waar motorblok laten reviseren?

jef0611

MF veteraan
28 apr 2006
5.550
4
omgeving leerdam
Hallo mijn buurman heeft een thunderace omgebouwd naar streetfighter helemaal zijn smaak zijn ding :)

nu begint het motorblok toch wel erg veel olie te verbruiken zeg ~1 liter op de 500km

hij wil de motor eigenlijk dus niet weg doen en het blok laten reviseren maar weet niet waar.. iemand hier een goed adres voor in het midden van het land? straal van 75km om utrecht zeg maar...

Mvg jeffrey
 
mischien verstandig om eerst een forte behandeling te geven. uit eien ervaring zal dat al eerst hee veel schelen. En mocht het niet genoeg helpen is het mischien verstandig om een ander blok te zoeken.

Als je moet laten reviserenben je veel geld kwijt aan uren. En dan is altijd de vraag wat reviseer je als je hem tch open hebt liggen.
 
mischien verstandig om eerst een forte behandeling te geven. uit eien ervaring zal dat al eerst hee veel schelen. En mocht het niet genoeg helpen is het mischien verstandig om een ander blok te zoeken.

Als je moet laten reviserenben je veel geld kwijt aan uren. En dan is altijd de vraag wat reviseer je als je hem tch open hebt liggen.

ja die forte behandeling heeft hij al gehad zonder resultaat helaas...

ander blok is ook niet 123 gevonden en als je er 1 vind weet je niet wat je koopt..
 
olie gebruik komt erg vaak voor bij dit blok.
komt omdat de cilinderwanden als het ware gepolijst worden, te glad dus.
in dat geval volstaat cilinderwanden opruwen en nieuwe zuigerveren.
mits de boel niet teveel is versleten natuurlijk.
 
Eerst meten dan verder actie ondernemen. Dan is de volgende vraag, in hoerverre wil je laten reviseren, gaat het alleen om olie verbruik of worden het ook de lagers enz enz nameten en zonodig vervangen?
 
Hallo mijn buurman heeft een thunderace omgebouwd naar streetfighter helemaal zijn smaak zijn ding :)

nu begint het motorblok toch wel erg veel olie te verbruiken zeg ~1 liter op de 500km

hij wil de motor eigenlijk dus niet weg doen en het blok laten reviseren maar weet niet waar.. iemand hier een goed adres voor in het midden van het land? straal van 75km om utrecht zeg maar...

Mvg jeffrey


Nolen motoren
 
En als je de keus hebt reviseren of een ander blok voor ongeveer hetzelfde geld. Altijd reviseren! Dan heb je tenminste bijna zekerheid dat het goed is en anders heb je garantie van het revisiebedrijf.

De oude troep van een ander in huis halen is verre van slim..
 
Weet niet hoe handig je buurman is? aangezien hij zijn eigen motor compleet verbouwd zal hij ook wel een beetje kunnen sleutelen.

Dan gewoon zelf het blok uit de motor halen en de kop lichten.

Vervolgens de cilinder er af halen en zelf honen. (hoonkop kost via marktplaats 25 euro oid.)
De zuigers en cilinders laat je vervolgen nameten bij een rivisiebedrijf. Als het goed is kun je alles zo weer monteren (wel nieuwe zuigerveren gebruiken)

Dan kost het de wereld ook nog niet. Als je het blok wegbrengt lopen de kosten vermoedelijk behoorlijk op.

(correct me if Im wrong)

Succes ermee
 
nou hij is handig in zo verre dat hij de motor naar zijn smaak heeft gemaakt,

hij heeft denk ik niet de kennis tijd en zin om het zelf te gaan doen... blok eruithalen en wegbrengen dat lukt nog wel,

niemand enig idee wat de kosten gaan zijn bij honen zuigers enz topend zeg maar?
 
Als je de losse cilinder weg zou brengen zou je denk ik tussen de 25 en 75 euro kwijt zijn.

Tel hier ca 6 x 60 euro bij op voor het arbeidsloon en nog 100 euro aan klein materiaal zoals pakkingen en zuigerveren. Wat het vervangen van de klepseals zal kosten kan ik moeilijk schatten. (kan zo geen schatting maken hoe lang ze hier mee bezig zijn)

Maar dit zal natuurlijk per motorzaak verschillen.

(dit is slecht een schatting die op mij ervaring berust en kan dus uiteraard afwijken)
 
En als er overmaat zuigers in moeten komt er nog een veelvoud bij.
Ik was in 1983 al meer dan 1000 gulden kwijt voor zoiets, tewijl ik al het montagewerk zelf had gedaan.
 
als hij zo handig is dat hij de boel zelf uit elkaar kan halen kan ik wel wat voor hem doen.

cilinderkop loshalen, dan kan ik hem reinigen/seals vervangen/vlakken (50 eu)
cilinders loshalen, meten en beoordelen of overmaat nodig is, zo niet dan opnieuw hoonprofiel aanbrengen tbv inlopen van nieuwe zuigerveren. (50 eu) ook ff zuigers meegeven ivm meten.
koprevisie tbv klepafdichting, nog es 100 eu erbij. dan moeten wel de kleppen gesteld worden, dit kost ook nog wat extra als ik dat ook moet doen.
dit alles wel excl materialen, deze kan ik eventueel ook leveren.

welke pannenkoek is dat trouwens die z'n cilinders met schuurpapier bewerkt? ik zou dat in ieder geval NIET doen
 
MWS Motortechniek in Almere doet dit soort werk ook, dat weet ik zeker. http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/12273013/almere/mwsmotortechniek/

En als je zelf alles uit elkaar sloopt, zit Motoren Revisie Frank in Hilversum. Die kan je cylinder boren, honen, liefkozen, noem maar op.

Maar als je niet weet wat je aan het doen bent, zou ik je aanraden gewoon even naar MWS te gaan. Als die met je motor klaar is, rijdt hij weer als nieuw. En je krijgt volledige garantie op het werk, niet zo'n soort garantie waarbij je eerst met advocaten moet dreigen ofzo.
 
MWS Motortechniek in Almere doet dit soort werk ook, dat weet ik zeker. http://www.telefoonboek.nl/bedrijven/12273013/almere/mwsmotortechniek/

En als je zelf alles uit elkaar sloopt, zit Motoren Revisie Frank in Hilversum. Die kan je cylinder boren, honen, liefkozen, noem maar op.

Maar als je niet weet wat je aan het doen bent, zou ik je aanraden gewoon even naar MWS te gaan. Als die met je motor klaar is, rijdt hij weer als nieuw. En je krijgt volledige garantie op het werk, niet zo'n soort garantie waarbij je eerst met advocaten moet dreigen ofzo.


Niet alleen MWS kan goed motorblokken reviseren hoor, hij doet het zonder meer erg goed, maar de rekening is er ook naar :X , ik knipper niet snel met mijn ogen maar hier van wel.
Alleen wat versta je onder revisie?????
Half werk is doorgaans zonde van je geld.
 
Wat je als eerste even kan doen is het smeer systeem flushen, daarna goede motorolie en oliefilter plaatsen, orgineel luchtfilter plaatsen.
Daarna een lektest uitvoeren icm een comressietest.
Als alles goed is gewoon rijden en meten wat het oliegebruik is geworden.
Daarna kan je hem altijd nog even wegbrengen, maar voor revisie is meten erg belangrijk, want je moet eerst de oorzaak weten om het probleem te unnen oplossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan