Waar laat je de bril

digitall12

MF'er
24 mei 2022
45
9
Mij is laatst wat overkomen en ben benieuwd of mede motorrijders daar iets op hebben gevonden.

Op een avond zette ik mijn motorscooter neer, stapte af en deed mijn bril af. Deze legde ik op mijn buddy. Daarna deed ik mijn helm af, hield deze in mijn hand en zette mijn bril weer op. Ik ging praten met een maatje van mij.
Het werd wat donker en hij ging naar huis. Dus ik deed (bijna) alles in omgekeerde volgorde: bril af, legde deze op de buddy, deed mijn helm op en je raad het al; ik vergat mijn bril op te zetten. Ik heb niet zulke slechte ogen dat ik de bril echt nodig heb, maar ik zie wel wat scherper.
Nu ben ik gewoon weggereden en ben mijn bril vergeten. Ben nog teruggereden maar kan m niet meer vinden.

Nu is mijn vraag: kent iemand dit voorval en vooral interessanter: hoe kan ik dit voortaan voorkomen? Is er een speciale brilhouder op het stuur waar je de bril even in kan leggen of iets dergelijks?

Ik ben benieuwd naar de reacties...
 
Nu is mijn vraag: kent iemand dit voorval en vooral interessanter: hoe kan ik dit voortaan voorkomen? Is er een speciale brilhouder op het stuur waar je de bril even in kan leggen of iets dergelijks?

Ik ben benieuwd naar de reacties...
Persoonlijk geen last van, het is zó automatisch hoe ik met m'n bril om ga, dat dit tot nog toe nóóit fout is gegaan.

Je kan eventueel een goedkope brillenkoper op alichina kopen of zo en die op je stuur monteren? Betwijfel of er zo iets te koop is
 
Ik heb ook nog geen goede oplossing kunnen verzinnen voor dit probleem. Heb een systeemhelm, maar dan moet ik alsnog mijn bril af- en opzetten als mijn helm af/op doe.
Ik zit er inderdaad aan te denken om een brillenhouder ergens te monteren, zodat ik hem in ieder geval 'veilig' kan wegleggen tijdens het op en afzetten van mijn helm
 
Dat is gek dat je alsnog de bril af moet zetten bij een systeemhelm. Wat gebeurd er als je de bril op laat?

Ik leg mijn bril nooit neer, ik houd hem in mijn hand bij op en af zetten van de helm.
Maar een paar jaar terug een systeemhelm aangeschaft om mijn bril op te kunnen houden dus nu geen probleem meer.
 
Dat is gek dat je alsnog de bril af moet zetten bij een systeemhelm. Wat gebeurd er als je de bril op laat?

Ik leg mijn bril nooit neer, ik houd hem in mijn hand bij op en af zetten van de helm.
Maar een paar jaar terug een systeemhelm aangeschaft om mijn bril op te kunnen houden dus nu geen probleem meer.
dan loopt de hele boel klem, en sloop ik mijn bril.
(fyi, heb een Scorpion Exo Tech Carbon, maar heb het mijn mijn Scorpion Exo Combat ook trouwens, als ik het mondstuk er af heb))
 
Bij mij in 26 jaar nog niet fout gegaan. Weet niet eens zeker wat ik doe met me bril. zo automatisch gaat dat._O-
Zal de volgende keer met op en afzetten eens opletten wat ik eigenlijk doe, vasthouden of neerleggen
 
Systeemhelm, dus ik hou m'n bril op.
Wel doe ik eerst een 'buff' als een soort balaclava over m'n hoofd die m'n oren bedekt.
Zo glijd de helm makkelijk over m'n oren en daarmee ook de brilpootjes en hoef ik 'm niet af te zetten.

Overigens, toen ik begon met lessen had ik een integraalhelm en was een raar haarnetje verplicht....
Dat werd opgelost door een balaclava te dragen, dan hoefde ik geen netje op....
Doordat ik een balaclava droeg bleef m'n bril ook beter zitten bij het opdoen van de helm (af moest ie bril wel eerst nog af)

Om 'm dan op te zetten moet je de helm alsof je een cowboy bent 'm opzetten....
dus je "kijkt" in de helm en kantelt 'm dan over je hoofd naar achter.
 
Was laatst op off-raod cursus, en daar had de instructur een vrij geniaal houdertje op zijn stuur waar hij een pootje van zijn zonnebril in kon haken. Probeerde het even te googlen, en dit is wat ik vinden kon. Niet helemaal wat ik me herinner, maar soort van hetzelfde idee. En blijkbaar gewoon bij ome Ali te koop:
1661342203915.png

https://nl.aliexpress.com/item/32802858098.html?gatewayAdapt=glo2nld
 
Mij is laatst wat overkomen en ben benieuwd of mede motorrijders daar iets op hebben gevonden.

Op een avond zette ik mijn motorscooter neer, stapte af en deed mijn bril af. Deze legde ik op mijn buddy. Daarna deed ik mijn helm af, hield deze in mijn hand en zette mijn bril weer op. Ik ging praten met een maatje van mij.
Het werd wat donker en hij ging naar huis. Dus ik deed (bijna) alles in omgekeerde volgorde: bril af, legde deze op de buddy, deed mijn helm op en je raad het al; ik vergat mijn bril op te zetten. Ik heb niet zulke slechte ogen dat ik de bril echt nodig heb, maar ik zie wel wat scherper.
Nu ben ik gewoon weggereden en ben mijn bril vergeten. Ben nog teruggereden maar kan m niet meer vinden.

Nu is mijn vraag: kent iemand dit voorval en vooral interessanter: hoe kan ik dit voortaan voorkomen? Is er een speciale brilhouder op het stuur waar je de bril even in kan leggen of iets dergelijks?

Ik ben benieuwd naar de reacties...
Een maand of zo geleden heb ik bij mijn rijles mijn bril bij de rijschool laten liggen, en kwam daar pas achter toen we al bijna bij de parkeerplaats waren. Gelukkig was het AVB maar het was wel vervelend.

Ik denk dat dit een fout is die je een keer maakt en daarna nooit meer.
 
Als dat allemaal niet helpt gewoon oldskool een plakkertje op de tank met 'vergeet je bril niet' :YY
 
dan loopt de hele boel klem, en sloop ik mijn bril.
(fyi, heb een Scorpion Exo Tech Carbon, maar heb het mijn mijn Scorpion Exo Combat ook trouwens, als ik het mondstuk er af heb))

Ik heb dat alleen als de helm nieuw is. Dus de eerste 10x opzetten.
Vorige was ook scorpion trouwens, type weet ik niet
 
Heb altijd lenzen in.
Een keer last van de ogen gehad dat de bril op moest.

Idd, bril op het zadel naast de handschoenen.
Geen enkel probleem.

Tot het moment van rijden.
Iedere keer mijn vizier net pinlock beslagen.
WTF.. zal toch niet?
Vizier stukje open en het was weer helder.
Ok, pinlock stuk, kan gebeuren.

Bij thuiskomst.
Helm afzetten, en dan tot de conclusie komen dat je een bril op je bakkes heb zitten.
Deed redelijk zeer, en verklaarde ook waarom het vizier steeds besloeg..

Tip:
Leg je bril naast je handschoenen..
 
Een tanktasje heb ik daar voor. Zonnebril met houder,slotje laadkabel oordoppen koffie eventueel een broodje appel reinigings doekje
 
Ik leg mijn bril en sleutel op mijn zadel als ik mijn tanktas niet bij heb. Zet mijn helm op en alvorens ik mijn handschoenen aantrek dan ga ik mijn sleutel in het contact steken en dan zie ik mijn bril automatisch. Maar vergeten ben ik die nog nooit.
 
Bril op het zadel leggen doe ik dus niet meer, omdat die me er al twee keer afgegleden is met het aandoen van mijn handschoenen. Op dit moment leg ik mijn bril op de tank, waar een tankring op zit (die verder geen nut heeft, omdat ik de bijbehorende tanktas niet heb, en ook niet weet welke er op zou moeten), waar de bril 'achter blijft hangen'

Wat betreft de systeemhelm, ik heb deze sinds juni, en nog steeds kan ik de bril niet ophouden bij het op en afzetten van mijn helm. (en met mijn Exo Combat lukt het zelfs na twee jaar nog niet, schijnbaar zijn Scorpions nogal stug / blijven stug)
 
Ik heb een Premier integraal (die past op eoa manier het best bij mijn hoofd), en daar kan je goed een bril in op/afzetten.
Iets met de vorm van de interne padding.
En ik heb een tanktas met brillenkoker.
Toen staaroperatie (betaald door verzekering), en nu voor het rijden geen bril meer nodig. Die zet ik pas op als ik op kantoor ben.
Varifocus voor veraf + lezen. Zonder bril alleen veraf (autofocus is bij mij versleten).
Erg raar om na een leven van bijziendheid ineens (fixed focus) normale ogen te hebben 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan