Waar op letten bij een pak kopen

the_Waiter

Die hard MF'er
25 mrt 2009
787
4
Eindhoven (Noord Brabant)
Hey allemaal,

even een vraagje, ik ben vrij nieuw in het motor rijden (1 les gehad) en zit nu een beetje rond te kijken voor alles wat er bij komt kijken, (pak, verzekering, stalling, euro's) etc.

Wat ik me af vraag is, wat zijn belangrijke dingen waar ik echt op moet letten als ik een pak ga kopen en hoe veel geld moet ik er voor apart leggen. Ik ben nog maar een student dus echt groot is het budget niet. Wel heb ik me voorgenomen om niet op de veiligheid van een goed pak te bezuinigen. Maar duurder is vast niet meteen ook veiliger.
Daarnaast vroeg ik me af, zijn er nog motorzaken aan te raden in Eindhoven, of zaken waar ik maar beter weg kan blijven?

grtz.
 
Bovenaan de pagina is een zoek-knop, die vraag is al tig keer gesteld.

Ik zou gaan kijken naar pakken van minder bekende merken, dus niet persee Alpinestars, Dianese enzo, maar bijvoorbeeld vanucci (huismerk van Louis in Aken). De kwaliteit hiervaan is niet perse evenveel minder in verhouding met het prijsverschil. Ik had bijvoorbeeld mijn pak voor 330 euro, ook van Vanucci, met op alle valposities dubbele naden, dik leer, protectoren en heel de meuk.

In Eindhoven zit Motomada, dat is een goede winkel waar ze goed advies geven, hein gericke ben ik zelf minder fan van, omdat ze een beetje "zoek het zelf maar uit" overkwamen.
 
Motomoda zijn erg goed, Motopoint Gear in Middelbeers (stukje voorbij Best) is ook erg de moeite waard.

Bij beide zaken geven ze je erg goed advies.
 
Zoek functie
Daarnaast moet het waterdicht zijn en gewoon lekker zitten. Denk na of je een zomer/winter pak wil met uitneembare voering.
 
Gamma heeft nu aanbiedingen. :W



















Sorry, net te laat, uitverkocht. :Z

Maar succes met zoeken en meld aan niemand, ik zeg NIEMAND, dat je op 33 oknember moet afrijden, iets met examenvrees enz... :]
 
Toch iets meer uitleg:
bepaal eerst onder welke omstandigheden je wilt rijden. Rijd je alleen als het warm en droog is, dan kun je een andere keus maken als wanneer je het hele jaar wil rijden.

Twee keuzes: leer of textiel.

Leer in principe bij warmer/ droog weer. Er is wel waterdicht leer te koop, maar da's aardig aan de prijs..... Leer zit kouder dan textiel, je hebt 's winters goede (thermo)onderkleding nodig en een regenpak.
Voordelen: leer heeft nog altijd de beste bescherming en zit, als het goed past, gewoon lekker, te meer omdat het vocht opneemt.
Koop leer goed passend, het verkoopverhaal dat een te krap pak nog wel een maatje oprekt is onzin.

Textiel kan in principe het hele jaar door. Zit wel warm bij temps boven de 25 graden, het wil "broeien". Is, mits je een beetje kwaliteit koopt, waterdicht.
De beste textielpakken hebben een echte Goretexlaag (die zorgt voor "ademen" en waterdichtheid) maar daar betaal je wel voor. Koop dat als je écht het hele jaar door rijdt. Anders kun je een pak kopen met "nep" Goretex, scheelt wel wat geld.
Voordelen: ook 's winters goed te gebruiken, je kunt er je gewone kleren onder aan houden (woon-werk bv.), waterdicht.

Je hebt overigens ook "mesh" textiel voor de zomer. Zit bij warm weer lekker omdat het doorwaait. Nadeel is minder bescherming en niet waterdicht. Meestal niet erg duur.

Belangrijk bij alle kleding is dat het goed past. Flapperende/te wijde kleding zit gewoon niet prettig, maakt je windgevoeliger en beschermt minder omdat de protectors kunnen verschuiven.

Een fatsoenlijk textielpak kost je vanaf 350-400 Eurie (grofweg), een leren pak kost vanaf zo'n 500 Eurie.

En inderdaad, er is nog veel meer info via de zoekknop.
 
Als ik je een advies mag geven: Zorg dat er een goede rugprotector in zit, dus geen stukje schuimrubber. Laat er eventueel een echte rugprotector inzetten of koop een losse. Twee kennissen van mij hebben hun loopvermogen aan zo'n protector te danken.
Succes met je lessen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan