Waar motorpapieren etc. laten?

Rechtstreeks van de rdw

Papier kenteken omruilen voor een creditcard formaat
Ja dit kan. U krijgt het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) met tenaamstellingscode als u een vervangend kentekenbewijs aanvraagt. Dit kost € 31,50.

In de loop van 2014 kunt u het papieren kentekenbewijs omwisselen voor een kentekencard en een tenaamstellingscode voor een aanzienlijk lager tarief dan € 31,50.

Wij adviseren u om regelmatig onze website te raadplegen voor de ingangsdatum en het definitieve tarief van deze dienst.

Bronhttp://www.rdw.nl/sites/kentekencard/Paginas/Kan-ik-mijn-papieren-kentekenbewijs-omwisselen.aspx
 
Rechtstreeks van de rdw

Papier kenteken omruilen voor een creditcard formaat
Ja dit kan. U krijgt het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) met tenaamstellingscode als u een vervangend kentekenbewijs aanvraagt. Dit kost € 31,50.

In de loop van 2014 kunt u het papieren kentekenbewijs
omwisselen voor een kentekencard en een tenaamstellingscode voor een aanzienlijk lager tarief dan € 31,50.

Wij adviseren u om regelmatig onze website te raadplegen voor de ingangsdatum en het definitieve tarief van deze dienst.

Bronhttp://www.rdw.nl/sites/kentekencard/Paginas/Kan-ik-mijn-papieren-kentekenbewijs-omwisselen.aspx

Stond er ook al maar had even het textje helemaal even geplakt
 
In zowel mijn textielpak als mijn lederencombi in de binnenzakken. Bij mijn textielpak kan de hele portemonnee mee, telefoon, sleutels, en bakje voor de oordopjes. In mijn lederencombi neem ik alleen telefoon m'n telefoon mee, bankpas, kentekencard, rijbewijs en huissleutels.

Telefoon in een strakke jas is niet altijd ideaal. Kennelijk heb ik een of andere SOS-meldingsapp op mijn telefoon. Stuurde gister onbewust tijdens het rijden een sms naar m'n ouders, vriendin en zus met de tekst: 'Dit is een noodgeval, help me' met daarbij een locatie op google maps. Ouders en zus allebij op zoek en in rep en roer. Helaas stonden ze zo'n 5-10kilometer vanaf de plek waar ik was te zoeken. Handig voor als je zwaargewond bent :+ Programma maar meteen uitgezet.
 
Laatst bewerkt:
Papieren, sleutels en telefoon e.d. doe ik in me jas zakken. Slot onder de buddy. En langere ritjes heb ik een (kleine) tailbag voor voor eten, drinken, EHBO setje en dat soort meuk. Deze zit met bandjes aan de buddy en de tas rits je zo van de onderplaat als je een terrasje ofzo opgaat.
 
Tanktas. Zit alles in:
- documenten
- wat gereedschap, doppensetje en multitool, elektradraad
- first aid kitje en wat medicijnen, tekentangetje, reserve-oordopjes, helmmutsje, klein naai-setje
- ducttape/isolatietape/touw/elastiekjes/spanband/bagagenetje
- reservepaar sokken en dunne leren handschoenen
- zaklamp
- een motorband- en een fietsbandreparatiesetje (al meerdere keren fietsers kunnen "redden", vooral damsels in distress ;) ) en klein handpompje dat ook op motorbanden werkt - zij het heel veel werk :) Maar net genoeg om met een half lekke band door te strompelen naar een betere plek om stil te staan.
- toiletartikelen, deo/tandenborstel/reiskitje met zeep/shampoo/tandpasta/desinfectiespul
- batterijen/usb-kabels/12V-USB-stekker
- schoonmaakspul voor vizier en zo, schone doek
- toiletpapier/tissues
- notitieblok+pen
- fotocamera
- reservetelefoon (oud licht klein opklapnokiaatje)
- mondharmonica en bellenblaas in een opgenaaid zijvakje, voor als ik erg lang voor rood sta of voor een opgehaalde brug of zo, kun je nog eens iemand een lach bezorgen :)

Allemaal in mijn Bering tanktasje, van drie tientjes als ik me goed herinner. Werkt perfect, en dan heb ik nog ruimte over en is 'ie nog niet eens naar de dubbel volume stand geritst. Noem me een boy scout :) Maar er zit niets tussen waarvan ik nog nooit heel blij ben geweest dat ik het toch bij me had. Weegt alles bij elkaar ruim 7 kilo, is het meer dan waard.

Succes.
 
dát zou kunnen.

maarrrrr ik geloof niet dat de rdw óók zo slim is ( om het duurder te maken zodat je geen eigenaren erbij krijgt )

anyhoo, deze vraag brand behoorlijk, dus ik heb zojuist even een mailtje de deur uitgedaan richting rdw. :)


Heb je al bericht terug gehad?
Ben best wel benieuwd eigenlijk.
 
Tanktas. Zit alles in:
- documenten
- wat gereedschap, doppensetje en multitool, elektradraad
- first aid kitje en wat medicijnen, tekentangetje, reserve-oordopjes, helmmutsje, klein naai-setje
- ducttape/isolatietape/touw/elastiekjes/spanband/bagagenetje
- reservepaar sokken en dunne leren handschoenen
- zaklamp
- een motorband- en een fietsbandreparatiesetje (al meerdere keren fietsers kunnen "redden", vooral damsels in distress ;) ) en klein handpompje dat ook op motorbanden werkt - zij het heel veel werk :) Maar net genoeg om met een half lekke band door te strompelen naar een betere plek om stil te staan.
- toiletartikelen, deo/tandenborstel/reiskitje met zeep/shampoo/tandpasta/desinfectiespul
- batterijen/usb-kabels/12V-USB-stekker
- schoonmaakspul voor vizier en zo, schone doek
- toiletpapier/tissues
- notitieblok+pen
- fotocamera
- reservetelefoon (oud licht klein opklapnokiaatje)
- mondharmonica en bellenblaas in een opgenaaid zijvakje, voor als ik erg lang voor rood sta of voor een opgehaalde brug of zo, kun je nog eens iemand een lach bezorgen :)

Allemaal in mijn Bering tanktasje, van drie tientjes als ik me goed herinner. Werkt perfect, en dan heb ik nog ruimte over en is 'ie nog niet eens naar de dubbel volume stand geritst. Noem me een boy scout :) Maar er zit niets tussen waarvan ik nog nooit heel blij ben geweest dat ik het toch bij me had. Weegt alles bij elkaar ruim 7 kilo, is het meer dan waard.

Succes.


Dude :o
 

Ik vergat nog een tomtom (kleinste modelletje) en een plastic fles schoon drinkwater _O-

Maar... Wat 'dude'? *D Tas is altijd gevuld, meenemen kost me verder niets, enige dat ik hoef te doen is 'm erop slingeren als ik wegga en er weer af halen als ik afstap. En je kunt 't allemaal maar net nodig hebben om jezelf of een ander uit de brand te helpen. En dat is dan ook al best vaak gebeurd langs de weg... Dus waarom niet?
 
Ik vergat nog een tomtom (kleinste modelletje) en een plastic fles schoon drinkwater _O-

Maar... Wat 'dude'? *D Tas is altijd gevuld, meenemen kost me verder niets, enige dat ik hoef te doen is 'm erop slingeren als ik wegga en er weer af halen als ik afstap. En je kunt 't allemaal maar net nodig hebben om jezelf of een ander uit de brand te helpen. En dat is dan ook al best vaak gebeurd langs de weg... Dus waarom niet?


Dit is natuurlijk wanneer je op vakantie gaat toch? Door donker afrika :?
 
Dit is natuurlijk wanneer je op vakantie gaat toch? Door donker afrika :?

_O- Nope... Altijd, elke dag :Y En wat ik al zei, er is niets bij dat ik nog nooit goed heb kunnen gebruiken. Als ik door donker Afrika rijd neem ik nog meer mee: twéé flesjes water!

P.S. Ik zeg altijd maar zo: beter mee verlegen dan om verlegen.
P.P.S. Nog iets dat ik vergat: een klein portemonneetje met minstens 10 stuks van alle muntsoorten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag mijn pasje binnen gekregen. Stuk handiger als de papieren. Ik heb een portemonnee waar geen kleingeld in kan dus deze is nooit dik ;( :+

Ik heb enkel een textiele pak en daar zitten genoeg zakken in om een portemonnee in kwijt te kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan