_RF

Die hard MF'er
7 feb 2007
338
0
Den Haag
Hey allemaal,

Ik zit dus met het probleempje dat ik een prachtige gsxr-750 uit 2001 heb, nouja dat is het probleem niet, het probleem zit em in dat ie boven de 10.000 toeren erg in houdt en er volgens de rollenbank niet meer dan 100 pk (ipv standaard 140) uitkomt...

Nu is gebleken dat het voor mij een weeskindje is geweest met nog nooit vervangde luchtfilter of oliefilter, dit dus eerst gedaan maar probleem bleef. Toen gekeken naar cdi of ie niet gewoon begrensd is, want zo voelt t wel. Ook niet het geval...

Daarom de vraag: Wie of waar zijn ze goed met dit soort zaken op te lossen, het liefst voor budgetprijs gezien mijn studentenloontje.

Iedere vorm van info is welkom...
 
@x7: Ik weet zeker dat ie niet begrensd is, heb het nummer van de cdi doorgegeven en is gecontroleerd...

@ zeemeeuw, ik denk dat de bike wel geimporteerd is maar waar vandaan??? Hij is op de bank geweest bij een open dag van Hans van Wijk motoren, die zeiden dat er wel een motorbeurtje met kleppenstellen en alles aan zat te komen en dat dat wel even kon voor 1000,- Moet wel zeggen dat dit van een ander bedrijf was dan van Hans van Wijk, geen ervaring met hun prijzen.
 
@x7: Ik weet zeker dat ie niet begrensd is, heb het nummer van de cdi doorgegeven en is gecontroleerd...

@ zeemeeuw, ik denk dat de bike wel geimporteerd is maar waar vandaan??? Hij is op de bank geweest bij een open dag van Hans van Wijk motoren, die zeiden dat er wel een motorbeurtje met kleppenstellen en alles aan zat te komen en dat dat wel even kon voor 1000,- Moet wel zeggen dat dit van een ander bedrijf was dan van Hans van Wijk, geen ervaring met hun prijzen.

Toch heb ik een onderbuikgevoel.Mogelijk geimporteerd, en tegen de 100pk ipv 140? Terwijl hij verder goed loopt?

Lijkt mij wat toevalig allemaal, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Maar ik denk het niet.

Doe het grootste deel van de grote beurt lekker zelf, en zoek dan een goed adres met bank bij jou in de buurt.
 
Hoe is dit opgelost?
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...1-2000Inhouden-bij-volgas-en-benzinelamp.html

Betreft het dezelfde fiets (dus een Y en geen K1)?

750kg frikandel wint nooit een race zeggen ze waar ik vandaan kom....

Ja klopt is dezelfde fiets met zelfde probleem, al deze info geprobeerd. Zonder goed eindresultaat helaas. Ben het nu dus zo zat dat ik op zoek ben naar een goed en betaalbaar bedrijf die het eens en voor altijd kan oplossen...

en een 750kg frikandel?!? ik weet niet waar jij vandaan komt maar ik heb nog nooit van die uitspraak gehoord.
 
@ Martell: ik heb het cdi nummer gemaild naar motoronderdelen site en die antwoorden dat zij hetzelfde onderdeel hebben en deze is niet begrensd... Zou het zo kunnen zijn dat er aftermarket begrenzing op zit? buitenlandse 25kw regels ofzo?
 
Ja klopt is dezelfde fiets met zelfde probleem, al deze info geprobeerd. Zonder goed eindresultaat helaas. Ben het nu dus zo zat dat ik op zoek ben naar een goed en betaalbaar bedrijf die het eens en voor altijd kan oplossen...

en een 750kg frikandel?!? ik weet niet waar jij vandaan komt maar ik heb nog nooit van die uitspraak gehoord.

Een kreupel paard wint geen rennen.

Maar kwam er op de bank niets uit qua afstelling (zal vast alleen maar een run zijn geweest om de PK's te benaderen)?

In Duitsland worden fietsen ook begrensd op ik meen iets van 78KW (110pk) maar kijk eens op je kentekenpapieren naar datum eerste toelating en datum eerste afgifte.
Dan weten we in ieder geval sneller of het een import is.
 
Geeft ie een fout melding in je dashboard?

Haal anders het kontje eraf en dan aan de tandwiel kant zie je een stekkertje hangen die niet aangesloten is
vouw effe paperclip open en steek die erin en de andere kan van je paperclip er naast in steken
nu contact aan en wat zegt ie in je dashboard..welke code
Denk toch dat het met je secundaire klep te maken hebt..
 
Ik heb ook een gsxr 750 gehad uit 2000 een k1 en heb hem 7 jaar gehad en 90.000 km mee gereden dus ik denk dat,,

Haal je tank effe omhoog-luchtfilterkast los en er af en dan zie je aan de rechterkant op je throttle bodies een servo motortje zitten met 2 kabels die zijn voor je secundaire kleppen.

zet je contact aan en kijk of je kleppen open en dicht gaan
nu bij de 2e poging doe je dat nogmaals en op het moment dat ze helemaal openstaan trek je dat stekkertje los van je servomotor,nu blijven ze open staan.laat het stekkertje los hangen.

Monteer alles en ga rijden kijken of dat het is geweest dus(let niet op je f1 storing melding in je dashboard.


Met je bezine lampje die aanblijft moet het niet zijn

Ik rij nu op een k2 750 circuitfiets waar het benzine lampje ook van aan blijft en me motor loopt gewoon goed


Geeft ie een fout melding in je dashboard?

Haal anders het kontje eraf en dan aan de tandwiel kant zie je een stekkertje hangen die niet aangesloten is
vouw effe paperclip open en steek die erin en de andere kan van je paperclip er naast in steken
nu contact aan en wat zegt ie in je dashboard..welke code
Denk toch dat het met je secundaire klep te maken hebt..
 
Deze tip ga ik wel ff proberen, zal zo ook thuis ff kijken in de papieren.

Wat is een secondaire klep en zou deze het verschil kunnen maken tussen de +- 100 pk en 140 pk normaal?

Ik heb op dit moment geen foutmeldingen op mijn dash.
 
Laatst bewerkt:
De STVA "smoort" onder de 6500 rpm en gaat daarna in de open stand :Y

Het zou idd de STVA kunnen zijn ...
... als de STV's in de dichte stand blijven boven de 6500 rpm smoren ze het hele gebeuren

...alleen is het wel behoorlijk slordig als een garage dit niet gezien/gevonden heeft :X
Daarnaast als de STVA niet goed meer functioneert krijg je meteen een foutmelding ... normaal dan toch ;)
 
Laatst bewerkt:
@ Martell: ik heb het cdi nummer gemaild naar motoronderdelen site en die antwoorden dat zij hetzelfde onderdeel hebben en deze is niet begrensd... Zou het zo kunnen zijn dat er aftermarket begrenzing op zit? buitenlandse 25kw regels ofzo?

Kan.

Mn Duitsland is bekend met een 100 pk grens. België heeft ook zoiets.
 
en zou deze het verschil kunnen maken tussen de +- 100 pk en 140 pk normaal?

Sowieso als je maar tot 10.000rpm normaal kunt rijden mis je nogal een stukje van je bereik en juist bij hoge toeren komen de paardjes pas weer tevoorschijn.
Dus het is zeker niet onlogisch dat je een hoop pk's mist.

Je schreef ook dat je een sportpijp had gemonteerd zonder verdere afstelling.
Liep hij hiervoor wel goed of beter?
 
Deze tip ga ik wel ff proberen, zal zo ook thuis ff kijken in de papieren.

Wat is een secondaire klep en zou deze het verschil kunnen maken tussen de +- 100 pk en 140 pk normaal?

Ik heb op dit moment geen foutmeldingen op mijn dash.
ik heb dus ook een 2001 gehad en heb zefl tiggggg problemen gehad met de servo motor,
bij dit model werkt ie nog met een kabeltje die met regelmaat knapt of vuil tussen zit,,
haal je luchtfilter huis eraf en kijk in je carbs,injectie hoe je het wil noemen..
zet contact aan en dan zie je kleppen bewegen,dat zijn je secundaire klep
als je niet veel verstand er van hebt en niet te ver weg woont(voor je zelf dan :) ) mag je ook bij mij langs komen
wil ik er wel naar kijken
ps bij me 750 bj 01 racer heb ik zelfs de kleppen eruit gehad en op me straat motor ook 1 jaar zonder die krengen gereden,
zijn alleen bedoeld voor de belachelijk eu emisies

dus ik hoor het wel van je
ken die 750 van dat bj tot en kleinste onderdeeltje wel dromen
 
Sowieso als je maar tot 10.000rpm normaal kunt rijden mis je nogal een stukje van je bereik en juist bij hoge toeren komen de paardjes pas weer tevoorschijn.
Dus het is zeker niet onlogisch dat je een hoop pk's mist.

Je schreef ook dat je een sportpijp had gemonteerd zonder verdere afstelling.
Liep hij hiervoor wel goed of beter?
Moet eigenlijk niks uitmaken
had zelf een open akra zonder veder afgesteld..liep als een zonnetje
 
Jah het verschil tussen mij en veilside mag overduidelijk zijn. De tips van veilside ga ik dus ook echt ff uitproberen. kleppen open en gaan dus... (wel eerst die smerige pekel van de weg)
 
@ veilside,

Ik stel het erg op prijs dat ik eventueel mag langskomen. Me pa heeft wel meer verstand van motoren hoop dat als ik dit aan hem vertel we er samen ff naar kunnen kijken.

Maar! als het niet lukt neem kom ik graag eens langsrijden...

misschien ff leuk dan weten jullie ook over wie ik het heb (ik met me pa dus)
47307_138174789559849_100001019859007_182171_5035746_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ veilside,

Ik stel het erg op prijs dat ik eventueel mag langskomen. Me pa heeft wel meer verstand van motoren hoop dat als ik dit aan hem vertel we er samen ff naar kunnen kijken.

Maar! als het niet lukt neem kom ik graag eens langsrijden...

misschien ff leuk dan weten jullie ook over wie ik het heb (ik met me pa dus)[afbeelding]
Oke ik hoor het wel als je nog vragen hebt
enne die kleur had ik ook met het rode streepje *O*
mooiste 750 ooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan