Waar moet je op letten bij aanschaf van een 996?

Dit is um :?

full
 
Ik ben verliefd... Jaja, ik ga toch Ducati rijden. De motor wordt onderhouden door een monteur van Motoport Vianen.
Wat betreft het geluid, zodra je de koppeling indrukt/knijpt dan istie stationair gewoon superstil. De huidige eigenaar heeft hem overgekocht van zijn baas. Hij beweert dat er absoluut geen schade mee gereden is. Ik moet zeggen, de machine is ook heel netjes, vind ik voor een '99-er. Ik zag wel een spuitfoutje op de onderste kuip, maar dat kan fabriek af volgens mij. Ik heb wel een aantal slecht gespoten Duc's gezien. Ach je moet echt supergoed zoeken om dat te zien. Hoe dan ook, de motor moet nog langs de RDW op zijn kosten dus dat zit hoop ik wel snor. Nu is het gewoon afwachten op verzekeringsgeld... Dat zal op zn vroegst week 31/32 worden ;(

Er zitten alleen een paar carbon onderdelen op en het kontje is SPS gespoten.

plaatje
die staat op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=motoren&u=ducati&ID=2240&av=&fv=&fo=&rv=15&pv=&zoek=996&oudei=0&ref=&style=
 
ff corrigeren... een sps duozit kan niet!


FF toelichten.

Het is een gewone 996 die is voorzien van carbon spatborden, hitteschild en kettingkast. Er zitten ook kleinere knipperlichten op had ik begrepen. Kheb al een aanbetaling gedaan en hoop er de 1ste week van augustus op te rijden (verzekeringsgeld :( )

Weet iemand toevallig hoeveel PK dit ding heeft?
 
Op vrijdag 28 juni 2002 22:02 schreef Jamez_Joint het volgende:Aha dat bedoelde hij dus... Met SPS onderdelen.

Een carbon SPS hitteschild en een SPS duozit.
Dat kan dus niet. Een SPS is een race replica, de gelimiteerde versie. En die worden alleen als monoposto gemaakt, dus een SPS duozit bestaat niet.
Je zult waarschijnlijk een monoposto seat bedoelen.
Als er carbon onderdelen opzitten, hoeft dit nix met SPS te maken te hebben. Je kan je Duc van voor tot achter helemaal omzetten in carbon. Staat allemaal in de Ducati Performance catalogus.

Maar als je tot nu toe alleen maar 4-cilinder jappen hebt gereden, dan zou ik allereerst maar eens een proefrit maken. En hou er rekening mee dat
A) een Duc veeeeeeeeeeeeel duurder is in onderhoud.
B) een Duc je regelmatig voor verrassingen houdt. Het is dus geen Japanse perfectie. Heb je 2 rechterhanden, nix aan de hand. wil je dat het knopje 'start' je nooit in de steek laat, koop dan geen duc.

[edit mode]
[me]edraket zal voortaan eerst alle post lezen, en dan pas reageren[/me]
[/edit mode]
 
Laatst bewerkt:
86kw is 117pk


Hey, waar heb je dat gevonden? met search vind ik steeds 121 pk terug 89kW. Dat is zeker de SPS ofzo. Nou goed, het is niet de 150-R1-pk's die ik inmiddels gewend ben, maar het moet maar. Ben dat gehobbel een beetje zat, kwil gewoon rustig in de stad kunnen cruisen.

Ennuh zodra ik hem heb kom ik wel langs...
 
Is trouwens een Mille nix voor je? Heeft ook veel vermogen en is ook een mooie italiaanse twin...

Ehh... nee })

Even voor de duidelijkheid, ik heb absoluut niets tegen een Aprillia. Ik vind het best wel mooie fietsen, maken een mooi geluid en ze zijn snel zat. Alleen wil ik er absoluut niet op gezien worden. Nee.... kan je niet vertellen waarom. Als ik erachter kom zal ik het je wel vertellen. Om 1 of andere reden zeggen mijn hersenen NONO. Heeft vast ook wel te maken met het feit dat ik ze iets te vaak tegen kom. Een vriend van mij heeft een zaak bij de ppp war ik regelmatig kom. Ik zie er echt ALTIJD 1 bij welk stoplicht dan ook. Op Scheveningen wordt je er ook mee dood gegooid. Misschien... in de toekomst, als ik deze Duc zat ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan