Waar koop ik Leovince motordempers?

Sina

Rookie
22 sep 2020
2
0
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet naar waar ik een leovince uitlaat kan kopen, echter weet ik niet welke sites betrouwbaar zijn. Ik zit nu bijv. te kijken naar motordempers.nl maar vertrouw het niet helemaal. Heeft iemand ervaring met het online kopen van een Leovince uitlaat (ik wil de LV-10 voor op het circuit)?
Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze site en of zij betrouwbaar zijn.
 
Ik weet niet op welk circuit je denkt te gaan rijden met deze "demper"....? Maar op de meeste circuits zijn de geluidsnormen veel strenger dan op straat.
 
Nou zotezien veel dat ik nog niet weet als beginnend rijder. Ik wilde deze uitlaat omdat ik hem zo mooi vind qua uiterlijk en geluid, maar dacht dat ik deze op circuit wel mocht gebruiken en niet op straat. Echter als dit op circuit niet zomaar kan, hoe zit het dan met op straat?
 
Nou zotezien veel dat ik nog niet weet als beginnend rijder. Ik wilde deze uitlaat omdat ik hem zo mooi vind qua uiterlijk en geluid, maar dacht dat ik deze op circuit wel mocht gebruiken en niet op straat. Echter als dit op circuit niet zomaar kan, hoe zit het dan met op straat?

Er zal geen e-keur opzitten en hij zal wel een flinke bak herrie produceren. Dan mag je er ook niet mee op straat rijden.

Met een behoorlijk aantal standaard motorfietsen heb je op het circuit ook al problemen met geluid.
 
Nou zotezien veel dat ik nog niet weet als beginnend rijder. Ik wilde deze uitlaat omdat ik hem zo mooi vind qua uiterlijk en geluid, maar dacht dat ik deze op circuit wel mocht gebruiken en niet op straat. Echter als dit op circuit niet zomaar kan, hoe zit het dan met op straat?

wat je op straat mag hebben kun je hier checken: ovi.rdw.nl

Maar als het niet buitensporig (Leeg gehaalde ingekorte dempers bv.) is kun je er ook wel iets boven gaan zitten tenzij ze je controleren bij een controle specifiek op uitlaat geluid dan mag je een hoop centjes betalen en opnieuw laten keuren.

ik rij al 4 jaar zonder DB killer nog nooit gezeur gehad, wel toen ik met een ingekorte leeg gehaalde demper reed, toen mocht ik niet meer verder rijden van die agent tot er een andere pijp opzat. Moest achter de motor gaan staan terwijl hij aan het gas draaide, ik dacht best mooi geluid draai maar meer, maar hij had ook wel een beetje gelijk. :+

mis het wel dat een beetje mensen geen vingers meer in hun oren stoppen als ik langs rij maar je kunt niet alles hebben.
 
Laatst bewerkt:
Eea is wel afhankelijk van het circuit, maar in NL en omgeving hebben circuits ook te maken met klachten van omwonenden en zijn ze dus best streng.
 
Er zijn circuitdagen met geluidsrestrictie, en er zijn circuitdagen zonder geluidsrestrictie...
Dagen met geluidsrestrictie kunnen strenger dan op straat zijn. De regels zijn van tevoren inzichtelijk. Deze dagen heb je geen e-keur nodig enzo, maar wel dat je onder de gestelde geluidslimiet blijft.

Op straat heb je een e-keur nodig en niet boven de wettelijke geluidslimiet. Die geluidslimiet kan hoger zijn dan op circuit.
Betekent niet dat elke agent je straft bij staandehouding.
 
Hhmmm, ik heb onder mijn cbr een leovince met E keur. Weet niet of je er ook mee op straat gaat rijden, maar met het gezeur de laatste tijd zou ik er in ieder geval een goedgekeurde pijp onder fietsen. En voor op het circuit zou ik helemaal geen sport uitlaat nemen. Kan je op een hoop dagen niet meer rijden. Maar je hebt wel gelijk..... de zonder e keur klinken het mooiste 😎 😎
 
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken op internet naar waar ik een leovince uitlaat kan kopen, echter weet ik niet welke sites betrouwbaar zijn. Ik zit nu bijv. te kijken naar motordempers.nl maar vertrouw het niet helemaal. Heeft iemand ervaring met het online kopen van een Leovince uitlaat (ik wil de LV-10 voor op het circuit)?
Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze site en of zij betrouwbaar zijn.

Wat vertrouw je niet? Het bedrijf bestaat 15 jaar, oplichters houden het vaak niet zo lang vol. Het adres van de zaak staat bij de contact gegevens, je kan er altijd even langs rijden voor info of je belt ze even? www.bolski.nl is ook een vriendelijke zaak en is zelf actief op dit forum.
 
Het kan ook nog wel eens lonen om rechtstreeks bij de importeur/de fabriek zelf te informeren naar prijzen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan