Waar laat je je helm en kleding (op school)?

ik hang mijn broek en jas gewoon op aan de kapstok bij de kluisjes. Ik doe mijn oude scooter helm op en leg die verder weg op de kapstok.
 
ik heb 2 delig textielpak, makkelijk aan en uit en bergschoenen. Werkt prima, alleen heel goed uitkijken met veters en haakjes, voor de rest rijd het prima *D
 
wat ik mij juist afvraag is hoe jullie boeken meenemen. ik doe rechten en heb dus 2 wettenbundels bij me als ik naar school ga tenzij ik alleen hoorcolleges heb. hebben jullie een speciale rugzak of hoe doen jullie dat?
 
Ik kreeg/krijg bij de TH Rijswijk gewoon m'n helm, laarzen, broek en jas in een locker gepropt zonder veel problemen
 
wat ik mij juist afvraag is hoe jullie boeken meenemen. ik doe rechten en heb dus 2 wettenbundels bij me als ik naar school ga tenzij ik alleen hoorcolleges heb. hebben jullie een speciale rugzak of hoe doen jullie dat?


Zit met hetzelfde probleem, maar heb bedacht dat ik een mini laptop ga regelen en dan maar de wettenbundels op cd-rom meenemen (heb je ook een rugzak/ evt tanktas nodig, maar neemt tenminste minder ruimte in en is ook wat lichter), gebruik ik die schijfjes ook een keer..
andere optie is gewoon een rugzak omknopen.
 
wat ik mij juist afvraag is hoe jullie boeken meenemen. ik doe rechten en heb dus 2 wettenbundels bij me als ik naar school ga tenzij ik alleen hoorcolleges heb. hebben jullie een speciale rugzak of hoe doen jullie dat?

1 kluisje heb ik genoeg aan in de zomer (spijkerbroek/All-stars). Maar in de winter heb ik toch echt mijn tweede kluis nodig voor m'n dikke broek en laarzen. Boeken meestal in een rugzak, ben momenteel wel op zoek naar een mooie kofferset.
 
ik ga zonder pak en helm naar de school... ga dat zooitje toch zeker niet meeslepen?
 
ik ga zonder pak en helm naar de school... ga dat zooitje toch zeker niet meeslepen?

als je het ergens kwijt kunt, mooi
Met de GTR wil ik nog welles eea in mn koffers doen, maar met de 10 gaat alles lekker mee...
neem toch 2 tafels in beslag en dr wil toch nooit iemand naast me zitten :+
 
Collegezalen zijn altijd groot genoeg, dus helm gewoon op een tafel/stoel die leeg is en jas over stoel hangen.
 
Gewoon alles in de koffers behalve mijn motorjas want die past er dan niet meer bij.
Ik heb het geprobeerd om gewoon alles mee te sjouwen maar daar wordt je echt gek van. Dit was een van de redenen voor mij oom een motor met koffers te kopen.
 
Zit met hetzelfde probleem, maar heb bedacht dat ik een mini laptop ga regelen en dan maar de wettenbundels op cd-rom meenemen (heb je ook een rugzak/ evt tanktas nodig, maar neemt tenminste minder ruimte in en is ook wat lichter), gebruik ik die schijfjes ook een keer..
andere optie is gewoon een rugzak omknopen.

haha das wel goed idee ja, maar ik heb geen mini laptop '( k heb die cd overigens nog nooit uit de hoes gehaald en weet ook dus niet hoe die werkt. is het mogelijk om op een r6 van die tassen achterop te bevestigen? bij motozoom heb ik er gevonden voor 30 euro(per 2) ik zie het namelijk niet zo zitten om het een dikke bepakte tas achterop te gaan rijden. (welke stad studeer je rechter?)
 
haha das wel goed idee ja, maar ik heb geen mini laptop '( k heb die cd overigens nog nooit uit de hoes gehaald en weet ook dus niet hoe die werkt. is het mogelijk om op een r6 van die tassen achterop te bevestigen? bij motozoom heb ik er gevonden voor 30 euro(per 2) ik zie het namelijk niet zo zitten om het een dikke bepakte tas achterop te gaan rijden. (welke stad studeer je rechter?)


en dan die tassen meeslepen naar college of wel achterop laten zitten? 30 euro valt trouwens heel erg mee

(nijmegen, jij?)
 
als je het ergens kwijt kunt, mooi
Met de GTR wil ik nog welles eea in mn koffers doen, maar met de 10 gaat alles lekker mee...
neem toch 2 tafels in beslag en dr wil toch nooit iemand naast me zitten :+

Lol :P Is sowiezo kut @ HHS met kluisjes.. zijn er weinig en zitten haast altijd vol. Ik ga morgen voor het eerst met de motor naar school, maar ik hou gewoon alles aan (oke oke helm en handschoenen uit :+) en bij me.
 
wat ik mij juist afvraag is hoe jullie boeken meenemen. ik doe rechten en heb dus 2 wettenbundels bij me als ik naar school ga tenzij ik alleen hoorcolleges heb. hebben jullie een speciale rugzak of hoe doen jullie dat?

Gewoon allebei in een tas? Dat kan je zelf toch ook wel bedenken, zo groot zijn die bundels nou ook weer niet. ;)

Ik hoef niet zover naar school dus altijd in spijkerbroek, jas en helm neem ik mee naar iedere les en hang die daar over een stoel of aan de kapstop (mits het lokaal een kapstop heeft).
 
Bij veel motorscooters past die helm inclusief je jas gewoon onder het zadel........... en onderweg past de laptop er ook nog in.
 
Weer of geen weer, altijd met de motor naar de UvT. Gooi gewoon alles neer waar we college hebben. Is alleen wat lastiger als je ergens wil gaan zitten werken. Dan moet je het wel onbeheerd achter laten als je naar de wc moet ofzo. Maar gelukkig hangen er bij ons toch veel camera's en heb ik veel vertrouwen in mijn medestudenten.

Zodra het mooi weer is ga ik ook weer in mijn combi. Altijd leuk de mensen die je aankijken.
 
en dan die tassen meeslepen naar college of wel achterop laten zitten? 30 euro valt trouwens heel erg mee

(nijmegen, jij?)

ja gewoon achterop laten zitte dan ja, ikzelf zit in tilburg

@peterselie: als het alleen wettenbundels zouden zijn oke, maar dan vergeet je andere boeken etc en dat past niet allemaal met plezier in een tas. het kan wel, maar dat is zeker niet fijn om tijdens het rijden een klein uur op je rug te hebben
 
Werd er vandaag wel een beetje ziek van... Ik had de motor bij de universiteit gezet, liep met al mn meuk naar de uni-bibliotheek. In de UB alles in een locker gestopt. Na een uur het raam uitstaren en de zon zien, bedacht ik dat ik beter kon gaan rijden, dus liep ik met al mn kleren en helm weer terug naar de uni. Eenmaal bij mn motor dacht ik 'Hé, waar zijn mn handschoenen?' Had ik dus nog in het kluisje laten liggen. Ik weer met mn rugzak, broek, jas en helm terug naar de UB, handschoenen gepakt en weer alles meegesleept naar de uni. Toen had ik het wel even gehad, maar vervolgens stapte ik op de motor en heb ik de eerste niet-dood-gevroren-rit van het jaar gemaakt, en was ik alle moeite vergeten :z
 
Lol :P Is sowiezo kut @ HHS met kluisjes.. zijn er weinig en zitten haast altijd vol. Ik ga morgen voor het eerst met de motor naar school, maar ik hou gewoon alles aan (oke oke helm en handschoenen uit :+) en bij me.

Naast de bieb die kluisjes kun je toch wel alles in kwijt? Gewoon meerdere confesceren ;)

Mits donderdag mooi weer sochtends ga ik gewoon op de R6 :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, het is afzien met al die spullen die je als motorrijder mee moet nemen, dan is een motorscooter zo gek nog niet. Kun je zelfs onderweg je mobiel/laptop opladen.
Maar ja, zo'n mooie scoot vinden de meesten helaas niet blitsgaafflitsendcoollauw genoeg, maar heel praktisch zijn ze wel!
 
Op school.

gewoon lekker gedurende de dag mee sjouwen. Mensen lachen je dan uit en vragen de hele dag is dat niet lastig?

Wanneer de lessen afgelopen zijn rijd ik altijd even langs de bushalte waar de klas staat te wachten "heh is dat niet lastig iedere keer maar weer wachten op een bus die te laat is, Mis je daardoor ook niet je aansluiting op de ns"

Fijne dag :)
 
Heee je woont vlakbij mij.

Ik ga meestal met de motor als ik een kort dagje hebt, maar ik doe meestal alles in een kluisje, of ik neem alles gewoon mee de collegezaal in.

he gezellig misschien zie ik je wel een keer rijden als ik de moto zelf heb :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan