Waar motor met schade verkopen?

Jipstra

Die hard MF'er
7 apr 2005
720
0
Amsterdam
Wie weet het adres waar ik een schademotor kan verkopen?

Heb op dit moment niet meer info over de motor behalve dat het een Honda Transalp uit 2002 is.


Iemand ervaring met dealers of sloperijen die een redelijke prijs geven?

Hartelijk bedankt alvast!

Jipstra
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen alvast m'n condoleances.

beetje een érg lastig vraagstuk wat je op deze manier voorlegd, maar hier zullen ze je denk ik wel op een nette manier verder kunnen helpen als je de situatie voorlegt.

Persoonlijk snap ik niet dat de verzekeraar van de motor dit niet op zich genomen heeft.... maar da's persoonlijk, zoals ik al zei, en daar is de situatie ook niet naar om er uitgebreid over te gaan discussiëren.
 
Laatst bewerkt:
Graag wil ik jullie het volgende voor leggen:

Een goede maat van mij is pas om het leven gekomen bij een motorongeluk.

Zijn ouders willen graag van de motor af, echter zonder veel rompslomp, dit in verband met herinneringen.

Wie weet hoe dit het beste aan te pakken. Particulier te koop zetten is eigenlijk geen optie, aan bellers van marktplaats met de nodige vragen is geen behoefte.
Ik zal wat dealers bellen of zij interesse hebben in de motor.

Maar weet iemand wie er schademotors opkoopt, moet ik dan denken aan een dealer/sloperij ofzo.

De motor is voorzover ik nu weet niet TL en zou zelfs nog lopen. Heb de motor nog niet gezien maar verwacht behoorlijk optische schade.

Het gaat BTW om een Honda Transalp uit 2002.

Alvast heel hartelijk bedankt!

Jipstra

De motor bij die mensen meenemen en 'm zelf voor hun verkopen ?
TransAlps lopen altijd nog, maar bij een opkoper of sloper krijg je er de helft voor van wat ie waard is. Voordeel is dat je m wel snel kwijt bent.

Ik denk dat eerst een beetje een redelijke restwaarde vaststellen nu het belangrijkste is.
 
Je wilt niet inruilen maar verkopen, toch? Ik pas de titel even aan.

Lijkt me wel akelig, dat je dit moet afwikkelen.

'Waar motor met schade inruilen?' > 'Waar motor met schade verkopen?'
 
Je wilt niet inruilen maar verkopen, toch? Ik pas de titel even aan.

Lijkt me wel akelig, dat je dit moet afwikkelen.

'Waar motor met schade inruilen?' > 'Waar motor met schade verkopen?'


Klopt, maar kwam gisteravond gewoon echt even niet op dat woord :? :)

@Baksteen: Motor meenemen is voor mij ook niet echt een optie niet, maar zoals je ziet doe ik mn best :)
 
Laatst bewerkt:
Ook van mij de condoleances, dit zijn zeker geen leuke
opdrachten. Ik zie dat je in Amsterdam woont, de enige motor-
sloperij in de buurt zit in Amstelveen/Aalsmeer langs de Aalsmeerderweg 315
Chris Wegman 0297-327285. Sterkte met de afwikkeling
 
Laatst bewerkt:
Graag wil ik jullie het volgende voor leggen:

Een goede maat van mij is pas om het leven gekomen bij een motorongeluk.

Zijn ouders willen graag van de motor af, echter zonder veel rompslomp, dit in verband met herinneringen.

Wie weet hoe dit het beste aan te pakken. Particulier te koop zetten is eigenlijk geen optie, aan bellers van marktplaats met de nodige vragen is geen behoefte.
Ik zal wat dealers bellen of zij interesse hebben in de motor.

Maar weet iemand wie er schademotors opkoopt, moet ik dan denken aan een dealer/sloperij ofzo.

De motor is voorzover ik nu weet niet TL en zou zelfs nog lopen. Heb de motor nog niet gezien maar verwacht behoorlijk optische schade.

Het gaat BTW om een Honda Transalp uit 2002.

Alvast heel hartelijk bedankt!

Jipstra
mischien kun jij de taak tot verkopen op jou nemen?
 
tjonge, wat een nare zaak . ;( '( misschien kun je m op marktplaats.nl zetten onder de schademotoren.
Of onder een rubriek voor onderdelen. ;)

Of misschien kun je contact opnemen met een dealer bij jouw in de buurt,of je eigen dealer.als je daar het hele verhaal uitlegt word het misschien toch voor alle partijen netjes opgelost. ;)

Succes! :W
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk snap ik niet dat de verzekeraar van de motor dit niet op zich genomen heeft.... maar da's persoonlijk, zoals ik al zei, en daar is de situatie ook niet naar om er uitgebreid over te gaan discussiëren.

Er hoeft toch niet altijd een verzekeraar bij betrokken te zijn?
 
Bedenk ook even of je kans wilt lopen dat je (of familie) de motor ooit nog ergens voorbij ziet rijden.

Als je dat niet wilt kun je ook gewoon eisen dat hij gedemonteerd wordt. Levert waarschijnlijk minder op, maar geeft wel rust.
 
Bedenk ook even of je kans wilt lopen dat je (of familie) de motor ooit nog ergens voorbij ziet rijden.

Als je dat niet wilt kun je ook gewoon eisen dat hij gedemonteerd wordt. Levert waarschijnlijk minder op, maar geeft wel rust.

Als je zeker deze motor niet meer op de weg wilt zien dan zul je zelf het kenteken moeten laten vernietigen door het RDW (sloopaanvraag), en het framenummer onleesbaar moeten maken/verwijderen.

De nieuwe koper kan en mag immers doen met het wrak wat ie maar wil!

:)
 
Als je zeker deze motor niet meer op de weg wilt zien dan zul je zelf het kenteken moeten laten vernietigen door het RDW (sloopaanvraag), en het framenummer onleesbaar moeten maken/verwijderen.

De nieuwe koper kan en mag immers doen met het wrak wat ie maar wil!

:)
Dat kan een particulier niet meer dacht ik. Ik hoorde dat er nog maar 5 motorsloperijen een rdw sloopvergunning hebben.
 
Ow? Dat lijkt me toch sterk. Ik heb een paar jaar geleden nog een motor gesloopt voor onderdelen en zelf afgemeld; kost niets, je stuurt een briefje met de papieren op en krijgt later een brief terug dat het kenteken afgemeld is.

Als dat zo was, zou je dus nooit zelf een motor voor onderdelen kunnen slopen?

EDIT: gecondoleerd, trouwens. Wat je zou kunnen doen, is de motor op MP zetten, met jouw nummer erbij (of helemaal geen telefoonnummer), of hier op MF te koop zetten.

Ik kan me best voorstellen dat het die mensen weinig kan schelen wat de motor nog opbrengt, en misschien liever niet hebben dat iemand anders er nog op gaat rijden. In dat geval lijkt een sloper me een aardige optie, dat is ook het minste gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan een particulier niet meer dacht ik. Ik hoorde dat er nog maar 5 motorsloperijen een rdw sloopvergunning hebben.

Volgens de rdw site mag het nog steeds...

404 | RDW

Zelf een voertuig demonteren/slopen

Alleen door de RDW erkende demontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen. Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze regel.

Voertuigen die u wel zelf mag slopen of demonteren zijn:

* personenauto's en bedrijfswagens, waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg, van 15 jaar en ouder;
* motorfietsen;
* bromfietsen;
* aanhangwagens;
* bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg.
 
1658773-2-2-2.jpg

"Voorschade. Alleen voorvork krom. Hele nette Motor!"

:')

Zo staan er nog veel meer...Hele voorkant + alle kappen kapot:
"Zeer lichte rijdbare schade rondom -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan