Waar ombouw setjes radiaal te krijgen?

Enrico

MF veteraan
11 jun 2004
2.259
55
Titel zegt al genoeg denk ik. Heeft er iemand links naar shops die ombouwset verkopen voor conventionele remklauwen naar radiale remklauwen. Dit mag met complete onderpoot of met adapter. Gaat om een Ducati 916/748 vork....

Alvast bedankt!
 
iemand die het niet met me eens is mag me verbeteren hoor, maar via een beugel radiale klauwen op een conversionele montage monteren heb je alleen maar veel nadeel aan.

Het hele idee van radiale klauwen is dat de klauwen steviger op je vork vast zit en dat er minder beweging is tussen de vork en de klauw waardoor je beter controle over je remmen zou hebben. niet meer remkracht dus, alleen beter controle.

Als je een radiale klauw via een beugel conversioneel monteerd is je hele montage dus nogsteeds conversioneel, met als nadeel dat je ook nog eens een radiale er bij hebt. Je krijgt er dus alleen maar een punt bij waar de klauw kan "bewegen". Daarnaast kost deze beugel extra gewicht. Aangezien je er 2 van nodig hebt, en beide op het onafgeveerde deel van je motor zit, zou je dat best eens kunnen gaan merken. Daarnaast zijn dergenlijke beugels peperduur.

Er zijn echter redenen waarom je al deze nadeelen wel zou willen, want het kent ook 2 voordelen. Radiale remklauwen zijn dmv simpele busjes "verstelbaar" voor andere maten remschrijven. Zo zou je dus grotere remschijven vrij makkenlijk kunnen monteren dankzij radiale klauwen. Een ander voordeel kan zijn dat de simpele radiale tokico's erg goed zijn, en je ze voor ruim onder de 100 kan kopen. Stel dat je een fiets met matige remmen hebt, en je wilt wat beters, kan het een redenlijk simpele en goedkope oplossing zijn om radiale tokico's te monteren. Dit gaat natuurlijk niet op als je al goede brembo's of andere redenlijk goede klauwen hebt. Je kan natuurlijk ook nog zeggen dat je het voor de looks doet. Das persoonlijk. Zelf vind ik het niet altijd even mooi via zo'n beugel.

Voor kees zn BMW gaat dit natuurlijk niet op. Omdat zijn remklauwadapters niet op de conversionele monatgepunten zit, maar op de wielas icm 1 orgineel montagepunt, zal zijn systeem waarschijnlijk wel iets beter werken dan helemaal conversioneel gemonteerd. Ik neem aan dat het mij zijn SM gewoon een simpele oplossing was om een goede klauw voor weinig geld te monteren.
 
Brembo heeft oa van die setjes, weet alleen niet of ze ook op jou bike passen ;)

320_brembro_upgrade_kits_lg.jpg


Heb ook ooit es een Duitse site gezien waar ze ook op stonden (niet van Brembo maar eigen maak) ff verder zoeken


deze kwam ik ook nog tegen

dsc02140xm4.jpg


dsc02142ax2.jpg
 
Laatst bewerkt:
idd... veel te duur...

MEt ene beetje mazzel kop je een mooie radiale vork voor 300

das minder werk dan andere voeten er op denk ik en wellicht goedkoper ook
 
Ik weet de voor en nadelen. Ik weet ook dat je ze o.a van Brembo en PVM hebt. Waar ik eigenlijk naar opzoek ben zijn leveranciers/importeurs. Ook voor eventueel adapters. Dus als iemand me daar aan kan helpen zou mooi zijn.. Plaatjes heb ik zelf ook genoeg.
 
Helaas hebben bovenstaande adressen ook niet de juiste adapters.. Als iemand nog een adresje weet dan hoor ik het graag!
 
ook gij weer aan de verbouwing???

benne zelf nog steeds op zoek naar een radiateur..... wordt misschien toch maar een nieuwe maar dan zie je me wel verschijnen....
 
Beetje bezig blijven he ;)

Als je nieuw radje nodig hebt hoor ik het wel!
 
Ja, die heb ik ook al wel meerdere malen gevonden.. Maar alleen adapters niet.. Zoals Jozef hierboven postte..
 
Laatst bewerkt:
ik zag pas geleden een paar setjes op ebay staan. verkoper is purte1, heeft een ebay shop, mss kun je bij hem informeren. of zoek op ebay of mbv veilingkijker naar bracket brembo radial caliper for ducati of alleen op bracket. mss heb je geluk! succes, Sven.
 
www.performanceparts.de

Mooi spul... eventueel te bestellen via so-products (www.so-products.com) die ook de ombouw kunnen doen.
 
www.performanceparts.de

Mooi spul... eventueel te bestellen via so-products (www.so-products.com) die ook de ombouw kunnen doen.

Zeker mooi spul, maar voor 1809 EU (adapter en brembo remklauw) koop je ook een hele mooie 2e hands Ohlins radiale voorvork! *O*
 
Zou het niet durven zeggen.
Heb ooit via Ebay , 'n setje adapters van ze gekocht.
Erg fraai afgewerkt , top pasvorm.
Dus wat en waarom nu ...... weet ik niet.
Groet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan