waar laat je je slot?

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
Waar laat je je slot (tijdens het rijden dan)


Ik zit altijd met het dilemma waar ik mijn slot het beste kan laten. als ik de tanktas mee heb dan is het duidelijk, dan gaat hij daarin.

maar meestal rij ik zonder tas. Het slot gaat dan in mijn jaszak. Als het slot in mijn jaszak is is dat voor mij wel een reden om niet te vallen, lijkt mij nogal pijnlijk landen....


zit nu steeds meer te denken om hem aan aan het stuur te hangen.
 
Je zou ook een beugel ergens onder je achterspatbord kunnen maken (of ergens anders waar je plek hebt).
Als je een beetje handig bent kom dat vast goed...
 
Tja ik zit ook met dit probleem. Heb bij mijn nieuw compacte maar toch zeer veilige slot een ding gekregen die ik op mn fietsie bevestigen voor mijn slot als ik hem niet gebruik. Maar ik kan dat nergens kwijt. Ik vind het zo onhandig om elke keer mn hele zitje eraf te halen, en het staat zo klungelig. Iemand een idee?
 
Als er geen plek is onder het zitje: bij sommige sloten is een beugel meegeleverd die je aan het frame kunt bevestigen. Maar zeker niet in je jas of je rugzak!
 
rugzakje :+
heb toch altijd te veel troep bij me


ow, lees net: zeker niet in je rugzak...
leg eens uit :?
 
Een slot heeft de neiging om vrij massief te zijn, als je em in je rugzak hebt en je valt op je rug is het iig niet het slot dat breekt. Vandaar nooit in rugzak doen.
 
Een slot heeft de neiging om vrij massief te zijn, als je em in je rugzak hebt en je valt op je rug is het iig niet het slot dat breekt. Vandaar nooit in rugzak doen.

aha, ok... ook niet als je een motorrugzak hebt :?
bedoel, heb een kawa tas met extra versteviging op de rug...
 
Het scheelt eraan wat voor slot je hebt. Mijn schijfremslot (beugeltje) maak ik altijd vast aan de "triangel"' van de passagiersvoetsteun. (Je kan er eventueel een stukje doorzichtige slang omheen doen tegen beschadigen. (Om de steun)
 
Ik heb zo'n U-slot. Die gaat meestal in de rugzak of anders (heel soms) onder m'n jas (op de borst).
 
waar moet je t dan laten :?

hierin!
full


:)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij op een Naked maar daar is de mogelijkheid om het slot aan de bevestiging van de koplamp te hangen

Ik heb een Abus Granit ,past er precies omheen !

Zo voor het grijpen alleen staat het niet zo mooi ,maar ja.....
Als een ieder nou eens met z'n poezelige pootjes van andermans spullen zou afblijven.
 
Gewoon, in de koffer :)

Maar goed, bij gebrek aan koffer:
- ga er op zitten.
(Als dat niet lekker voelt, weet je ook meteen waarom
je niet onderuit moet gaan met zo'n slot in je (motor)rugzak.)
- kijk of ie om de buddy past.
- Koop een slot dat je wel kwijt kunt :X
- Standaard met een tank/tailtas(je) rijden, altijd opbergruimte bij je.
 
Met me nsr50 had ik me kettingslot zo aangepast met de slijptol dat hij precies onder me zadel paste :)

(schept trouwens weinig vertrouwens als je je slot zelf ken verzagen O-) )

dus lijkt me dat onder je zadel (als dat past) de beste plek is
 
Terug
Bovenaan Onderaan