Waar op letten bij aanschaf 2dehands CB900 RR Fire

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Jep, ik weet zeker dat mijn nieuwe fiets een Fireblade gaat worden, maar er zijn toch wat vraagjes gerezen, waarop kan/moet ik letten tijdens het kijk-uurtje....??

Ik had al eens gehoord verfpitjes weg aan de voorzijde, dan had ie veel snelweg kilometers gemaakt, ehhh lichte roestplekjes dan heeft ie niet binnen gestaan, ga zo maar door......

Ik ben niet a-technisch, maar wat zijn nou kenmerkende items specifiek van deze fiets??
 
Verfpitjes op de voorkant, want dit is veel snelweg, maar dat lijkt me niet zo erg, maar het kan ook veel binnendoor zijn op van die grindwegen, dus wat dan, en wat is beter?

Ik zelf let op hoe de motor eruit ziet, het totaal plaatje, meestal iemand die netjes op de buitenkant is, is dat ook op de rest.

Een goede is wel om op te letten of die schade heeft gehad, zoals schade aan uiteinde spiegels, hendels, stuur, voetsteuntjes, rem en koppelingspedaal.

Maar dit kan allemaal vervangen zijn, maar bij een zware crash breekt ook de aanslagnokjes van het stuur af, ik bedoel de twee nokjes, links en rechts die op het frame zitten in de buurt van het balhoofd welke de stuuruitslag beperken. Deze zijn van aluminium en dus vrij zacht, de staat hiervan kan je veel vertellen, je kan ze niet vervangen, of je moet het hele frame vervangen.
Tevens zijn de wiellagers van de wat oudere Blade´s vrij snel slecht, controleer even de speling en hoe mooi het achterwiel ronddraait, het is geen dure reparatie, maakt ook niet veel uit of je de motor wel of niet koopt, maar het is wel handig om na te kijken.

MZZL
 
Hou er wel rekening mee dat er meestal door gevordener mee word gereden dus schrik niet van afgeslepen slijtboutjes e.d dat is vrij normaal met dat soort machines.

Let wel op dat euh euh euh (Helldesker help me out) niet los zit door te veel wheelies.
:9~
 
Verfpitjes op de voorkant, want dit is veel snelweg, maar dat lijkt me niet zo erg, maar het kan ook veel binnendoor zijn op van die grindwegen, dus wat dan, en wat is beter?

Ik zelf let op hoe de motor eruit ziet, het totaal plaatje, meestal iemand die netjes op de buitenkant is, is dat ook op de rest.

Een goede is wel om op te letten of die schade heeft gehad, zoals schade aan uiteinde spiegels, hendels, stuur, voetsteuntjes, rem en koppelingspedaal.

Maar dit kan allemaal vervangen zijn, maar bij een zware crash breekt ook de aanslagnokjes van het stuur af, ik bedoel de twee nokjes, links en rechts die op het frame zitten in de buurt van het balhoofd welke de stuuruitslag beperken. Deze zijn van aluminium en dus vrij zacht, de staat hiervan kan je veel vertellen, je kan ze niet vervangen, of je moet het hele frame vervangen.
Tevens zijn de wiellagers van de wat oudere Blade´s vrij snel slecht, controleer even de speling en hoe mooi het achterwiel ronddraait, het is geen dure reparatie, maakt ook niet veel uit of je de motor wel of niet koopt, maar het is wel handig om na te kijken.

MZZL


Thanks, ik denk dat deze wel handig is om "mee te nemen".......



Op 2001-06-13 15:54, schreef J.W:
Hou er wel rekening mee dat er meestal door gevordener mee word gereden dus schrik niet van afgeslepen slijtboutjes e.d dat is vrij normaal met dat soort machines.

Let wel op dat euh euh euh (Helldesker help me out) niet los zit door te veel wheelies.
:9~

Dat van die afgesleten slijtboutjes wist ik al ja, ik had dat reeds gezien bij zo'n machine die bij een shop stond....
Wel :9~ eigenlijk, ik bedoel, ik ben die RD gewend.......

Maar euh euh euh, bedoel je het voorwiel.........???
 
BALHOOFDLAGERS, SPELING OP BALHOOFD.



Alleen wat dan, als je speling heb kan je dit afstellen, of zijn de lagers al naar de klote, als ze de speling al hebben afgesteld met slechte lagers moet je het stuur van rechts naar links bewegen, met het wiel los natuurlijk, en kijken of er een zwaar punt in zit, tijdens het draaien dus.
Als dit zo is , dan heb je nieuwe lagers nodig.
Dit is wel meer werk dan wiellagers, want je moet de voorvorkpoten uitbouwen..

MZZL
 
Gizzmo you're right !
Sorry kon er niet op komen.

Maar het gaat erom dat je gewoon rekening houd dat er heel anders met deze machines word gereden dan met 600tjes e.d .
Maar daar zijn ze ook voor gebouwd :P

_________________
Foto's 1e toertocht : http://www.pricewatch.be/images/toer02-06-2001/ (hier), 2e Toertocht mislukt :( en de 3e volgt gauw :)
Er zijn geen betere merken, alleen maar betere rijders

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-13 16:59 ]
 
Spaken die los zitten, ja, dan heb je een probleem ja.

Wat voor motor heb jij, een URAL.

Geintje ;-)


Bij wheelie´s en door het landen daarna krijgt het balhoofd en de daarin zittende lagers het wat zwaar te voorduren en dan kan je speling krijgen, maar al maak je wheelies wil het niet zeggen dat je speling krijgt, het hoeft niet, heb ik mazzel he.


hoi



 
BALHOOFDLAGERS, SPELING OP BALHOOFD.



Alleen wat dan, als je speling heb kan je dit afstellen, of zijn de lagers al naar de klote, als ze de speling al hebben afgesteld met slechte lagers moet je het stuur van rechts naar links bewegen, met het wiel los natuurlijk, en kijken of er een zwaar punt in zit, tijdens het draaien dus.
Als dit zo is , dan heb je nieuwe lagers nodig.
Dit is wel meer werk dan wiellagers, want je moet de voorvorkpoten uitbouwen..

MZZL

Dit ken ik nog wel uit mijn "brommertijdperk", zo'n zwaar draaiend punt ongeveer in de middenuitstand, echt een soort nokje wat je dan voelt als het ware.......
 
Goed, ik ben eruit, ik weet welke het gaat worden, ook staat ie alvast gereserveerd voor me, dus da's allemaal geregeld, nu nog wachten tot het leen-geld op mijn rekening staat :(

Maahaaaarrrrr, DIT gaat hem worden!!!!!!!


nieuwefiets.jpg



Dus, is ze mooi of is ze mooi............???

Handdoekje voor de :9~ :9~ hierzo
towel.jpg

 
hij's ok :P
die zwart grijze van paar daggies terug in een ander draadje was nog mooier maja, je kan niet alles hebben in't leven he..
tenzij je'n soes koopt natuurlijk ;)
 
hij's ok :P
die zwart grijze van paar daggies terug in een ander draadje was nog mooier maja, je kan niet alles hebben in't leven he..
tenzij je'n soes koopt natuurlijk ;)


Zucht...........moe'k nou echt moeite gaan doen om ervoor te zorgen dat je hem mooi vind......?? ;)

Mijn zus is een soesje trouwens, en ik ben broodje, en verder ken ik geen soes ;)

_________________
System error, hit any user to continue

Flitsende iconen zijn in!

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-15 22:00 ]
 
opletten of er geen water in de koplamp gestaan heeft.dan stond er waarschijnlijk ook water in de carbs en blok.
dan was hij van mij en rij je op een gestolen motor.
 
F@zertje:]F@zertje:[/url]
opletten of er geen water in de koplamp gestaan heeft.dan stond er waarschijnlijk ook water in de carbs en blok.
dan was hij van mij en rij je op een gestolen motor.

Hebbie een framenummer voor me, uiterlijke kenmerken zoals krassen of blutsen verf er ergens af etcetera eventueel???

(niet alles hoeft langs deze weg uiteraard, mag ook via email, want het laatste wat ik wil is op gestolen waar rondrijden........ '( |(
 
Goed, ik ben eruit, ik weet welke het gaat worden, ook staat ie alvast gereserveerd voor me, dus da's allemaal geregeld, nu nog wachten tot het leen-geld op mijn rekening staat :(

Maahaaaarrrrr, DIT gaat hem worden!!!!!!!


nieuwefiets.jpg



Dus, is ze mooi of is ze mooi............???

Handdoekje voor de :9~ :9~ hierzo
towel.jpg

In een woord/smily : :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan