Waar o waar moet dit slangetje heen?? (CBR929rr)

13 jun 2005
102
0
Hallo iedereen,

Bij het sleutelen aan de cbr kan ik niet plaatsen waar een slangetje aangesloten zou moeten worden, deze lag gewoon los, maar aan het uiteinde te zien heeft het wel ergens aangesloten gezeten. Helaas bracht het WPH niet het verlossende antwoord.

Het gaat om de tankontluchting, het slangetje heeft 3 uiteinden middels *t-stuk* een uiteinde gaat op de tank, de 2e langs de benzine overloop naar beneden, maar dat 3e stukkie dat kan ik niet plaatsen. Op de WHP tekeningen lijkt het alsof het ergens onder het zadel aangesloten moet worden, maar ik kan niets vinden...

Iemand enig idee en kan zoiets bijdragen aan het niet goed lopen van de motor? (onder 3000 toeren wil hij niet)

Many TNX......
 
tankontluchting zit in principe nergens op aangesloten.
soms zit er een soort ventieltje om vuil tegen te houden of er zit iets om de benzinedampen op te vangen.
maar de ontluchting moet altijd vrij kunnen ademen.
denk dan ook niet dat het te maken heeft met jouw probleem.
 
Ok dan moet ik dat nog ergens anders nazoeken.. Blijft nog een raadsel dan waar dat 3e slangetje heen moet..
full
 
Geen idee het is de slang die blauwgekleurd is in de tekening een uiteinde gaat op de tank een naar beneden richting achterwiel als "afvoer" , eentje lag gewoon los. aan het uiteinde te zien heeft het ergens vast gezeten en op te tekeningen lijkt het richting "kontje" te gaan... maar daar kon ik niets vinden.

Edit: ook op het luchtfilterhuis kan ik geen aansluiting vinden + zou het niet stroken met het WPH... Carbs lijkt me sterk ;-) ( injectie )
 
Laatst bewerkt:
Op mijn SC33 gaat het tankontluchtingsslangetje naar een T-stuk. Op dat T-stuk zitten twee andere slangetjes, een korte en een lange. Beide slangetjes gaan verder nergens naartoe. Ook volgens het WPHB niet.

Ik heb echt geen idee waarom Honda dat zo gedaan heeft, maar bij mijn 919 is het nou eenmaal echt zo. ;)

Misschien om drukverschillen op te vangen?
 
Laatst bewerkt:
^^^ zoals hierboven zit het bij de 929rr (SC44) fireblade ook (tenminste, op mijn blade wel ;) )

(overigens zijn die tekeningen uit het WPHB niet altijd even duidelijk als je het mij vraagt :X)
 
Laatst bewerkt:
TNX heren. Geen wonder dat ik het niet kon vinden vond het beetje onlogisch zo..
In ieder geval Raadsel opgelost nu nog dat ding weer fatsoenlijk aan het lopen krijgen....
(Cylinder 1 loopt niet of niet goed)
 
Terug
Bovenaan Onderaan