Waar op te letten bij aankoop 2ehands motorpak?

Jake141

Rookie
19 apr 2015
8
0
Via een advertentie heb ik een ogenschijnlijk net tweedehands motorpak gevonden? Wat zijn belangrijke punten (bijv. slijtage) om op te letten bij een eventuele aankoop?
 
Ja dat zie je sowieso wel, maar het gaat meer om de maat, dus het liefst gewoon aanpassen.
Ik weet niet hoe oud het pak is, maar deze is gevormd naar het lichaam van de eigenaar.
 
Laatst bewerkt:
Het pak is 2 jaar oud, maar is nog goed volgens de eigenaar. Als het niet voor 100% goed zit: niet kopen of zou het nog iets kunnen vervormen?
 
Je kan buitenom het belangrijkste, de pasvorm, ook nog even letten op wat andere dingen. Denk aan de ritsen (of ze soepel gaan), als het een combi is het punt waar de 2 delen aan elkaar geritst worden. Zit alles goed vast, zijn de naden goed etc, zijn eventuele zakken niet kapot vanbinnen, uitgelubberde delen, schade.. Wijst zichzelf wel lijkt me ook.
 
Laatst bewerkt:
Het pak is 2 jaar oud, maar is nog goed volgens de eigenaar. Als het niet voor 100% goed zit: niet kopen of zou het nog iets kunnen vervormen?

Als het leer is vormt dit nog wel iets. Afgelopen jaar ook een tweedehands pak gekocht. In het begin zat het nogal krap rond mijn schouders, maar dat is nu een stuk beter.
 
Voor mijn gevoel valt dit in de categorie tweedehands ongewassen ondergoed kopen, schijnt ook een hele handel in te zijn.
 
Heb ooit een gebruikt pak verkocht die toen goed zat. Toen ik een overall kocht die beter bij mijn nieuwe motor paste heb ik deze doorverkocht aan een mf-er. Zat bij het passen wat strak bij hem maar heeft hem toch meegenomen omdat leer nog wat kan vormen en was er achteraf erg blij mee :)
 
Als het niet gaat om een leren pak maar om een textiel pak met een lossen waterdichte laag, haal die er uit en kijk bij de slijtage punten of je onvolkomenheden kan vinden in de stof of de (tape van de) naden. (kruis, ellebogen, schoudernaden, overal waar het of tegen elkaar wrijft of waar spanning op kan komen).
 
Trek hem maar eens aan onder de douche.

Een textielpak kun je inderdaad met de douche of tuinslang eens lekker testen op waterdichtheid.

Als de vorige eigenaar het ooit gewassen heeft met verkeerd wasmiddel -of nog erger: Wasverzachter |( - kun je de waterdichtheid wel vergeten, die krijg je nooit meer met een spuitbusje voor elkaar.
Hoogstens met shrinkwrap, maar dat is zo tijdrovend met aan- en uitkleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan