waar op letten bij aankoop GPZ600R?

BtiMW

Die hard MF'er
Donateur
5 okt 2002
705
292
Hoi,
Ik ben van plan mijn eerste motor aan te schaffen (het werd tijd na 32jaar)
Mijn oogje is gevallen op een Kawa GPZ600R van 1985

zijn er behalve de duidelijke valsporen,olielekken speciale dingen waar ik op moet letten?

Van techniek ken ik wel wat (ik ben onderhoudsmonteur) dus ik hoor wel of dattie
op 3 poten draait of niet

Bedankt voor alle reply's
greetz
TC
 
Even in tank kijken of die roest heeft of niet...mijne was helemaal verroest.Maar goed dat ding had 2jaar stil gestaan en ik heb hem gekocht voor 800 piek en rijden he na wat kleine werkzaamheden }) }) })
Kijk binnen in kappen achter radiator of scheuren zitten.Dat is eigenlijk voornaamste.
Mechanisch komt wel in orde zeg je dus kijk de kappen gewoon even na dan weet je meestal wel of daar een beetje normaal meeomgegaan is...
Succes en veel plezier...
 
die van mij had na de eerste maand steeds vaker start problemen de koude start bijna onmogelijk en vaak kunnen overstarten met de auto, dit had te maken met de kleppen deze willen nogal een keer stroef lopen na de zoveelste keer niet starten ben ik naar de dealer gegaan deze heeft de bougie's vervangen de kabels en de kleppen opnieuw afgesteld en dit zij de monteur mij moet nogal vaak gebeuren bij de gpz, na die tijd deed ik kleppenreiniger bij de brandstof valvoline inlet valve cleaner en dit heeft zeer goed geholpen om de periode voor de volgende klepstelbeurt te verlengen. ;)
 
Resultaat van bezichtigen en proefritje:

Benzinetank zag er gaaf uit en zeker niet te leeg(weinig kans op roest denk ik)

stationair toerental 1500-2000 met choke af maar nog niet helemaal op temperatuur
(leek mij een beetje hoog)

Koppeling grijpt "laat" aan,ik bedoel dat ik het koppelings hendel ver moest lossen op beweging te krijgen (misschien af te stellen)

Verf aan handvaten en hendel uiteinden afgeschilferd maar geen glijsporen (OEF)