Waar kan ik het beste mee beginnen..

Arthur-A

MF'er
20 sep 2004
110
0
Capelle
Hoi

ik ben 20 jaar en heb 2 jaar volop verkeerservaring....in de auto wel te verstaan. Kga binnekort examen doen voor me A rijbewijs, en ben van plan om direct daarna of misschien al van te voren een motor te kopen. (als ik ga afrijden ben ik reeds 21).

Mijn maximum budget voor mijn 1e motor heb ik voor me zelf op 1000 euro gezet...wat is nou het beste dat ik daarvoor kan kopen? Ik vind zelf racers qua model het mooiste, en ik zal verder niet veel kilometers gaan maken met de motor.
Wat zijn jullie suggesties? (kheb de search al wel gebruikt, maar vond er niet veel wat van toepassing was)

Ik lees het, later!
 
als je niet teveel eisen aan het uiterlijk stelt (kan je zelf een hoop aan doen natuurlijk) zijn er heus wel leuke motors tekoop fzr van yamaha.h*nda cbr,
wellicht een gsxr? maar 1000 is niet echt veel voor een "racer"

succes met je zoektocht



nn welkom 8-)
 
1000 € voor alles? Dat wordt brikken...

Je kan bijvoorbeeld voor 1000€ een ouwe gsxf of gpx kopen maar of die dan rijklaar is? Wat ik maar wil zeggen...als je géén brik wil gaan rijden kan je nog wel wat vinden maar daar zullen kosten aan zijn. Als je je budget op 1500€-2000€ legt is er keus genoeg.
 
zoek op marktplaats eens op yahama fzr 400 en 600
Je komt dan met je budget aardig in de buurt.

Tip: 600 zijn meestal goedkoper dan de 400(=import)
 
Racer wordt lastig, ik zou doorsparen. Kun je niet écht wachten...zou ik eens gaan kijken naar de Honda CB1 of de Honda CBR600F. Beide moet je kunnen krijgen tussen de 1000 en 2000 euro.
 
Ik zou beginnen met een helm, handschoenen en een pak.

En dan is je 1000 Euro wel op ongeveer.

Mocht je deze al hebben aangeschaft dan heb ik niks gezegd en zou ik gaan kijken voor een Yamaha FZR 400 of 600, als je goed zoekt vind je die wel rond die prijsklasse.

Al veel mooie kilometers toegewenst iig *D
 
Ik zou zelf beginnen met een oudere standaard (naked) motor. De kans is groot dat je hem eens op zijn zijkant parkeert, en met een beetje pech ben je dan bij een racer een hoop geld kwijt aan kuipdelen of spuiten.
 
Mijn maximum budget voor mijn 1e motor heb ik voor me zelf op 1000 euro gezet...wat is nou het beste dat ik daarvoor kan kopen?
Helm: HJC ZF-8 ± 130 euro
Jas: ± 180 euro
Broek: ± 100 euro
Laarzen: ± 100 euro
Handschoenen: ±25 euro
Da's 535 euro.
Motor: GS550 ofzo 350-500 euro.
WA-verzekering: 60/100 euro.

T'is krap, maar dat moet lukken. Nou alleen nog geld voor benzine... :P
 
Ik zou ff doorsparen tot het nieuwe seizoen en dan met een iets hoger budget gaan kijken. Ik ben van plan ergens richting maart- april een fzr600 te gaan kopen, deze koop je paritculier vanaf een 1300 euri's denk ik (1600-1800 voor redelijk tot goede staat).

Ik weet dat het moeilijk is om te wachten (ik vreet me eigen al op vanaf maart dit jaar |( ) Maar succes er mee!!
 
broek, jack, handschoenen en helm heb ik al. Zelfs thermo ondergoed heb ik al aan gedacht ;)

Ik ben met update aan het praten over zijn rode GPZ.
 
kijk gewoon lekker naar op www.tweedehands.nl of op www.marktplaats.nl er is genoeg te vinden en zeker in die prijsklasse. Je moet alleen niet verwachten dat het helemaal probleemloze machientjes zijn. Maar dan kan je wel gelijk een beetje leren sleutelen (en da's bijna net zo leuk als rijden)
Koop je een mooi brik voor 1000euro, dan praat je er wat vanaf, en kan je dat geld reserveren voor onderdelen! :+

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan