Waar motorpapieren etc. laten?

Papieren en pinpas in de binnenzak van mijn (leren) jack. Portemonnee, telefoon en huissleutels in de helmzak en dat weer in de 'kofferbak' van mijn GSX-R
 
Ik heb mijn motorvoertuig papieren altijd in het vak van de rug protector.
aan de binnenkant is nog nooit nat geworden, en voelen doe ik het niet.
Portemonnee in de binnenzak, huissleutels in de buitenzak.
En de motorsleutel natuurlijk in het contactslot.
 
Ik steek een kopie van al mijn papieren onder mijn zadel (die op slot kan).
Mobieltje en portemonnee in mijn jaszakken.
 
Telefoon in de binnenzak, sleutels voor thuis, sleutels voor werk en toegangspas voor werk in de gewone jaszakken. Ik heb in mijn jas nog twee steekzakken, een soort borstzak maar dan iets lager, daar zit mijn portomonnee met rijbewijs in. Toen ik de jas net had deed ik mijn portomonnee in de gewone zak, maar ik kwam er al snel achter dat die na een regenbui vol water gaan staan. Voor sleutels niet zo'n punt, maar de portomonnee doe ik daar maar niet meer in.

Kentekenbewijs heb ik eerlijk gezegd nooit mee. Niet voor de motor(en) en ook niet voor de auto. Liggen veilig thuis. Niet dat het nou zo heel veel moeite is, en ik weet dat het verplicht is, maar het is meer een beetje gemakzucht. Ze kunnen niet in mijn portomonnee, tenzij ik ze ga opvouwen maar dan zijn ze binnen de kortste tijd meer te lezen. Een pasje zou wel helpen, dan zou ik het waarschijnlijk wel meenemen, maar om daar nou €31,- voor te gaan betalen gaat me iets te ver. Enige uitzondering is de vakantie, dan neem ik ze mee maar dan heb ik ook koffers mee waar ze in gaan.
 
Onder het zadel vertrouw ik het nooit. Altijd het gevoel dat er toch vocht bij kan komen, ondanks dat het nooit gebeurt. Papieren/telefoon altijd in de borstzak van mijn jas. Portemonnee en oordopjes etc in de zakken van de jas.
 
Fijn voor jullie dat jullie de papieren al kunnen vervangen door zo een card type. Zouden ze hier ook mogen doen vind ik, wellicht komt dat nog wel, maar zal wel weer enkele jaren achter blijven. Met de invoering van onze EU kentekenplaten is het kleine papieren inschrijvingsbewijs vervangen door een nieuw type ... op A4 formaat

Ben al blij dat ik mijn RBW heb kunnen omwisselen met zo een card type ... ik deed dat omdat ik ervan uit ging dat dit gelijk een internationaal rbw zou zijn, omdat ik daar naar gevraagd had ... niet dus, krijg ik er nog een extra papieren (bijna kartonnen) rbw bij van 11x15cm ... gelukkig hoef ik dat niet op zak te hebben binnen de EU ...
 
een Touring vest kopen :-)

Kheb zelf een Hein Gericke touareq vest met 600 zakken.

waar de motorpapieren en sleutel constant inzitten en plaats is voor gsm, portemonee,....

Und als ik ga werken heb ik toch een rugzak bij.
 
Ik heb een telefoonhoes waar ik mn pasjes in kwijt kan (incl kentekenpasje) en ik heb altijd wat contant geld achter mn telefoon inhet hoesje. Ik heb 1 sleutel voor thuis. Dit past prima in mn overall.
 
Meestal gewoon in binnenzak.

De papieren versie iig in een boterhamzakje. Je weet immers nooit.
 

Dank voor deze info.
En voor allen deze diepere link:

404 | RDW

Wel aan de prijs (ruim 3 tientjes) en vraag me af hoe de procedure is.

Ben wel eens benaderd door de RDW vanwege incorrecte autopapieren door hun fout.
Was niets mogelijk met gelijk oversteken.

Printer deed het pas na ontvangen huidige papieren..

Volgens de wet moet ik deze altijd bij me hebben en ging deze papieren echt niet opsturen zonder gelijk oversteken.

Werd wel netjes teruggebeld, maar tot een oplossing is het niet gekomen.

Edit: ga dus echt geen 3 tientjes betalen voor een kentekenpasje, prop dat huidige vod wel in mijn achterzak.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of het lukt maar.....
Met de papieren naar een postkantoor o.i.d. En de motor overschrijven op eigen naam...
Misschien slikt dat systeem het wel, als je ondertussen bent verhuist misschien nog meer kans van slagen... Dan heb je het pasje voor 10 euries.
 
:^ en anders overschrijven op je vrouw/een maat haar/zijn naam en weer terug.. kost het minder dan 2 tientjes..

3 tientjes voor 1 handeling, of 2 tientjes voor 2 handelingen... wat een logica weer...
 
zelfs al zet je het eerst op naam van een familielid en daarna terug op jouw naam, kost het je 20 ipv 30euro. en dat lukt 100% zeker
 
Krijg je wel onnodig 2 eigenaren erbij als je een kentekencheck doet? (wellicht nadelig bij verkoop?)
 
dát zou kunnen.

maarrrrr ik geloof niet dat de rdw óók zo slim is ( om het duurder te maken zodat je geen eigenaren erbij krijgt )

anyhoo, deze vraag brand behoorlijk, dus ik heb zojuist even een mailtje de deur uitgedaan richting rdw. :)
 
Als je onderweg bent met de motor zit ik altijd te denken waar ik de papieren, bankpas, huissleutels en wat contant geld etc. kan laten. En dan het liefst in een compact tasje of portemonnee wat onder het zadel kan.

Nu heb ik vaak alles in de zakken en zit vaak niet comfortabel.

Hoe doen jullie dit?

papieren in standaardboordgereedschap tasje ingepakt onder het zadel. [omdat amper nodig is]
bankpas/geld in portemonnee, in jaszak.
huissleutels zitten aan motorbossleutel.



ik heb 3 bossen sleutels met huissleutels eraan, zit daarom nooit zonder. ;)
 
Laatst bewerkt:
Papieren aan de veilige kant van het goretex.
Voor de rest heuptas.
[afbeelding]
Ben ooit al mijn papieren kwijtgeraakt door zo'n tasje tijdens een GP wedstrijd in Italié.
Er liep iemand tegen me op veel gebaren en sorry verhalen, 5 minuten later misten ik al mijn papieren.
 
Papieren in een plastic zakje, in mijn binnenzak.

sleutels en portemonnee in broekzak, of als ik wat verder weg ga, in een rugzak, die ik in de kofferbak gooi.



Een heuptasje was in de jaren '80 al zo ontzettend fout........
 
Papieren in een plastic zakje, in mijn binnenzak.

sleutels en portemonnee in broekzak, of als ik wat verder weg ga, in een rugzak, die ik in de kofferbak gooi.



Een heuptasje was in de jaren '80 al zo ontzettend fout........
Jij kan het weten :+

Dan nog beter een tank tas van een paar liter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan