Waar kopen: snelwissel systeem voor wielen

Schlengskes

Die hard MF'er
20 sep 2006
402
2
Echt
Ik ben op zoek naar een snelwisselsysteem voor mijn 2006 r6.
Ik weet eigenlijk niet hoe zo'n systeem werkt maar met het standaard systeem is het een hoop geklooi.
Kan iemand mij vertellen hoe zoiets werkt en waar ik het kan kopen?
 
Kan je zelf maken , inbusboutje m4 verzinken door remklauw steun door achterbrug sleuf naar alu moerplaat
Dan blijft met wisselen de klauw hangen

:?

heb het zinnetje nu 5 keer gelezen maar snap het nog niet :$

zou je heel misschien iets specifieker willen uitleggen of wellicht een plaatje ofzo? lijkt mij namelijk ook wel ideaal :Y
 
Het aluminium blokje wat aan de rechterkant van de as zit (aanslag voor de kettingspan bout), daar boor je een gat van 4mm in richting de remtang, door dat gat kom je tegen de bevestigingsgedeelte van de remtang. Daar ff een gaatje in boren, draad 4 mm tappen, boutje door het alu blokje heen in de getapt draad draaien met loktite (niet te strak anders schuift het blokje niet meer en kun je de ketting niet meer spannen). Dan blijft de remtang zitten als je het achterwiel demonteerd. Duidelijk zo?
 
zelf maken ;)

SDC10161.jpg

SDC10162.jpg

SDC10163.jpg

SDC10166.jpg

SDC10167.jpg

SDC10168.jpg


Achter heb ik de remklauwhouder aan de kettingspanner gemonteerd met een boutje (zoals al genoemd)
 
Het aluminium blokje wat aan de rechterkant van de as zit (aanslag voor de kettingspan bout), daar boor je een gat van 4mm in richting de remtang, door dat gat kom je tegen de bevestigingsgedeelte van de remtang. Daar ff een gaatje in boren, draad 4 mm tappen, boutje door het alu blokje heen in de getapt draad draaien met loktite (niet te strak anders schuift het blokje niet meer en kun je de ketting niet meer spannen). Dan blijft de remtang zitten als je het achterwiel demonteerd. Duidelijk zo?



:^
 
jij bent lekker slim, je dent zeker dat mensen gedacht kunnen lezen met jou uitleg of dat ze jou ervaring hebben. Die jongen (Bazzaz) komt net de hoek om kijken.
Muahaha...........prachtig dat jij dat zegt Paolo. :+
 
Als je het goed wil doen, zet je er ook meteen vastbus geleiders in, blijft je wiel ook zonder as in je achterbrug hangen ;)

Superhandig, k wissel binnen 2 minuten mn achterwiel ;)
 
Het aluminium blokje wat aan de rechterkant van de as zit (aanslag voor de kettingspan bout), daar boor je een gat van 4mm in richting de remtang, door dat gat kom je tegen de bevestigingsgedeelte van de remtang. Daar ff een gaatje in boren, draad 4 mm tappen, boutje door het alu blokje heen in de getapt draad draaien met loktite (niet te strak anders schuift het blokje niet meer en kun je de ketting niet meer spannen). Dan blijft de remtang zitten als je het achterwiel demonteerd. Duidelijk zo?

:Y stuk duidelijker thx *D

jij bent lekker slim, je dent zeker dat mensen gedacht kunnen lezen met jou uitleg of dat ze jou ervaring hebben. Die jongen (Bazzaz) komt net de hoek om kijken.

_O- :^

ben nog groener dan groen :$
 
kan iemand een fototje plaatsen van zo'n systeempje in werkelijkheid?
Zien = soms makkelijker dan een theoretisch/technisch verhaal
Wil het graag ook maken op mijn motor, snap niet helemaal hoe het moet
Voordat ik ga boren en tappen, vergelijk met plaatje\
Dank is groot
 
Het aluminium blokje wat aan de rechterkant van de as zit (aanslag voor de kettingspan bout), daar boor je een gat van 4mm in richting de remtang, door dat gat kom je tegen de bevestigingsgedeelte van de remtang. Daar ff een gaatje in boren, draad 4 mm tappen, boutje door het alu blokje heen in de getapt draad draaien met loktite (niet te strak anders schuift het blokje niet meer en kun je de ketting niet meer spannen). Dan blijft de remtang zitten als je het achterwiel demonteerd. Duidelijk zo?


Hmmm, ik kom nog wel een keer langs. Wil zoiets ook wel eigenlijk.
 
Iemand die zin heeft om dit voor mij te fabriceren? Voor een R6 04,
Uiteraard tegen vergoeding.

Pm Maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan