Waar moet ik heen

Jules Romijn

Rookie
12 feb 2019
8
1
Ik ben van plan om na mijn studie een grote reis te maken. Het liefst ben ik zo lang mogelijk weg en ik heb een budget van 2000 - 3000 euro. Ik ben van plan alles zo goedkoop mogelijk te doen. Dus zelf koken op de camping, bij mensen thuis slapen of eventueel wild kamperen. Ik ben alleen nog opzoek naar plekken om heen te gaan. Hongarije of Bulgarije zit ik nu aan te denken of misschien richting noord Afrika. Offroad is ook geen probleem zolang ik er met mijn volle bepakking doorheen kan. Ik ga op mijn Dominator. Weten jullie nog leuke landen om heen te gaan?
 
rondje polen tsjechie oekraine moldavie roemenie bulgarije turkije griekenland balkan en terug
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
-Rondje Zwarte Zee
-Noordkaap, via Murmansk en St.Petersburg
 
Dit klinkt wel erg aantrekkelijk ik zat ook al te denken om die kant op te gaan via Turkije. Alleen dan kom je landen tegen waar je liever niet doorheen wilt.

Landen zoals Turkije :+

Al overwogen om naar boven te rijden? Scandinavië is ook erg mooi.
 
Scandinavië op een budget is wel een uitdaging... Besparen op kosten is vooral richting het zuiden gaan, Frankrijk, Spanje, Marokko en terug met de boot via Italië oid als idee?
 
Dit klinkt wel erg aantrekkelijk ik zat ook al te denken om die kant op te gaan via Turkije. Alleen dan kom je landen tegen waar je liever niet doorheen wilt.

Turkije, Iran, Turkmenistan en dan via Kazachstan en een stukje Rusland naar de Oekraine, Polen, Duitsland = weer thuis.
 
Richting Oostblok/Balkan
Scandinavië op een budget is wel een uitdaging... Besparen op kosten is vooral richting het zuiden gaan, Frankrijk, Spanje, Marokko en terug met de boot via Italië oid als idee?

Richting Oostblok/Balkan kost het helemaal niks. Je kan het zo gek maken als je wilt, als je redelijk in de beschaving wil blijven dan blijf je in de EU en Balkanlanden, wil je wat avontuurlijker dan kan je door naar Oekraine, Rusland of nog verder naar de "Stan" landen.
 
Ik zou zeggen, "koop eens een landkaart". Jawel een goeie ouwe landkaart van Europa, en zoek eens iets moois voor jezelf uit.

Dhr. Bosso krijgt heimwee naar het pré-internest tijdperk, dat hij zijn motor pakte en ergens naar het zuiden reed voor weken ergens in Europa verdween. Met niet veel meer dan een LANDKAART.



Landkaart; een flink stuk papier waar wegen, steden en nog veel meer belangrijke en/of interessante dingen op staan aangegeven.









Landkaart ! <--- Hé, dit kon wel eens een link zijn. :Y
 
Laatst bewerkt:
Verwergiestan hoeft niet altijd het mooiste te zijn kijk eens naar spanje en als je dat al doorkruist dan wel een rondje maakt.
 
Maak een lijstje van de Europese landen en hang het ergens tegen .
Neem een dartpijltje en draai 5 keer rond je eigen as en mik het pijltje met je ogen dicht naar het lijstje.
Voila , keuze gemaakt.
Je hoeft het niet altijd zo moeilijk te maken.
Na het pirouetje even gaan zitten want misschien ben je wel even misselijk.
 
Ik ben van plan om na mijn studie een grote reis te maken. Het liefst ben ik zo lang mogelijk weg en ik heb een budget van 2000 - 3000 euro. Ik ben van plan alles zo goedkoop mogelijk te doen. Dus zelf koken op de camping, bij mensen thuis slapen of eventueel wild kamperen. Ik ben alleen nog opzoek naar plekken om heen te gaan. Hongarije of Bulgarije zit ik nu aan te denken of misschien richting noord Afrika. Offroad is ook geen probleem zolang ik er met mijn volle bepakking doorheen kan. Ik ga op mijn Dominator. Weten jullie nog leuke landen om heen te gaan?
Hoeveel motorfiets , reiservaring heb je ?
 
Zolang je niet naar Afghanistan gaat kunnen de andere 'stan' landen wel denk ik.
Hou de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten.

In die landen is het heel goedkoop maar verwacht geen luxe. Zelf ga ik in de toekomst een keer naar de Baltische Landen (Litouwen, Letland, Estland), dan Moskou, Wolgograd (vroeger Stalingrad) en dan via Georgië, Turkije, Balkan weer terug.

Er zijn op YouTube een aantal kanalen te vinden van Nederlandse lange afstandsrijders:

1) "Itchy Boots". Is met een nieuwe Royal Enfield Hymalian vertrokken vanuit India, via de stan landen, Turkije, etc.

2) "Haye op reis". Op een oude BMW door de stan landen.

3) "Vstrom adventures Nora": deze Nederlandse en haar vriend reden beide op een V Strom naar de Noordkaap. Toen via Baltische Landen naar het zuiden, Israel, Egypte, nu in Ethiopië op weg naar Kaap de Goede Hoop. Voertaal Engels.

4) "On her Bike": Australische via Azië, stan landen nu in Israel, gaat door naar Afrika.

Bekijk en laat je inspireren!
 
Hoeveel motorfiets , reiservaring heb je ?
Niet veel. Ik heb mijn rijbewijs sinds Juni maar ik rijd iedere dag en ik ben een week nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald naar Italië gereden. Binnendoor natuurlijk. maar voordat ik weg kan moet ik eerst nog wat sparen en die tijd gebruik ik om ervaring op te doen. Ik zie ervaring niet echt als een probleem.
 
Waar moet je heen? Naar Frankrijk, beter wordt het niet. Rijd alle middel- en hooggebergtes af, daar kun je wilkamperen, genieten van de natuur en de prachtige bochtige wegen.
 
Verwergiestan hoeft niet altijd het mooiste te zijn kijk eens naar spanje en als je dat al doorkruist dan wel een rondje maakt.
Klopt Ik ben deze zomer naar Italië gereden super mooi alleen ik denk dat ik opzoek ben naar een beetje avontuur. Het liefst ben ik zo lang mogelijk weg. Dan is het ook wel leuk als het landschap en de cultuur een beetje veranderd.
 
Ik heb denk ik ongeveer bedacht hoe ik wil gaan rijden. Bedankt voor alle ideeën. De route is alleen nog maar gebaseerd op de landen waar ik graag nog een keer naartoe wil gaan ik ga ervanuit dat de route 2 keer zolang word. Ik ben namelijk niet van plan om een land in te gaan en zo snel mogelijk weer uit.
 

Bijlagen

  • Motorroutekopie.jpg
    Motorroutekopie.jpg
    106,8 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan