Waar motor laten ombouwen?

bsmpower

Die hard MF'er
11 okt 2010
360
128
Utrecht
Hoi! Ik heb mijn Aprilia Falco (2000) te koop staan maar er lijkt weinig interesse te zijn. Omdat ik begin dit jaar een flink grote beurt heb laten doen en de banden nagenoeg nieuw zijn is het zonde om hem voor een habbekrats weg te doen. Ik denk dat het goedkoper is om mijn motor wat aan te passen naar mijn wensen en er nog een tijdje op te rijden.

Ik ben alleen niet technisch. Dus mijn vraag is waar ik zaken kan laten doen zoals een superbike stuur monteren of een grotere ombouw naar een café racer achtig model?
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Ik heb mijn Aprilia Falco (2000) te koop staan maar er lijkt weinig interesse te zijn. Omdat ik begin dit jaar een grote beurt heb laten doen en de banden nagenoeg nieuw zijn is het zonde om hem voor een habbekrats weg te doen. Ik denk dat het goedkoper is om mijn motor wat aan te passen naar mijn wensen en er nog een tijdje op te rijden.

Ik ben alleen niet technisch. Dus mijn vraag is waar ik zaken kan laten doen zoals een superbike stuur monteren of een grotere ombouw naar een café racer achtig model?
Dat laatste gaat je bijna evenveel kosten als waar hij voor te koop staat (afhankelijk van hoe drastisch je het aan laat pakken). Ali koplampje er op en de zaag in wat kappen is niet duur maar dan word je motor ook gelijk voorgoed slecht verkoopbaar.
Ik zie niet wat hier goedkoper aan gaat zijn.
 
Dat laatste gaat je bijna evenveel kosten als waar hij voor te koop staat (afhankelijk van hoe drastisch je het aan laat pakken). Ali koplampje er op en de zaag in wat kappen is niet duur maar dan word je motor ook gelijk voorgoed slecht verkoopbaar.
Ik zie niet wat hier goedkoper aan gaat zijn.
Stel dat ik er 1600,- voor krijg. Dan moet ik dat bedrag minimaal nog een keer neerleggen om een andere motor te kopen die meer voldoet. Mogelijk komen daar nog meer kosten bij aan onderhoud, die mijn Falco net heeft gehad. Dus ik denk (aanname) dat het ombouwen uiteindelijk goedkoper gaat uitpakken. Vandaar mijn vraag, als ik weet waar ik terecht kan dan kan ik offertes gaan opvragen.

P.s. ik denk dat het voor de waarde weinig uitmaakt als ik in de kappen ga snijden. Nu levert ie ook nagenoeg niks op 😅
 
Wat @Gwiedert al zegt.
Verbouw tot cafe racer, en de oud ijzer boer geeft er niet eens meer wat voor.

SBK stuurtje er op laten zetten kan bij iedere motor toko wel gedaan worden.
Originele spulletjes bewaren en volgend jaar weer een poging wagen.

Je gaat nu de slechte maanden in, en dan is verkoop wat lastigere..

Just my 2 cnts
 
Het wordt inderdaad OF opnieuw proberen te verkopen in het voorjaar OF ombouwen.

Wat betreft de verwachtingen prijs. Er zitten 2 nagenoeg nieuwe banden op en een grote beurt met wat extra's a 1000,-. Reken maar uit wat ik er effectief dan nog aan over hou als ik hem voor 1500,- weg doe. Dat is niet veel meer dan de oud ijzer boer 😅
 
@Erwin83 heeft eerder een Falco aangepast, heel netjes. Hij heeft ook wel andere motoren verbouwd/opgeknapt. Wellicht kan hij je van tips voorzien.

Van het voorjaar verkoop je de motor misschien wat makkelijker, maar je krijgt er dan niet ineens 3000 euro voor. Falco’s zijn gewoon niet zo gewild.

Edit: ik zie dat jullie elkaar al gesproken hebben in het Falco-topic
 
Het wordt inderdaad OF opnieuw proberen te verkopen in het voorjaar OF ombouwen.

Wat betreft de verwachtingen prijs. Er zitten 2 nagenoeg nieuwe banden op en een grote beurt met wat extra's a 1000,-. Reken maar uit wat ik er effectief dan nog aan over hou als ik hem voor 1500,- weg doe. Dat is niet veel meer dan de oud ijzer boer 😅
Onderhoud maakt een motor niet meer waard. Gebrek aan onderhoud maakt hem wel minder waard.
 
@Erwin83 heeft eerder een Falco aangepast, heel netjes. Hij heeft ook wel andere motoren verbouwd/opgeknapt. Wellicht kan hij je van tips voorzien.

Van het voorjaar verkoop je de motor misschien wat makkelijker, maar je krijgt er dan niet ineens 3000 euro voor. Falco’s zijn gewoon niet zo gewild.

Edit: ik zie dat jullie elkaar al gesproken hebben in het Falco-topic
Klopt dat ik ook al in het Falco forum ben geweest. Op zich is me duidelijk wat er nodig is aan materiaal, maar ik ben vooral op zoek naar een adresje die het daadwerkelijk kan installeren.
 
Onderhoud maakt een motor niet meer waard. Gebrek aan onderhoud maakt hem wel minder waard.
Het is maar hoe je het bekijkt. Heb nu 1K uitgegeven aan onderhoud exclusief de banden. Krijg er nu misschien 1600,- voor. Hou ik dus 600,- "over". Als ik dit onderhoud niet had gedaan ben ik benieuwd of ie nu dan 600,- waard was geweest.

Helaas is ie niet gewild dus daarom kan ik er maar beter wat leuks van maken, rij ik er nog een paar jaar mee en gaat ie naar de sloop. Of misschien zijn er nog wat onderdelen te verkopen.

Maar terugkomen op mijn vraag, weet iemand een betrouwbaar adresje voor de superbike stuur conversie. Liefst omgeving Utrecht.
 
Het is maar hoe je het bekijkt. Heb nu 1K uitgegeven aan onderhoud exclusief de banden. Krijg er nu misschien 1600,- voor. Hou ik dus 600,- "over". Als ik dit onderhoud niet had gedaan ben ik benieuwd of ie nu dan 600,- waard was geweest.

Helaas is ie niet gewild dus daarom kan ik er maar beter wat leuks van maken, rij ik er nog een paar jaar mee en gaat ie naar de sloop. Of misschien zijn er nog wat onderdelen te verkopen.

Maar terugkomen op mijn vraag, weet iemand een betrouwbaar adresje voor de superbike stuur conversie. Liefst omgeving Utrecht.
Nagenoeg elke willekeurige motorzaak wil er een superbike stuurtje voor je op zetten. Motorzaken genoeg in omgeving utrecht.
 
D’r zit hier éne Zot op dit forum, zit volgens mij ook in omgeving Utrecht/Zeist/ Leusden :?, Snel motoren oid.
De rest mag je zelf Google ‘n :+

Geen ervaring mee, ook geen aandelen, vriend kennis of bekende van mij….
 
D’r zit hier éne Zot op dit forum, zit volgens mij ook in omgeving Utrecht/Zeist/ Leusden :?, Snel motoren oid.
De rest mag je zelf Google ‘n :+

Geen ervaring mee, ook geen aandelen, vriend kennis of bekende van mij….
Ja die "ken" ik. Daar is mijn motor een paar keer geweest voor onderhoud en heeft ook de nieuwe banden op mijn Falco gezet. Mooie kerel 👍
Als elke motorshop dit kan doen dan ga ik maar eens rondvragen.
 
Ik wil je er (voor een kleine vergoeding) best mee helpen. Makkelijkst is dat je je motor hier dan neerzet, dan kan ik er in de avonden aan prutsen.

Stuur maar een PB om e.e.a. af te stemmen.
 
Er is ook nog een derde optie, zorgen dat iemand achterop klapt omdat je moest remmen voor een vogeltje die op de weg zat ofzo. :+
Krijg je en geld en is je motor verbouwt ;).
 
Er is ook nog een derde optie, zorgen dat iemand achterop klapt omdat je moest remmen voor een vogeltje die op de weg zat ofzo. :+
Krijg je en geld en is je motor verbouwt ;).

En als je geluk hebt ben je zelf ook verbouwt en krijg je er een gratis dwarslaesie bij omdat je net een paaltje meepakt. Dan kan je de motor sowieso weg doen.

car slamming GIF
 
Ik wil je er (voor een kleine vergoeding) best mee helpen. Makkelijkst is dat je je motor hier dan neerzet, dan kan ik er in de avonden aan prutsen.

Stuur maar een PB om e.e.a. af te stemmen.
Ow dat zou echt top zijn! Uiteraard tegen een vergoeding! Ik stuur je zo even een PM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan