Waar magnetische olie-aftapbout te krijgen?

Nordin

MF'er
27 nov 2003
188
0
Boxtel
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een winkel die magnetische olie-aftapbouten levert. Hier in de buurt (Den Bosch) heb ik al een aantal winkels geprobeerd, maar zonder succes. Online zie ik ze alleen bij Motozoom, echter daar moet je voor een minimumbedrag bestellen, en ik heb verder niks nodig.

Als iemand van jullie hier een adresje voor weet hoor ik het graag, ik wil mijn motor namelijk goed in de winterstalling zetten.

Bvd Nordin
 
http://www3.polo-expressversand.com/Shop/templates/product.asp?ProductGuid=50240001010&GroupGuid=11706 (Deze mischien)

50240001010_0.jpg
 
Hoihoi,

Ik heb zo'n ding ooit eens in het carter van mijn Dnepr geplaatst ... en snel weer verwijderd, je wil niet weten wat daaruit komt (hahahahahaha ... B| )

Ik heb hem volgens mij via een automaterialenhandel in Etten-Leur (Raydo) besteld. Wellicht kunnen alle betere handels dit bestellen???


Succes!

PS: Ik heb nog nooit gehoord van loslaten van die magneet hoor????
 
Bedankt voor de reacties.
Ritzen kan ze niet leveren, de Brezan ook niet. Polo in ieder geval wel, dus dat is inderdaad een mogelijkheid.

Nu vraag ik me 1 ding af: waarom kan geen enkele motorzaak deze leveren? Is het omdat deze dingen inderdaad zo gevaarlijk zijn? Of is het gewoonweg niet nodig als de olie regelmatig ververst wordt. Ik kan me eigenlijk geen andere redenen voorstellen waarom deze helemaal niet geleverd worden.

Nordin
 
Ik weet niet de maat van de schroefdraad in jouw blok. Maar bij de BMW-dealer zijn ze wel te krijgen. Ze zitten standaard o.a. op een 1100RT op de aftapaansluiting van de versnellingsbak.
 
Ik had er een op mn TRX (louis.de) maar deze lekte langs de schroefdraad.
Paste namelijk voor geen meter en daardoor heb ik bijna de draad in het carter vernield. Rotzooi! B|
Dat weet ik, het is gewoon troep, en dus verkoop ik die dingen allang niet meer.
Heb erover zitten denken om ze zelf te maken, maar dan zijn ze gewoonweg te duur vanwege het arbeidsloon...........
 
Er zit natuurlijk altijd een grof aanzuigfilter onderaan de aanzuigleiding.
Lijkt me sterk dat dat magneetje opgezogen wordt.
En wat heeft een magnetische aftapplug voor zin als tegenwoordig de slijtende onderdelen allemaal van aluminium gemaakt zijn.
 
He, is dat nieuw? Aluminium lagers, assen en tandwielen?
Dat wist ik niet.
Het zal best een hoop gewicht besparen denk ik.

Voor wat betreft die zeef enzo ben ik het wel met de vorige spreker eens. Maar met die vernieuwing van toegepaste materialen in onze motorblokjes valt het reuze mee hoor: nokkenassen, krukassen, tandwielen, zuigers, zuigerveren, kleppen, e.d. is weinig tot niets aan het materiaal zelf veranderd. Klepzittingen en clinderbussen wel.

Okee okee er zijn wel probeersels en vernieuwingen maar die worden niet toegepast in 95% van de motoren die je rond ziet rijden.
 
Laatst bewerkt:
Er zit natuurlijk altijd een grof aanzuigfilter onderaan de aanzuigleiding.
Lijkt me sterk dat dat magneetje opgezogen wordt.
En wat heeft een magnetische aftapplug voor zin als tegenwoordig de slijtende onderdelen allemaal van aluminium gemaakt zijn.

Het magneetje zal niet opgezogen worden, maar kan wel ergens tussen komen, in een pechgeval bv tussen de nokkenasketting en het krukastandwiel bij 180 km/h in een flauwe bocht................. :X

De slijtende onderdelen zijn meestal juist niet van aluminium gemaakt.
 
Dat magneetje zit in een stalen bout, dus zit dat al vast door de werking van de magneet. Bovendien is dat nog eens vastgekleefd op die bout. Dus is volgens mij de kans dat zo'n magneetje loskomt heel erg klein.

Bij alle motoren die ik al gehad heb, zat er standaard zo'n magneet in de aftapbout. En die is nooit losgekomen, zelfs niet na heel veel kilometers.

Als je zo'n bout bestelt, zorg er dan wel voor dat de schroefdraad helemaal juist is (er bestaan verschillende soorten schroefdraad, die op het eerste zicht niet veel van elkaar verschillen). Probeer die bout er eerst met de hand in te draaien, als je die niet met de hand tot tegen het afdichtvlak kan draaien, zet er dan zeker geen sleutel op, want dan draai je gewoon de schroefdraad uit het carter.
 
Vandaag opgehaald, een magnetische olieaftapbout voor een Aprilia. Ziet er heel wat steviger uit dan die bij Polo, maar dat mag dan ook wel voor € 10.
Oh ja, ik heb hem gehaald bij Vos in Oss.
 
Terug
Bovenaan Onderaan