waar motorblok laten reviseren?

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
Hallo mijn buurman heeft een thunderace omgebouwd naar streetfighter helemaal zijn smaak zijn ding :)

nu begint het motorblok toch wel erg veel olie te verbruiken zeg ~1 liter op de 500km

hij wil de motor eigenlijk dus niet weg doen en het blok laten reviseren maar weet niet waar.. iemand hier een goed adres voor in het midden van het land? straal van 75km om utrecht zeg maar...

Mvg jeffrey
 
olieverbruik gaat niet weg door tover middeltjes, het zit hem of in de klepseals of de zuigerveren.
ik heb al eerder een mf-er met hetzelfde probleem kunnen helpen en die was zeer tevreden.
wil je het olieverbruik weg hebben dan moet de cilinderkop er zowiso af, dan kan je gelijk ook de cilinders beoordelen, die je er dan ook gelijk vanaf kan trekken, zuigerveren kosten niet zo heel veel, meestal tientjes werk. seals een paar euro per stuk, maar zitten vaak ook bij een koppakkingset, en die heb je toch nodig.
 
olieverbruik gaat niet weg door tover middeltjes

hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb eens een honda cb 750 kz gehad, die na overstap op castrol ful syntetisch veel minder olie ging gebruiken.
dit was zo rond 1983/84, de nieuwe olieen zullen nog een stuk beter zijn vermoed ik
 
olieverbruik gaat niet weg door tover middeltjes, het zit hem of in de klepseals of de zuigerveren.
ik heb al eerder een mf-er met hetzelfde probleem kunnen helpen en die was zeer tevreden.
wil je het olieverbruik weg hebben dan moet de cilinderkop er zowiso af, dan kan je gelijk ook de cilinders beoordelen, die je er dan ook gelijk vanaf kan trekken, zuigerveren kosten niet zo heel veel, meestal tientjes werk. seals een paar euro per stuk, maar zitten vaak ook bij een koppakkingset, en die heb je toch nodig.

De MF-er meldt zich. Dank Nick :}
 
olieverbruik gaat niet weg door tover middeltjes, het zit hem of in de klepseals of de zuigerveren.
ik heb al eerder een mf-er met hetzelfde probleem kunnen helpen en die was zeer tevreden.
wil je het olieverbruik weg hebben dan moet de cilinderkop er zowiso af, dan kan je gelijk ook de cilinders beoordelen, die je er dan ook gelijk vanaf kan trekken, zuigerveren kosten niet zo heel veel, meestal tientjes werk. seals een paar euro per stuk, maar zitten vaak ook bij een koppakkingset, en die heb je toch nodig.


Het is geen tovermiddel maar een reinigende additiv.
Als de motor inwendig vervuild is zoals klevende zuiger( olieschraap ) veren dan wil zo,n schoonmaak beurt best wel goed helpen.
Niet geschoten altijd mis.
 
olieverbruik gaat niet weg door tover middeltjes, het zit hem of in de klepseals of de zuigerveren.
ik heb al eerder een mf-er met hetzelfde probleem kunnen helpen en die was zeer tevreden.
wil je het olieverbruik weg hebben dan moet de cilinderkop er zowiso af, dan kan je gelijk ook de cilinders beoordelen, die je er dan ook gelijk vanaf kan trekken, zuigerveren kosten niet zo heel veel, meestal tientjes werk. seals een paar euro per stuk, maar zitten vaak ook bij een koppakkingset, en die heb je toch nodig.

Voor mijn Bol D'Or zou ik toch wel mooi 55 euro PER zuiger kwijt zijn.. 220 euro voor wat zuigerveertjes...
 
kijk per motor verschillende prijzen van de zuigerveertjes natuurlijk. maar over het algemeen valt het mee.

en door goeie olie te gebruiken zodat je minder olie verbruik krijgt noem ik niet echt een tover middel. full synthetisch heeft een sterk reinigende en beschermende werking. dus als je zuigerveren vastzitten kunnen die dan weer loskomen ja.
maar dan valt het vervangen van luchtfilter en bougies zeker ook onder een wondermiddel omdat hij daar beter van gaat lopen na achterstallig onderhoud.

echter hoor ik hier op het forum iemand zeggen dat olieverbruik een veel voorkomend probleem is bij deze motor, dus zal het waarschijnlijk aan het materiaal liggen ipv het onderhoud.
 
tis er toch niet 1 die peilt bij warme motor he ;)

dacht dat fzr/ace/R1 nogal eens last hadden van slechte/stugge/verouderde klepseals ; alleen die vervangen is geen 'revisie' .

Dan nog moet wel de cilinderkop los/ eraf.

Als die beste man het blok er onderuit kan halen lijkt het loshalen me ook niet zo een grote stap.
wel alles netjes bij elkaar houden, wat bij welke cilinder/klep/nokkenas hoort en dan eens wat fotos plaatsen hier bijvoorbeeld ?
En let op dat je nokkenas ketting niet het blok inkiepert.

succes iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan