Waar laten jullie die helm toch...

FF een wedervraag: Waar laat je je nét aangeschafte boodschappen tijdens het rijden :+

Als je een koffer op je fiets gaat schroeven dan zorg je er uiteraard voor dat je helm minimaal in die koffer past op het moment dat 'ie leeg is. Zoek je een rugtas dan is die oplossing hierboven een goed idee.

[me="wimmel_1"]gaat shoppen met de auto als 'ie weet dat 'ie iets gaat kopen... En impulsaankopen haalt 'ie later wel weer op mét die auto, net zoals zaterdag twee weken geleden toen 'ie ging kijken voor een ander vizier en thuis kwam met de rekening voor een volledig nieuwe outfit voor op de fiets.[/me]

En een koffer op een "SS" is IMHO géén optie :+
 
Laatst bewerkt:
Impulsaankopen: Tanktas of achterop met spin :P

En boodschappen... altijd met de auto, wel zo makkelijk :P

Helm: hand als mandje :+
 
Laatst bewerkt:
Als je de foto vergroot die ik hier boven heb gepost, zie je dat er ook nog een netje over de zadeldeel van de passagier zit. Dit netje is ook best handig om grote onhandige dingen ermee te bevestigen op de motor. Maar het kan wel slijtplekken achterlaten op de kuip. Dus let op!

Ik heb het netje gebruikt om mijn 22" LCD monitor ermee te bevestigen.

Als het netje te klein is dan komt de spanband van te pas.
 
Laatst bewerkt:
Als je de foto vergroot die ik hier boven heb gepost, zie je dat er ook nog een netje over de zadeldeel van de passagier zit. Dit netje is ook best handig om grote onhandige dingen ermee te bevestigen op de motor. Maar het kan wel slijtplekken achterlaten op de kuip. Dus let op!
Da's een spin ja :P
 
topkoffer :)
160320101716.jpg


als ik weet dat ik veel dingen mee ga nemen, zet ik de zijkoffers er ook op...
ook heb ik altijd een netje in de koffer liggen voor impuls dingen
 
Bij de plaatselijke super zet ik mn helm met een klap op de sigarettenbalie zodat dat puberende wicht wakker schrikt, en dan zeg ik:"En opletten he!!"

Op het moment dat ik de helm weer pak meld ik nog even dat als ik iets in de helm vind wat er niet in thuis hoor, dat ik haar weet te vinden..... })
 
Ik werk in een cafe in de stad.....zo makkelijk, daar kan ik al mijn troep dumpen. *D

En als je gaat toeren, zoek vrienden met een goldwing.
Dat heb ik ook gedaan, kun je al je rommel in die bankstellen duwen.

Ideaal!
 
Dun fietsslot met cijfercode. Kan je altijd wel ergens kwijt op je motor en ideaal om je helm mee vast te zetten. Met de onderkant op je zadel en het vizier dicht, want er zijn grappenmakers die het lachen vinden om de beker van hun milkshake er in te dumpen.
 
Mijn duitse helm laat ik meestal op de plek waar men hem ook verwacht.

Anders neem ik hem mee. Ik rijd meestal van a naar b waar beide een kantoor/thuis/club is. Hier is altijd gadarobe. Soms in de koffer en soms ook gewoon op mijn hoofd (als ik even wat moet posten oid)
 
Mijn duitse helm laat ik meestal op de plek waar men hem ook verwacht.

Anders neem ik hem mee. Ik rijd meestal van a naar b waar beide een kantoor/thuis/club is. Hier is altijd gadarobe. Soms in de koffer en soms ook gewoon op mijn hoofd (als ik even wat moet posten oid)


Dus hij staat nu ook op je hoofd? :+
 
No way dat ik mijn helm of handschoenen of wat-dan-ook onbewaakt achterlaat
altijd alles veilig mee zeulen!

hang hem aan de hengsels van het winkelmandje of rugzak als ik even snel naar (super)markt of winkelcentrum ga.

het went

Ik werk in een cafe in de stad.....zo makkelijk, daar kan ik al mijn troep dumpen. *D

Ideaal!
:^
idem, en de motor zelf achter een afgesloten hek stallen (met camerabewaking) *D
 
Laatst bewerkt:
Onder de buddey zit bij vrijwel elke motor een helmhaak aan het frame gelast. Aan de helmband zit een ring en die past om die haak. Als ik mijn helm zo aan de motorhang valt het me op dat veel motorrijders dit niet eens weten en reageren alsof ik iets nieuws uitvond.
Doe dit al jaren zo, nooit problemen, zelfs niet in centrum Rotterdam.
Die ring zit vrijwel onder de buddey en doorsnijden, tja, je hebt wat aan een helm zonder halsband en erin piesen, moet je lul wel erg hoog zitten en ik klap de helm wel dicht natuurlijk.
 
Je kan hem ook aan het slot leggen van je brommer dat deed ik.. Motor zou ik hem meenemen kan je als mandje gebruiken :')
 
Ik deed me helm bij m'n scooter in elk geval door de velg,en dan door de helm. Ga echt niet met zo'n ding de hele tijd lopen sjouwen:p
 
Terug
Bovenaan Onderaan