Waar lezen review - test Yamaha FZ6

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hallo Collega's,
ofwel zoek ik niet goed,
We zouden graag een 2e hands FZ6 N kopen...

maar vind nergens een goede review van de Yamaha FZ6 naked 2005
Ik zie dat er ook FZ6'N zijn met chroom frame en zwart frame,
vanaf welk bouwjaar?
Weet er iemand wat vanaf welk jaar die FZ6 S2 zijn?
Wat is het verschil, het vermogen?

Goede ervaringen mee?
Zwakke punten?
thx
liem
 
Vanaf 2007 zijn de S2 versies gekomen. Review: http://www.motornet.be/modellen/070330_yamahaFZ6.html. Vanaf 2007 hebben de niet-S2 versies minder vermogen, 78pk ip 98pk. Ze hebben ook niet (al) de uiterlijke wijzigingen meegekregen die de S2 wel kregen. De S2's hebben ook een fijner dashboard.

Op de beide modellen hebben de voetsteunen van de duo een plaatsje gevonden op nieuwe, in aluminium uitgevoerde schertsplaten. Ze staan ook wat lager dan voorheen met als doel het comfort van de duo te verbeteren. Alle uitvoeringen kregen een nieuwe aluminium achterbrug welke de stabiliteit van de motor ten goede moet komen. De vierzuiger remklauwen op de voorrem zijn eveneens nieuw, net als het hertekende voorspatbord, de bevestiging van het stuur op de kroonplaat en de hertekende uitlaatbochten. Verder kreeg de S versie een nieuw ontworpen kuipvorm, kregen alle S2 motoren het vernieuwde, zachtere zadel, hertekende voorvork buitenbenen en een helmslot. Eveneens nieuw is dat het dashboard van de Yamaha FZ1 zijn weg naar deze motoren heeft gevonden. De som van dit alles is dat de S2 modellen sterk verschillen van de 78 pk versies. En dat zowel optisch als technisch. De S2 modellen hebben bijvoorbeeld allemaal een zwart frame en een zwarte achterbrug terwijl die bij de andere FZ6 motoren zilverkleurig zijn uitgevoerd. Ook is de S versie van de S2 meteen te herkennen aan zijn spitsere snuit, die eveneens lager en iets meer naar voor staat gemonteerd. De motor heeft er een sportievere snoet door gekregen die sterk aanleunt bij die van de FZ1 Fazer. Herkenbaarheid weet je wel…

Kleur frame heeft ook met jaartallen te maken, begon met zilver maar nu vooral zwart geloof ik. Check ook FZ6 Wiki, daar staat wat er per jaar is gewijzigd, en check ook wat topics op FZ6-Forum.com.
 
Laatst bewerkt:
Hier op de site van motorcyclespecs een aantal reviews

yamaha_FZ6

Kijk anders eens bij Arie Molenaar in IJsselstein die heeft nog een aantal zwart S2 N modellen staan met 98 pk, tegen een behoorlijke scherpe prijs (bijna 1700,= onder de huidige adviesprijs van Yamaha). Verder ook nog een aantal 78 pk modellen met ABS voor nog geen 7000,- euro....
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Heb vorige week een yamaha Fz6-N gekocht ,
Wat vinden jullie ervan??Heb de wheelstriping erzelf op gezet en het is aardig gelukt al zeg ik het zelf ik had ook nog een paar vraagjes. de fz1-n heeft radiateurkappen. ik vroeg me af of die ook op de fz6-n passen zonder dat ik iets op de motor of de kapjes moet aanpassen.

Ik hoor het wel

Groetjes Stefan!


574405030_5_3Eua.jpeg


574403762_5_J-Yi.jpeg
 
Leuk gedaan die striping, heb dezelfde motor gekocht 2 weken geleden en ben super tevreden met de motor.

Welke valdoppen heb jij erop gezet? zijn dat de originele van Yamaha ?

thanx
 
Leuk gedaan die striping, heb dezelfde motor gekocht 2 weken geleden en ben super tevreden met de motor.

Welke valdoppen heb jij erop gezet? zijn dat de originele van Yamaha ?

thanx


Hoi reneke!

Ja dankje tis echt mooi geworden ;) ,
Nee zijn geen originele valdoppen, Merk is Lsl chrashpads die heb ik erop gezet.
vind persoonlijk die originele niet mooi zijn wat te lang!

Groetjes,
 
Terug
Bovenaan Onderaan