Waar op letten bij aankoop Kawasaki ZX7R

RonnieKawa

Die hard MF'er
26 mei 2006
531
8
Zevenbergen
Hallo mensen,

waarschijnlijk zijn er al eerder topics over geweest, maar stel de vraag toch nog maar eens.

Waar moet je op letten bij de aankoop van een gebruikte ZX7R? Ben op zoek naar een type vanaf bouwjaar 1998.

Heeft de ZX7R nog zwakke punten?

Rij nu zelf op een Honda VFR750 uit 1992. Schitterende fiets maar wil graag iets sportievers.
 
Hallo mensen,

waarschijnlijk zijn er al eerder topics over geweest, maar stel de vraag toch nog maar eens.

Waar moet je op letten bij de aankoop van een gebruikte ZX7R? Ben op zoek naar een type vanaf bouwjaar 1998.

Heeft de ZX7R nog zwakke punten?

Rij nu zelf op een Honda VFR750 uit 1992. Schitterende fiets maar wil graag iets sportievers.

Alleen de groene zijn goed en snel :Y :Y















maar ff serieus... ZX7R heeft niet echt een kwaal ofzo. Gewoon de banden/ketiing/tandwiel (zijn eigenlijk verbruiks artikelen) Even kijken of voorvorkkeerringen nog goed zijn en of er geen speling op de balhoofdlager zit. Vraag ook meteen ff wanneer klepspeling gecontroleerd is.
 
Wat leuk, het forum leeft echt, nu al een goede reactie terug,

helaas moet ik je teleurstellen, heb een rode ZX7R op het oog, met ongeveer 30.000 km op de klok. Hij is dealer onderhouden, maar dat zegt nog niks natuurlijk.

Hoe kan ik testen of de voorvorkkeerringen nog goed of slecht zijn?
Wat is de cyclus van kleppen stellen bij de ZX7R?
 
Alleen de groene zijn goed en snel :Y :Y















maar ff serieus... ZX7R heeft niet echt een kwaal ofzo. Gewoon de banden/ketiing/tandwiel (zijn eigenlijk verbruiks artikelen) Even kijken of voorvorkkeerringen nog goed zijn en of er geen speling op de balhoofdlager zit. Vraag ook meteen ff wanneer klepspeling gecontroleerd is.
:^
Niks aan toe te voegen...

Klepspeling moet om de 12000km gecontroleerd worden.
 
geloof me maar de rode geven er ook gas op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:y:y:y

het enige probleem wat ik bij de mijne(zxr750L1) had bij aanschaf was dat er twee gasschuiven versleten waren.
kunt het merken door te testen of de motor goed op het gas reageerd en het belangrijkste ook weer vlot terug schiet bij het losse van het gas.
ook zul je dan problemen krijgen bij het afstellen van het stagioner toerental(blijft dan niet constant bij het open en sluiten van het gas).

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan