waar op letten bij aanschaf CBR 600 RR uit 2003

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Zijn er bepaalde punten waar je op moet letten bij het aanschaffen van een honda CBR 600 RR uit 2003?
 
Zijn er bepaalde punten waar je op moet letten bij het aanschaffen van een honda CBR 600 RR uit 2003?

Dat je geen afgeragte motor koopt....

dus nette exemplaar/dealer onderhouden/ boekjes erbij en idd op alle slijtagedelen letten. Anders kun je gelijk voor honderden euro's aan onderhoud uitgeven; koop je een fiets mankert er gelijk wat aan..... :?
 
Volgens mij heeft de 600rr geen standaard zwakke punten of zo :?
Dus dan wordt het:
- Ketting
- Banden
- Schijven
- Altijd netjes warm gereden? (voor zover je dat kan checken ;( )

Dat soort dingetjes?
 
Ik weet zo niet of er terugroepacties geweest zijn van deze motor.

zo ja dan ff checken of die uitgevoerd zijn. O-)
 
Wat je écht niet moet vergeten is navragen of niet op gerookt is...
als dat het geval is zou ik hem zeker kopen! :+
Neej ff serieus... ik ben ook de gelukkige eigenaar van een CBR 600 RR
en eigenlijk kent deze motor geen slechte punten, op uitzondering van de "standaard" checklist dan (ketting, tandwielen, bandjes... etc.)
Eigenlijk kan een RR niet eens een miskoop zijn :P F*cking wereldmachine man...
 
als je nog een mooie 600RR wilt kopen moet je even kijken bij Honda dealer in Delft volgens mij Overkamp motoren...
vriend van me heeft hem net ingeruild een gele met 18000uit 2003

mooie fiets
 
Tja...het zit nog vers in mijn geheugen, ik heb namelijk 2 dagen geleden mijn 600 RR uit 2003 gekocht haha.

Waar je op moet letten zijn denk ik een paar essentiële dingen. Zoiezo natuurlijk slijtage van ketting en tandwielen. Banden...tja...kun je naar kijken. In mijn geval was de achterband niet helemaal goed meer, maar was wel mooi gelijkmatig versleten. Ik heb zelf 2 nieuwe erop laten leggen (mee onderhandeld).

Daarnaast moet je gewoon op de machine gaan rijden. Dan kom je achter de meeste gebreken als die er zouden zijn. Mijn fiets was totaal niet zenuwachtig, schakelde soepel, geen gekke geluiden met (de-)acceleren en schakelen, remde hard zonder geluid en getril en reedt mooi recht.

En regel gewoon ook wat met de garantie. Een koppeling kan het flink te voorduren hebben gehad maar die hoeft pas na 1000 km als jij gereden hebt het te laten merken. Dan voel je je dus genaaid. Ik heb i.p.v. de standaard 3 nu 9 maanden garantie weten te regelen. Dat wil wat zeggen over het vertrouwen dat de dealer heeft in de fiets! Dat zegt ook al heel wat.

Maar zoals gezegd, gewoon gaan rijden en genieten. Geniet je niet en vertrouw je het niet helemaal, dan niet kopen! Maar die kans acht ik zeer gering haha.

Hier nog ff een plaatje om je over de streep te trekken ;) Wat een kontje:



Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan