Waar koop je een kentekenplaat die je kan omklappen ???

hoeft alleen zichtbaar te zijn voor het menselijke oog. Als een foto overbelicht is maar je kunt hem wel zien met het menselijk oog dan is dat juridisch gezien geen overtreding van de wet.


praat geen poep.

Art 41 WVW:

1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken.
 
Laatst bewerkt:
praat geen poep.

Art 41 WVW:

1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken.

tjezus en das is in normaal nederlands :?
 
heel verhaal . . . .

Samengevat mijn mening over een geschikte motor voor een beginner:
Kies een lichte fiets, hiermee kan je leren gooien en smijten bij legale snelheden (1 ding om je minder druk over te maken en dus meer aandacht voor het leren rijden)
Nieuw als 1e motor vind ik geen optie omdat je nog moet leren rijden (je koopt toch ook geen ferrari als 1e auto)
Maar goed iedereen moet dat voor zichzelf weten.
Wat een wijze praat allemaal weer. Als ik lekker een 1000cc fiets wil kopen en ik heb dat geld daarvoor moet ik dat lekker zelf weten. Als ik brokken maak is dat ook lekker mijn probleem en niet de jouwe, dus maak je niet druk!

Als ik lekker met een verborgen kentekenplaat wil rond rijden dan moet ik dat zelf weten! Als ik gepakt word dan kost het mij geld en jou niet! Dus... maak je niet druk! :+

Misschien is meer bezig houden met jezelf en minder met anderen denk ik dan. :+
Geldt voor zoveel in dit topic
 
Laatst bewerkt:
Wat een wijze praat allemaal weer. Als ik lekker een 1000cc fiets wil kopen en ik heb dat geld daarvoor moet ik dat lekker zelf weten. Als ik brokken maak is dat ook lekker mijn probleem en niet de jouwe, dus maak je niet druk!
ow ik maak me ook helemaal niet druk, alleen als iemand vraagt wat ik een geschikte beginnersmotor vind dan geef ik als antwoord dat ik zelf niet een te zware zou nemen.

Als ik lekker met een verborgen kentekenplaat wil rond rijden dan moet ik dat zelf weten! Als ik gepakt word dan kost het mij geld en jou niet! Dus... maak je niet druk! :+
Dat het mij geen geld kost klopt, maar!!!!!!! als motorrijder word ik hier wel op aangekeken. Hoe vaak hoor je niet automobilisten vloeken op die motoren die zo hard door de file heen scheuren, Ik kies er zelf voor om rustig door de file heen te rijden, maar het is me ook al vaker overkomen dat er iemand achter me aankwam die veel harder door de file wilde rijden dan ik. Ik laat die persoon dan voorbij en vrolijk zijn gang gaan, gevolg is echter wel dat er koekblikkers zijn die daar zo van schrikken dat ze de ruimte tussen de banen zoveel mogelijk dicht drukken om te voorkomen dat er nog motoren tussendoor kunnen scheuren, waardoor ik niet meer door kan rijden.

Een iemand kan het verpesten voor de hele groep en dat zou ik heel erg zonde vinden, vandaar de waarschuwingen en manende vingertjes. iedereen wil hier graag zijn/haar hobby: motorrijden; blijven beoefenen.

Misschien is meer bezig houden met jezelf en minder met anderen denk ik dan. :+
Geldt voor zoveel in dit topic
Is dit net zoiets als lees even goed???? ;)
 
Art 41 WVW:

1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken.


Duidelijk! Het mag dus, mits je het niet doet "met het oogmerk... " etc.
 
Duidelijk! Het mag dus, mits je het niet doet "met het oogmerk... " etc.

Klopt. Jij snapt het helemaal.

Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarbij iets aan de motor moet worden veranderd, en dat dan onbedoeld een minder goed beeld door een flitser op zou kunnen leveren.

Die bepaalde situatie zelf moet dan wel legitiem zijn. Ik kan er zou gauw niet eentje bedenken, maar als jij het weet, dan roep maar!

Zou het omklappen ivm sneeuwafschuiven iets zijn? Of een wis/was installatie om pekel er af te vegen?
 
praat geen poep.

Art 41 WVW:

1. Het is verboden:

a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken.

Dat zeg ik... Gamma!


*:)
 
Klopt. Jij snapt het helemaal.

~[/size]

Jij blijkbaar niet.

Het ging mij even om de suggestie van baksteen dat het door hem geciteerde artikel waterdicht is. En in letterlijke zin is dat dus niet het geval. Dat het in de praktijk lastig zal zijn om aannemelijk te maken dat je een legitieme reden had om een dergelijke constructie aan te brengen mag duidelijk zijn.
 
Jij blijkbaar niet.

Het ging mij even om de suggestie van baksteen dat het door hem geciteerde artikel waterdicht is. En in letterlijke zin is dat dus niet het geval. Dat het in de praktijk lastig zal zijn om aannemelijk te maken dat je een legitieme reden had om een dergelijke constructie aan te brengen mag duidelijk zijn.

Ik ben ook dommer dan jij :Y

Ik las dat Baksteen -correct- reageerde op een ander (die persoon zei namelijk dat een kenteken ENKEL met het blote oog waargenomen hoefde te worden).

Dat gezegd hebbende, sluit de tekst die Baksteen daar aanhaald, andere mogelijke situaties niet uit. En daar doelde jij weer op.

Een suggestie van Bakkie, heb ik niet gezien. Waar zit die dan?
 
@CB400f:
Wat een complete onzin! *:)

Want er knallen net zoveel motoren door de file als dat er nu mensen nog even voor kerst een opklapbare kentekenplaathouder zijn gaan kopen.


:W :W :W
 
er rijden zo veel motoren rond met een trukje om je
kentekenplaat minder goed zichtbaar te maken of
weg te klappen / te verwijderen .....
Persoonlijk ken ik inmiddels aardig wat mensen die motor rijden, om precies te zijn 0 daarvan heeft een dergelijk systeem gemonteerd :z

Is dat zo'n populair product dan? :?
:Y

Daarom vraagt de topic starter ook waar hij zo'n ding vandaan kan plukken. Ze zijn tenslotte overal te koop. :)
 
Persoonlijk ken ik inmiddels aardig wat mensen die motor rijden, om precies te zijn 0 daarvan heeft een dergelijk systeem gemonteerd :z:Y

Daarom vraagt de topic starter ook waar hij zo'n ding vandaan kan plukken. Ze zijn tenslotte overal te koop. :)


k zal morgen eens een foto maken van de mijne :X
 
@CB400f:
Wat een complete onzin! *:)

Want er knallen net zoveel motoren door de file als dat er nu mensen nog even voor kerst een opklapbare kentekenplaathouder zijn gaan kopen.

:W :W :W

Hmm in welke grot woon jij?? En wat was de laatste keer dat je uit die grot geweest bent??
No offence, maar ik rij dagelijks van en naar werk over de A9, A4, A10 en daar komt het toch echt regelmatig voor dat er mensen zijn die als een gek door de file heen knallen met 80+ terwijl de rest van het verkeer zelf met 15 rijdt.

Enige legitieme manier van een kentekenplaat verdekt op te stellen is een motor zelfbouwen en die door de zelfbouw keuring van de RDW te halen en dan in de styling geen mogelijkheid voor een zichtbare kentekenplaat laten waardoor het kenteken minder goed zichtbaar is dan bij een standaard motor. Gaat alleen niet lukken want de RDW stelt ook eisen aan de zichtbaarheid van een kenteken

Of wat ook kan is stelselmatig door de bagger rijden, dan zien ze je kenteken ook niet :P Je kan hooguit staande gehouden worden om de (natte!!!!) bagger van je kenteken te halen: "Ja sorry meneer agent, nieuwbouwwijk he"

*:)
 
Hmm in welke grot woon jij?? En wat was de laatste keer dat je uit die grot geweest bent??
No offence, maar ik rij dagelijks van en naar werk over de A9, A4, A10 en daar komt het toch echt regelmatig voor dat er mensen zijn die als een gek door de file heen knallen met 80+ terwijl de rest van het verkeer zelf met 15 rijdt.

*:)
Was ook wat mijn opmerking impliceerde, maar t bleek weer wat moeilijk voor sommigen ;)

Ik zie ze ook regelmatig en snap dan dat automobilisten spastisch en verkrampt gaan reageren op motorrijders. Mijn zus bv doet echt domme dingen als ze een motorrijder in haar spiegels ziet in druk verkeer, omdat ze constant op enkel die motorrijder aan het letten is . En ja... sommigen zijn zeer zeer onvoorspelbaar in hun rijgedrag. Ik snap mijn zus (en duizenden anderen) dus wel. :Y

Heel fijn wanneer er dan een ongeluk gebeurt en de motorrijder gaat ervandoor met ingetrokken kentekenplaat. Netjes ook. :/
 
Ik zie het probleem niet..

ducktape.JPG


:+
 
Hmm in welke grot woon jij?? En wat was de laatste keer dat je uit die grot geweest bent??
No offence, maar ik rij dagelijks van en naar werk over de A9, A4, A10 en daar komt het toch echt regelmatig voor dat er mensen zijn die als een gek door de file heen knallen met 80+ terwijl de rest van het verkeer zelf met 15 rijdt.

Enige legitieme manier van een kentekenplaat verdekt op te stellen is een motor zelfbouwen en die door de zelfbouw keuring van de RDW te halen en dan in de styling geen mogelijkheid voor een zichtbare kentekenplaat laten waardoor het kenteken minder goed zichtbaar is dan bij een standaard motor. Gaat alleen niet lukken want de RDW stelt ook eisen aan de zichtbaarheid van een kenteken

Of wat ook kan is stelselmatig door de bagger rijden, dan zien ze je kenteken ook niet :P Je kan hooguit staande gehouden worden om de (natte!!!!) bagger van je kenteken te halen: "Ja sorry meneer agent, nieuwbouwwijk he"

*:)

Als je eens goed leest dan zie je dat ik type dat er vast net zoveel mensen zijn die zo'n kentekenplaathouder gaan kopen als degene die door de file heen knallen.

Aangezien ik dit sarcastisch neerzet wordt er dus bedoelt waarschijnlijk 1% zo'n kentekenplaathouder koopt. Jij zit je dus op te winden over 1%.

Zijn we wakker? :W

Heb mezelf wel duidelijk gemaakt nu. Succes met het letten op andere mensen.
:X
 
Laatst bewerkt:
Als je eens goed leest dan zie je dat ik type dat er vast net zoveel mensen zijn die zo'n kentekenplaathouder gaan kopen als degene die door de file heen knallen.

Aangezien ik dit sarcastisch neerzet wordt er dus bedoelt waarschijnlijk 1% zo'n kentekenplaathouder koopt. Jij zit je dus op te winden over 1%.

Zijn we wakker? :W

Ik begrijp wat je bedoeld, maar waar ik me over opwind is inderdaad dat 1% het verkloot voor de rest.

rijgedrag mede motor rijders. ;)
 
Laatst bewerkt:
Overbelichten met infrarood gaat heel goed,maar is net zo strafbaar. Je kunt het mooi wegwerken zodat de dienders het moeilijk kunnen waarnemen.
 
Je begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel...

Anders post je geen link naar het topic waar ik kan lezen dat er mensen asociaal rijden, terwijl ik dat al wist.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat we lang elkaar heen zitten te lullen:

  • de meerderheid van alle motor rijders hebben geen voorziening om de kentekenplaat "onzichtbaar" te maken
  • de meerderheid van de motorrijders scheuren niet door een file heen
  • de meerderheid van de motorrijders willen niet afgerekend worden op het gedrag van uitzonderingen
  • de meerderheid van de motorrijders willen gewoon rijden

Ik heb dat linkje enkel geplaatst omdat in dat topic ook een verhaal met gelijke strekking als mijn verhaal gaande is.
 
Het gaat niet om de meerderheid. Het gaat om het aantal.

Het aantal klanten dat door de file knalt is redelijk groot. Het aantal klanten dat een opklapbarekentenplaathouder heeft is op 1 hand te tellen.

Duidelijker kan ik mezelf niet echt maken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de plaat nooit schoonmaken!!

Kenteken is eigendom van het rijk,dus daar mag ik niets aan veranderen,daar valt reinigen ook onder.

De diender,mag hem uiteraard wel voor me reinigen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan