Waar motorbus huren?

Laley

🍀
3 jan 2020
3.825
11.616
Klein Amsterdam
Hoi,

Titel vraagt het al, waar kan ik een motorbusje huren in de buurt van Leiden? Graag zo compleet mogelijk (spanbanden, brede oprijplaat etc.) het liefst dat het busje al gebouwd is om motoren te vervoeren. Is voor een rit van ongeveer 350km. I know, je hebt heel wat verhuurbedrijven maar kon er niet echt 1 vinden die compleet was.

Als je iemand kent die hem uitleent uiteraard tegen vergoeding, hoor ik het ook graag :)
 
Echt een busje of mag het ook een aanhanger (voor motoren speciaal) zijn? Die zijn er genoeg (laatst 1 gehuurd).
 
Valt me mee dat er überhaupt eentje te huur is, markt hiervoor lijkt me heel klein. Ik zou motorbedrijven bellen en om een gunst vragen, of mensen hier op het forum benaderen.
 
gesloten aanhanger ook geen optie? En zo'n beetje elke bus voldoet prima als je zelf een inrijklem hebt...
 
Inrijklem kost 5 tientjes, dan kan je vaak een oprijplaat en spanbande bij de bus huren, tenminste 1 in Rotterdam die ik net zag.
Zo goedkoop mogelijke bus en dan een klem kopen?
 
Inrijklem kost 5 tientjes, dan kan je vaak een oprijplaat en spanbande bij de bus huren, tenminste 1 in Rotterdam die ik net zag.
Zo goedkoop mogelijke bus en dan een klem kopen?

Heb net even gekeken, zo’n inrijklem is inderdaad niet duur. Even een rookie vraagje, een inrijklem is dus een must? En als je dat gebruikt moet hij dus alsnog met spanbanden worden vastgezet?
 
Maakt de voorkant stabiel met stuur recht, dan met spannend en vast om zijdelingse verschuivingen tegen te gaan.
 
Meestal is het motorrijders kennen motorrijders. Is er niemand die je kent die de spullen heeft?
Wat moet er precies gebeuren dan?

Nou, ik ken er niet veel hoor. Dat zijn geen die hard motorrijders zoals hier. En dan heb je nog de categorie ‘jongens die je willen helpen’ maar je eigenlijk keihard aan het versieren zijn, daar heb ik ook niet echt trek in 😋
 
Ik ben wel benieuwd waarom het geen aanhanger mag zijn?

Een inrijklem is niet noodzakelijk maar wel heel erg handig.
Er moeten wel bindogen tegen het kopschot aan zitten, anders is het vastzetten moeilijk. En ik krijg de indruk dat je met lading vast zetten niet zoveel ervaring hebt dus dat helpt dan ook niet.
 
Ik ben wel benieuwd waarom het geen aanhanger mag zijn?

Een inrijklem is niet noodzakelijk maar wel heel erg handig.
Er moeten wel bindogen tegen het kopschot aan zitten, anders is het vastzetten moeilijk. En ik krijg de indruk dat je met lading vast zetten niet zoveel ervaring hebt dus dat helpt dan ook niet.

Nou heel simpel, ik heb geen trekhaak haha. Anders was het gauw opgelost. Nee die ervaring heb ik ook niet.. misschien toch maar 1 van die jongens uit de categorie ‘ik wil je helpen maar eigenlijk wil ik je nummer’ om hulp vragen 😂
 
Supersport model.. Je hebt ze er tussen zitten die dat stuk kunnen rijden, ik ben daar niet 1 van jammer genoeg

Als je geen eens 175 km kan rijden op de motor die je gaat kopen, moet je dan niet stiekem voor een andere soort motor gaan kijken? een beetje weekend sturen rijd je al meer toch?
 
Ik ga er even voor het gemak van uit dat de motor voor jezelf is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan