waar op letten bij aankoop GPZ600R?

BtiMW

Die hard MF'er
Donateur
5 okt 2002
705
292
Hoi,
Ik ben van plan mijn eerste motor aan te schaffen (het werd tijd na 32jaar)
Mijn oogje is gevallen op een Kawa GPZ600R van 1985

zijn er behalve de duidelijke valsporen,olielekken speciale dingen waar ik op moet letten?

Van techniek ken ik wel wat (ik ben onderhoudsmonteur) dus ik hoor wel of dattie
op 3 poten draait of niet

Bedankt voor alle reply's
greetz
TC
 
Even in tank kijken of die roest heeft of niet...mijne was helemaal verroest.Maar goed dat ding had 2jaar stil gestaan en ik heb hem gekocht voor 800 piek en rijden he na wat kleine werkzaamheden }) }) })
Kijk binnen in kappen achter radiator of scheuren zitten.Dat is eigenlijk voornaamste.
Mechanisch komt wel in orde zeg je dus kijk de kappen gewoon even na dan weet je meestal wel of daar een beetje normaal meeomgegaan is...
Succes en veel plezier...
 
die van mij had na de eerste maand steeds vaker start problemen de koude start bijna onmogelijk en vaak kunnen overstarten met de auto, dit had te maken met de kleppen deze willen nogal een keer stroef lopen na de zoveelste keer niet starten ben ik naar de dealer gegaan deze heeft de bougie's vervangen de kabels en de kleppen opnieuw afgesteld en dit zij de monteur mij moet nogal vaak gebeuren bij de gpz, na die tijd deed ik kleppenreiniger bij de brandstof valvoline inlet valve cleaner en dit heeft zeer goed geholpen om de periode voor de volgende klepstelbeurt te verlengen. ;)
 
Resultaat van bezichtigen en proefritje:

Benzinetank zag er gaaf uit en zeker niet te leeg(weinig kans op roest denk ik)

stationair toerental 1500-2000 met choke af maar nog niet helemaal op temperatuur
(leek mij een beetje hoog)

Koppeling grijpt "laat" aan,ik bedoel dat ik het koppelings hendel ver moest lossen op beweging te krijgen (misschien af te stellen)

Verf aan handvaten en hendel uiteinden afgeschilferd maar geen glijsporen (OEF)

1 scheur in de kuip,maar wellicht op te lappen met een alu-plaatje aan de achterkant

hier en daar bijgewerkte stukjes lak en kuip ( duh het ding is van 1985 ok?)


Ik twijfel nog over de koppeling,het minder mooie draaien stationair is waarschijnlijk met kleppen stellen ,carburators stellen en een setje bougies en kabels opgelost

Wat denken jullie?
thx
 
Resultaat van bezichtigen en proefritje:

1
Benzinetank zag er gaaf uit en zeker niet te leeg(weinig kans op roest denk ik)

2
stationair toerental 1500-2000 met choke af maar nog niet helemaal op temperatuur
(leek mij een beetje hoog)

3
Koppeling grijpt "laat" aan,ik bedoel dat ik het koppelings hendel ver moest lossen op beweging te krijgen (misschien af te stellen)

4
Verf aan handvaten en hendel uiteinden afgeschilferd maar geen glijsporen (OEF)

5
1 scheur in de kuip,maar wellicht op te lappen met een alu-plaatje aan de achterkant

6
hier en daar bijgewerkte stukjes lak en kuip ( duh het ding is van 1985 ok?)


Ik twijfel nog over de koppeling,het minder mooie draaien stationair is waarschijnlijk met kleppen stellen ,carburators stellen en een setje bougies en kabels opgelost

Wat denken jullie?
thx

1
Dat ie vol is zegt dus niets... heb je een zaklamp?
btw, als ie lang stilgestaan heeft met een volle benzinetank kan het ook nog zijn dat je ergens in de toekomst je carbs moet reinigen door bezinksel.

2
Beetje hoog idd, maar is bij meeste motoren gewoon af te stellen met knopje onder de tank/ bij frame aan de gashendel-kant (rechterzijde)

3
Je schrijft dat je verstand hebt van techniek. Is dus af te stellen. Als ie aan het eind is, dan nieuwe koppelingsplaten, zijn niet extreem duur maar ik weet niet of ze nog te krijgen zijn (anders sloop oid)

4
steenslag.
Maar stuurproppen kun je eenvoudig vervangen, dus dat zegt niets.

5
polyester en plamuur.

6
:)

Tja, hoe alles zit bij ouwe modellen weet ik eig niet precies.
Veel succes iig :) :) :)
 
Vrijwel elke Kawa rammelt als een babyspeelgoedje als hij koud is, doet hij dit na goed warmrijden nog is je distributieketting en/of de spanner naar zijn grootje. Koop hem dan niet. kost een boel kluiten, misschien wel meer dan de aanschafprijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan