Waar laat je de bril

Waar ik mijn bril laat met helm opzetten? Vaak op het zadel,ga er dan geregeld nog wel eens opzitten,want dan vergeet ik hem weer op te doen. En met helm afzetten wil ik de bril wel eens vergeten eerst af te doen,maar das geen probleem,de bril ligt nooit ver weg van waar ik sta. :+
 
Nooit over nagedacht en nooit geen issue geweest.
Ik leg hem meestal op het zadel na het afstappen wanneer het contact uitstaat, of dat ik mijn helm al opheb voordat ik hem start.
Het vervelende van je bril leggen op het zadel is dat deze door de 2 cilinder eraf trilt, met name als het blok nog lekker koud is.
:P
 
ik rij gewoon hier mee:
1662128076007.jpeg
 
En bij irritante wielrenners steek je hem tussen de spaken? :+

Met mijn auto kan ik ook redelijk blind rijden.
Houdt zelf afstand, remt bij langzaam verkeer en rode stoplichten.
Irritant in het begin, na enige gewenning heerlijk.
En gas bij geven kan nog altijd met het voetje. 8-)
 
nou heb ik een 'leuke' ontwikkeling op dit topic...

Gisterenavond een rondje rijden, en nog even tanken voor de tijd. Bij het tankstation afgesproken met een maat, en eerst nog even wat drinken voordat we gaan rijden. Dus volgens goed gebruik, de bril af > helm af.

Na het drinken weer gaan rijden, en halverwege tijdens een stop tot de conclusie komen dat ik mijn bril niet meer op heb (heb niet veel sterkte, maar vooral cylinder, dus kan prima rijden zonder bril)

Oftewel, ik ben mijn bril ergens verspeelt (vergeten weer op te zetten nadat ik mijn helm weer heb opgezet)
 
Gewoon op het zadel tijdens het op of afzetten. Of vasthouden, en anders tussen het windscherm en het stuur.
 
Brilhoesje aan de binnenkant van de kuip monteren.
 
Tot voor heel recent, was dit ook mijn oplossing...

Bleek in mijn geval uiteindelijk een dure oplossing te worden :?
Is het voor jou geen idee om m net als @Laley tussen je tieten te stoppen?

Hebben jullie dan nooit dat je een bril af wil zetten die je al niet meer op hebt? :?
 
Is het voor jou geen idee om m net als @Laley tussen je tieten te stoppen?
_O- _O- _O-
Moet ik dan elke keer @Laley meenemen als brillenhouder


Hebben jullie dan nooit dat je een bril af wil zetten die je al niet meer op hebt? :?
Dat had ik dus gisteren... Wilde mijn bril afzetten om mijn helm af te doen, blijk ik die dus (al) niet (meer) op te hebben...
 
Heb ik ook wel eens gehad met mij zonnebril dus nu hang ik hem altijd tussen de gaskachels half over mij gashendel dan valt het op als ik wil wegrijden
 
nou heb ik een 'leuke' ontwikkeling op dit topic...

Gisterenavond een rondje rijden, en nog even tanken voor de tijd. Bij het tankstation afgesproken met een maat, en eerst nog even wat drinken voordat we gaan rijden. Dus volgens goed gebruik, de bril af > helm af.

Na het drinken weer gaan rijden, en halverwege tijdens een stop tot de conclusie komen dat ik mijn bril niet meer op heb (heb niet veel sterkte, maar vooral cylinder, dus kan prima rijden zonder bril)

Oftewel, ik ben mijn bril ergens verspeelt (vergeten weer op te zetten nadat ik mijn helm weer heb opgezet)

Als je prima kan rijden zonder bril, waarom heb je hem dan op?

Ik denk dat je hem op je teller moet leggen, over over je contactslot oid. Zodat je hem ziet als je de motor start.
 
dan loopt de hele boel klem, en sloop ik mijn bril.
(fyi, heb een Scorpion Exo Tech Carbon, maar heb het mijn mijn Scorpion Exo Combat ook trouwens, als ik het mondstuk er af heb))
Ah, het lag dus niet alleen aan mij 😂 Ik heb ook een Scorpion Exo Tech maar liep toch enorm te kutten toen ik een keer met bril op wilde rijden. Was niet te doen joh.
 
Je kunt eigenlijk van alles bedenken met koker, stuur, teller, gashendek etc, die keer dat je hem verliest gaat het net even anders omdat je door 1 of andere reden afgeleid bent. Goedkoopste oplossing of minste schade is een bril van charlie voor 5 tienen.
 
Je kunt eigenlijk van alles bedenken met koker, stuur, teller, gashendek etc, die keer dat je hem verliest gaat het net even anders omdat je door 1 of andere reden afgeleid bent. Goedkoopste oplossing of minste schade is een bril van charlie voor 5 tienen.
En een lekker stevig kunstof model die niet vervormt bij het opzetten in de helm.
Desnoods eentje speciaal voor het motorrijden.
Gewoon het brilrecept van je goede bril daar intikken en een goed product in de brievenbus. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan