Waar moet ik op letten bij het maken v n uitlaat ?

William v d

MF'er
31 okt 2004
93
10
Voorhout
Oke mensen mijn eerste motorfiets is een feit }) Ik heb een suzuki dr 400s gekocht uit 1981.
Hij is nog helemaal standaard en aangezien de uitlaat van deze motor er niet uitziet en het geluid ontzettend gedempt wordt wil ik daar wat aan veranderen.
Ik wil er een mooie grote demper opmaken zodat er een flink kabaal uitkomt.
Aangezien dit mijn eerste motor is en ik niet de fijne details ken van een 4takt motor wou ik weten of het nog uitmaakt hoe de uitlaat komt te lopen.
Maakt het uit hoeveel bochten erin zitten enzo en of ik kleppen moet stellen
Heb altijd veel met 2takt brommers gereden en daarvan weet ik dat het zeer belangerijk is hoe een uitlaat opgebouwd wordt.

Hopelijk hebben jullie motorkenners hier een passend antwoord voor ;)
 
De uitlaat maak ik gewoon van een ijzeren buis en een oude demper.
Een kennis van me heeft een autogarage en hij vertelde mij dat die een apparaat heeft om ijzeren buizen te buigen en daarmee een passende buis te maken en daar wou ik dan gewoon de demper oplassen.
Ik ga morgen wel even het verhaal lezen wat er in de link staat die je gegeven heb het ziet er in ieder geval intressant uit.
 
Let er wel op dat de diameters die gebruikt worden voor de uitlaten nog wel eens willen veranderen tijdens het buigen (dat de bocht ovaal wordt, of bij rvs gaat ribbelen)

Waarom maak je hem niet direct van rvs? gaatie je leven lang mee ongeveer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan