waar kun je een zijspan huren?

Eska

Die hard MF'er
25 apr 2002
548
0
Groningen
Voordat er een zijspan aangeschaft gaat worden, zou ik er eerst eens één willen huren. Wie o wie, weet waar je een zijspan kan huren, het handigst is voor mij in het noorden des lands.

8-)
 
ik denk dat je bedrogen uitkomt..
zelf heb ik het vaak geprobeert maar nergens een verhuurbedrijf
te vinden voor zijspannen.
je zult een heel aardig iemand zien te vinden die je er ééntje uit
wil lenen anders geef ik je heel weinig kans
 
Hoi,

Huren kun je waarschijnlijk vergeten, maar als je voor de aanschaf gewoon eens wilt proeven kun je het beste contact opnemen met 1 van de zijspanscholen in Nederland, bijvoorbeeld die van Rob Teffer in Lelystad, ook Jan Knol heeft volgens mij in het verleden wel zijspan cursussen gegeven maar ik weet niet of die nu nog werkt.

mvg
Steven
 
rob teffer is een aanrader (zijspanles zowieso..) ....verder zul je geen span kunnen huren of lenen bij een motorzaak zonder dat je een certificaat kunt overleggen (...of zelf al op een span aankomt lijkt me dan....), ze houden hem graag heel zeg maar :+

zelf de eerste keer 'proberen' zonder goede begeleiding zal waarschijnlijk eindigen in minimaal een gekreukt ego en een permanent gebrek aan zin om ooit nog eens op zo'n rare 3-wieler te stappen....
 
Ha die Eska,

Huren wordt in der daad moeilijk. Wat ik je echt aan kan raden is een zijspancursus te volgen bij Rob Teffen, Hij weet waar het om gaat en kan als geen ander je enthousiast krijgen voor het driewielen, want, ook al gaat het niet direkt fantastisch, het is erg verslavend!

Overigens, een deuk in je ego is niet zo'n ramp, maar wel goed voor de sterke verhalen rond het kampvuur. Vergeet namelijk niet dat je van fouten kan leren.

Succes met het zijspanvirus en ik hoop welkom bij de familie.

Groeten,

de Sigaar :z :]
 
je kunt de mijne huren voor een ochtend of middag van 4 uur, maar dan ga/blijf ik er wel met mijn koekblik voorrijden om het tempo te bepalen op momenten dat ik zie dat het nodig is,en het liefst zie ik dat je een angstige :) dierbare naast je in het bakkie plaatst voor het gewicht en de verzekering dat je niet raar gaat stunten.
ik reken je 100euro om me zo gek te krijgen een beginnerding na wat aanwijzingen d'r gang te laten gaan :)
het betreft een brandweerrode xs1100s op kleine wieltjes die heel stijf geveerd is,en je zult er zelf benzine in gaan mikken :}
full
 
Na jullie reacties zit ik nu het meest te denken aan een les. Weten jullie ook iets meer in de buurt van Groningen?

8-)

Waar ik ook nog wel benieuwd na ben, wat heeft bij jullie gemaakt dat jullie zijspan zijn gaan rijden?
 
Rob Teffer zit in Lelystad
dichter bij groningen kan je denk ik niet, er zijn momenteel geloof ik nog maar 2 rijscholen in bedrijf die zijspanles geven.
Zelf ben ik bij de school van Rob Teffer geweest (vanuit Rotterdam, met de trein....) en dat is mij heel goed bevallen, tis een leuk fietsje (BMW met EML spannetje) en een hele goeie instructeur.

waarom ben ik zijspan gaan rijden? zie mijn topic: daar was het span dus voor ;)

greetz
Steven
 
Waar ik ook nog wel benieuwd na ben, wat heeft bij jullie gemaakt dat jullie zijspan zijn gaan rijden?

het is iets aparts,toen ik de eerste dag ermee op pad ging moest ik de neiging onderdrukken om te groeten naar alle bestuurders van wat onder de zelfde noemer valt,een scholier op een op een R1 gelijkende brommert(heb het toch gedaan),de schillenboer met zijn 1pk,oude oldtymers auto's incluis,je hoort niet meer bij de grijzemassa,plus je hebt al snel in de gaten dat je errug opvalt in het drukke verkeer,en dat er goed rekening met je gehouden word.

ik heb zelf geen lessen gehad of genomen,gewoon het gevoel om er mee omtegaan langzaam ontwikkelen,aan de middelpuntvliegendekracht op mijn hoofd in combinatie met de snelheid van de motor onttrek ik de gegevens wat veilig is om veilig en niet truttig zo niet snel door een bocht te komen en bouw ik in mijn hoofd een soort database op.

ik kan je aanraden gewoon zo'n ding tekopen en ermee aan de slag tegaan,hoewel het scheelt allicht als je net als ik een evenwichtskunstenaar bent,met vallen en opstaan geleerd met windsurfen :+
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:50 schreef Eska het volgende: wat heeft bij jullie gemaakt dat jullie zijspan zijn gaan rijden?


Daar is maar één antwoord op mogelijk.

je onderscheiden van de grijze massa..

en daar komen de volgende voordelen bij.
je valt altijd op.
iedereen kijkt je na.
altijd genoeg bagage ruimte.
Bij de russische fietsen heb je altijd een compleet reservewiel bij de hand.

en voor mij geld, in 1973 m`n eerste gekocht en sindsdien verslaafd.
 
Na jullie reacties zit ik nu het meest te denken aan een les. Weten jullie ook iets meer in de buurt van Groningen?

8-)

Waar ik ook nog wel benieuwd na ben, wat heeft bij jullie gemaakt dat jullie zijspan zijn gaan rijden?

VEC Koops in Assen.

Ik heb zelf les gehad van Theo Koops en dat is goed bevallen.
 
Verkeersschool Jan Knol
Oranjestraat 60, 7951 BH Staphorst
Telefoon 0522-462243
http://www.janknol.nl (www.janknol.nl)

Een uitstekende rijschoolhouder (KNMV-instructeur) die je tijdens de zijspanles precies op je zwakke punten wijst en daaraan werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan