Waar koop je een kentekenplaat die je kan omklappen ???

Huub22

MF'er
27 mrt 2006
218
0
Ben op zoek naar een kentekenplaat die je om kan klappen, met een veer ertussen ofzo...
( niet een kentekenplaat, maar een mechanisme die dan kan... )

Voor op het straat en op circuit...
Altijd een mooier gezicht zonder kenteken :]
 
Laatst bewerkt:
als ze je daar mee pakken kan dat wel is veeeeel geld gaan kosten |(

ik zou een kentekenplaathouder kopen/maken met een scharnierpunt dat je `vast` zet met een moertje en boutje dan kun je er altijd mee draaien :Y heb ik ook en het werkt perfect })
 
als je dat flikt, ook al heb je een dergelijk systeem en gebruik je hem niet op je motor dan ben je echt goed nat.

is het risico niet waard, kun je beter je plaat zo buigen dat het nauwelijks leesbaar is en niet wassen...
 
Neem een koekblik met electrische ramen, een kentekenplaat, een bezoekje aan de gamma en voila!

Met een beetje geluk bouw je in een avondje een ex-koekblikraamkentekenomklapper...t

Patent is al aangevraagd! ^_^

Of erm, neem een willekeurige andere aandrijflijn, liefst 12 volt natuurlijk, en probeer er eens op los
 
als je dat flikt, ook al heb je een dergelijk systeem en gebruik je hem niet op je motor dan ben je echt goed nat.

is het risico niet waard, kun je beter je plaat zo buigen dat het nauwelijks leesbaar is en niet wassen...

Voor de duidelijkheid, ik klap hem alleen op het circuit om.

Weet dat je een mega boete krijgt als je er mee op de openbare weg rijdt...
( kenteken omgeklapt )
 
:W
full
 
Waarom schroef je die plaat er niet af?

Je bent een rare hoor: een heel systeem om een plaat weg te klappen, terwijl je wilt dat ie er niet op zit.... :?
 
de valtermoto kentekenplaten zijn goed geschikt, alleen met de hand omklappen, het borgboutje niet monteren en de boutjes op het scharnierpunt niet te hard aandraaien maar wel een borgmoertje erop dat ze niet lostrillen.

vmcnieuw_462.jpg
 
Voor de duidelijkheid, ik klap hem alleen op het circuit om.

Weet dat je een mega boete krijgt als je er mee op de openbare weg rijdt...
( kenteken omgeklapt )

je zegt het zelf al, je mag het gewoon niet op je motor hebben ookal gebruik je het niet , stel je wordt aangehouden bij een controle en ze zien het mechanisme, wat denk je dat ze dan zeggen |(
 
Waarom schroef je die plaat er niet af?

Je bent een rare hoor: een heel systeem om een plaat weg te klappen, terwijl je wilt dat ie er niet op zit.... :?

Een heel systeem :?

Simpel scharnier met veer / magneet :z :Z
 
Een heel systeem :?

Simpel scharnier met veer / magneet :z :Z

Ik weet wel wat je bedoeld hoor, ik ben geen 4 jaar. ;)

Die klapsysteempjes zijn bedoeld voor mensen die doen alsof ze gewoon een plaat hebben, op de juiste manier, maar die bij flitsers of controle of na een beroving oid de plaat willen wegklappen, om identificatie op afstand onmogelijk te maken.

Maar jij kan natuurlijk gewoon de plaat weglaten (zo staan ze ook in de showroom) en desnoods het bevestigingsbeugeltje er af halen (staat nog mooier), toch?
 
Als het zo simpel is waarom ben je dan nog niet naar de Gamma gegaan en heb je zo'n ding in elkaar geschroefd?

Ik geloof ook meteen dat je dit inderdaad speciaal doet voor het rijden op het circuit.
Net zoals ik ook geloof dat de beste oplossing om niet geflitst te worden is om een stoppie te maken als je voorbij de flitscamera rijdt. En dan de achterkant zo hoog dat de kentekenplaat niet meer op de foto komt. :+
 
Als het zo simpel is waarom ben je dan nog niet naar de Gamma gegaan en heb je zo'n ding in elkaar geschroefd?

Ik geloof ook meteen dat je dit inderdaad speciaal doet voor het rijden op het circuit.
Net zoals ik ook geloof dat de beste oplossing om niet geflitst te worden is om een stoppie te maken als je voorbij de flitscamera rijdt. En dan de achterkant zo hoog dat de kentekenplaat niet meer op de foto komt. :+

Jij gelooft ook iedereen :o

Ik ken iemand (niet in de naaste vriendenkring dus) die een mechanisme heeft dat werkt met een elektromagneetje.

Standaard staat ie uit (of aan, hoe zat het ook alweer???) en met een veertje blijft de plaat enigszins in de verticale positie. Bij beroering van een knopje bij het stuur klapt de plaat terug tegen de onderkant van het achterspatbord. Dat is tenminste de bedoeling, maar het is een fragiel systeempje :')

afin, ik heb niet echt opgelet toen meneer vol trots z'n R1 met die flapperende plaat aan het showen was.

"Is voor op het circuit, maar ook handig voor 250 langs flitsers..", probeerde hij nog een beetje stoer over te komen.

Ach ja, ik heb maar gezegd dat ik trots op hem was.
 
Misschien het mechanisme vergeten, en als je echt te lui bent om je plaat eraf te schroeven kan je nog altijd misschien een kliksysteem maken denk ik

wel even iets erbij knutselen dat ie er ook niet onderweg aflazert

(zal je altijd zien dat de politie net om de hoek staat als je dat gebeurt)
 
Dus jij gelooft niet dat ik met 200+ per uur een stoppie maak om te voorkomen dat ik geflitst wordt? Wat raar, zeg

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan