waar nog ongedopete monograde w30 te vinden?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.004
8.188
Assen
waar nog ongedopete monograde w30 te vinden?
tot voor kort bij veel pompstations..
nu een ware queeste!
wie weet waar men dit nog heeft staan?
het wordt ook wel ;grasmaaier olie' genoemd..
 
Ik heb nog monograde olie staan hier (10 liter), destijds gekocht in een groepsaankoop via catweazle.

Spul is dus nog wel te krijgen, en als je wilt kan ik kijken naar de leverancier die het geleverd heeft.

:)
 
Volgens mij verkoopt de BoerenBond dat ook nog.

Een dure versie voor de Briggs&Stratton blokjes, en een goedkoper alternatief.

Ik meen me te herinneren dat het in een gele of grijze fles zit. Of in een groene of een zwarte fles. Of...
 
Volgens mij verkoopt de BoerenBond dat ook nog.

Een dure versie voor de Briggs&Stratton blokjes, en een goedkoper alternatief.

Ik meen me te herinneren dat het in een gele of grijze fles zit. Of in een groene of een zwarte fles. Of...

In Briggs&Stratton gooi je 5W30 of 10W30, ook deze grasmachienmotorjes gaan met de tijd mee. ;)
 
waar nog ongedopete monograde w30 te vinden?
tot voor kort bij veel pompstations..
nu een ware queeste!
wie weet waar men dit nog heeft staan?
het wordt ook wel ;grasmaaier olie' genoemd..

Is dat voor je dieselfiets?

Voor de Brigs& Stratton (Daihatsu) moet ik 5W30 olie gebruiken.
 
ik heb 't inmiddels bij een oldie-trekkerhandel gevonden..
niet voor het blok zelf, maar voor de enfield primaire kast.
Met multigrade gaat de koppeling slippen..
ik heb ook gehoord over multigrade ongedoopt die dit ook tegengaat..
 
Dit terwijl een specifieke dope nodig is om het slippen v/d koppeling tegen te gaan..........
En daarbij is een multigrade toch écht wel beter als een singlegrade voor jouw toepassing hoor!!!!
 
alleen voor het smeren van de ketting zal het wel meevallen..
enne, er is speciale(HAHA :9 ) ongedoopte olie in de handel tegen het slippen van de koppeling, halfords heeft dit ook gehad(of elders nog steeds?
maar goed, ik wil geen olie-discussie losmaken hiero

extra dopes zijn misschien voor fietsen die een koppeling in de V-bak hebben?(en hierom betere olie nodig hebben, zoals bij een jap ofzo?
 
een olie die voor motoren geschikt is, heeft ook geen dopes die de koppeling laten slippen.

de (minerale)20W50 van de karwei heeft die dus wel, en is toch zeer geschikt voor heel veel motoren :Y

(dit is zelfs mijn 1ste fiets waar ik wat anders ingooi, nl 15W40, volgens boekje ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan