Waar komt dit model (overheid) Stadler pak vandaan????

Johan V

MF veteraan
23 jun 2006
2.479
53
Zaanstad
Hallo allen,

Ik heb een vraagje, ik heb op marktplaats een Stadler pak gekocht, broek en jas.
Ik was aan het snuffelen op marktplaats en zie daar, het ideale pak voor woon/werkverkeer!!

Het was m'n maat (57) (zit perfect!) en voor 250 euro heb ik 'm opgehaald.
Even een Nikwax behandeling gegeven en hij is weer fris en waterafstotend.

De verkoper had 'm een jaar hij was toen nieuw, en hij is alleen gebruikt om in te lessen. ong. 20 keer aangehad. Is werkelijk in nieuwstaat!!!!

ik ken dit model wel uiteraard van de collega's , met de oranje/witte kleurstelling en die van de kmar.
MAAR een zwarte ?!?!???
Als bijzonderheid heeft hij 2 lange smalle zakjes aan de zijkant van de broekspijp. (Ik heb eens mijn wapenstok er in gedaan, en het past....perfect..)
En op de schouders zitten vaste epauletten waar de schuifpassanten op kunnen.

Nou brand de vraag, waar komt dit pak vandaan? Welke dienst rijd hier mee?
Het is in iedergeval aan nederland geleverd. (labeltjes zijn in nederlands)

Hier een foto van M-F (even geleend, het zelfde pak trouwens)

full



Iemand een suggestie? :? :?


Groetjes, Johan.
 
Die lange zakjes op je benen zijn idd bedoeld voor de wapenstok. De Politie heeft die echter niet op de pakken zitten, de Kmar wel...

Het pak wordt overigens gebruikt door de KL(!) rij instructeurs op het OTC-Rij (Opleidings en TrainingsCentrum Rijden). Daar waar alle Defensie rijopleidingen gegeven worden. De KMar motorrijinstructeurs, lopen/rijden daar gewoon in een KMar motorpak.
Én de motorrijders van de KL (LMB) rijden er ook in. Vaak hebben ze dan een hesje erover heen geloof ik. Heb ze al even niet meer gezien trouwens. Maar die rijden vaak in oefengebieden rond. Ordonance dienst etc.

Enneh, €250,- is niet duur...
 
Laatst bewerkt:
Aha....ik had al zo'n vermoeden dat het van defensie was. Maar de wapenstok...typische plek.....wel handig als je op de motor/quad (in mijn geval) bij je wapenstok moet.

Tsja! 250 euro.....dat vind je niet snel! Nieuw denk zo'n 1000 euro? *D En echt als nieuw!!!!
 
Aha....ik had al zo'n vermoeden dat het van defensie was. Maar de wapenstok...typische plek.....wel handig als je op de motor/quad (in mijn geval) bij je wapenstok moet.

Tsja! 250 euro.....dat vind je niet snel! Nieuw denk zo'n 1000 euro? *D En echt als nieuw!!!!

Geen idee of ie €1000,- kost. Ik heb er twee hangen, maar die heb ik niet zelf hoeven betalen gelukkig... ;)
Het is iig een fijn pak. Leer zit beter, maar voor de natte en koude dagen is dit prima goed! Ook na 3 uur door de (zeik)regen nog steeds droog. Na een uur of 4 begint ie soms wel een beetje door e komen, maar dat komt dan meestal door je kolletje, of via je handschoenen naar binnen... Da's niet fijn...
 
Hey da's mijn pak :+

Vlgs de verkoper was het inderdaad een kmar pak vna iemand die in dld gelegerd was geweest :?

Pak bevalt na een jaar nog steeds goed *O*
 
Lijkt mij zo'n vormeloos pak van de belgische brandweer, niet geschikt voor de motor en zeker geen 250 euro waard. :P
 
Lijkt mij zo'n vormeloos pak van de belgische brandweer, niet geschikt voor de motor en zeker geen 250 euro waard. :P

Ik moet zeggen dat ie super zit en warmer.....beter dan m'n Clover pak.

Ging ik vandaag boodschappen doen (op de motor), staat er een bouwvakker die bezig was met het plafond in de supermarkt, kijkt ie ineens verbaast naar mij en zegt: Huh? Brandweer??..... -O-
Vond 'm wel humor! Ach, ik val wel op s' avonds. *O*
 
Ik heb precies dezelfde. Stadler Gore-Tex, afkomstig van de Kmar. En ja, ook zwart. Perfect pak!!!
 
Lijkt mij zo'n vormeloos pak van de belgische brandweer, niet geschikt voor de motor en zeker geen 250 euro waard. :P

Ik moet zeggen dat ie super zit en warmer.....beter dan m'n Clover pak.

Ging ik vandaag boodschappen doen (op de motor), staat er een bouwvakker die bezig was met het plafond in de supermarkt, kijkt ie ineens verbaast naar mij en zegt: Huh? Brandweer??..... -O-
Vond 'm wel humor! Ach, ik val wel op s' avonds. *O*

Ik zat je maar een beetje te pesten, maar ik heb in Antwerpen eens een brandweercursus gedaan en dit pak roept wat zweterige herinneringen op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan